How to: ce este Trendyol Marketplace și de ce să te listezi acolo

Trendyol este unul dintre cele mai mari marketplace-uri de ecommerce din lume, ce conectează comercianți și branduri cu peste 40 de milioane de clienți global. Gerovital și retailerul evomag  sunt două branduri românești mari care s-au listat în platformă pentru ca produsele din portofoliu să ajungă la mai mulți clienți. Iată de ce și tu ar trebui să iei în considerare listarea afacerii tale pe Trendyol.

Prin Future of eCommerce start-up.roretail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.


Marketplace-ul Trendyol conectează peste 250.000 de comercianți și branduri cu consumatorii prin intermediul aplicațiilor dedicate în limbile locale din Turcia, Germania, Azerbaijan, statele din Golf și, recent, din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Grecia.

Cum poți vinde și în Grecia, Cehia sau Slovacia

Ce trebuie să știi ca producător sau comerciant român despre listarea pe Trendyol?

”Odată înregistrați pe platforma noastră, sellerii români au opțiunea de a-și vinde produsele nu doar în România, ci și în Europa Centrală și de Est, în țări precum Grecia, Cehia sau Slovacia, cu perspectiva de a vinde î în viitor și pe alte piețe internaționale din rețeaua internațională Trendyol”, ne-au spus reprezentanții platformei Trendyol.

Conform acestora, categoria fashion generează aproximativ 60% din vânzările totale, restul de 40% provenind din alte categorii. 

”Observăm un potențial considerabil în zona FMCG și beauty & cosmetics, iar cele mai bine vândute produse, pe lângă haine, includ încălțăminte, ochelari de soare, parfumuri, ceasuri, genți, produse de îngrijire a pielii și machiaj”, au precizat ei.

Antreprenorii care se alătură marketplace-ului Trendyol își pot deschide propriile magazine pe platformă, își pot încărca produsele pe site și pot ajunge la o bază largă de clienți. 

Avantaje listării pe Trendyol 

Este complet gratuit să te listezi pe Trendyol, iar produsele tale pot ajunge la milioane de clienți.

În plus, tot procesul de vânzare este simplificat și poți beneficia și de toată experiența și know-how-ul de marketing acumulate în timp de echipa marketplace-ului din Turcia, inclusiv de un centru digital pentru comercianți, care îți pune la dispoziție toate instrumentele necesare pentru a-ți gestiona magazinul. 

Cum aplici ca să fii seller Trendyol - răspuns în 3 zile lucrătoare

Îți povestim într-un episod viitor despre cum să-ți deschizi propriul magazin pe Trendyol și ce poți vinde pe platformă, însă acum îți lăsăm câteva informații pe scurt.

Așadar, pentru a deschide un magazin trebuie să aplici pentru programul de parteneriat. Primul pas este să completezi formularul de cerere și să îndeplinești cerințele de deschidere a magazinului. 

Marketplace-ul Trendyol este deschis tuturor comercianților români care dețin un cod de TVA și o înregistrare comercială, indiferent de dimensiunea afacerii sau de prezența lor anterioară în mediul online. 

În plus, companiile cu sediul în Uniunea Europeană sunt de asemenea eligibile să vândă pe Trendyol, cât timp dispun de capacitatea operațională necesară.

Trebuie să reții faptul că, după trimiterea completă a aplicației, aceasta este analizată, iar o decizie este luată, de regulă, în termen de 3 zile lucrătoare. Astfel, sellerii pot deveni activi pe platformă în mai puțin de o săptămână.

Cerințe pentru a deveni vânzător Trendyol
  •   Trebuie să ai o entitate comercială: o societate pe acțiuni, o societate cu răspundere limitată sau o întreprindere individuală.
  •   Trebuie să ai abilitatea de a emite facturi.
  •   Trebuie să ai în stoc produsele pe care le vei vinde pe Trendyol.
  •   Trebuie să ai capacitatea de a menține operațiunile de vânzare.

La sfârșitul lui 2024, platforma a început să integreze selleri români.

În prezent, aceștia generează circa 15% din volumul de business Trendyol din România, cu perspective de creștere în continuare. Moda rămâne categoria preferată de români, dar Trendyol are planuri de extindere accelerată și pe categorii precum cosmetice, casă și electronice în 2025.

Prezența Trendyol în România oferă business-urilor locale acces la instrumente avansate, know-how relevant și o audiență vastă – toate contribuind la creșterea și dezvoltarea business-urilor pe una dintre cele mai puternice platforme de e-commerce din regiune.

Și nu uitați: indiferent de dimensiunea lor, Trendyol le deschide IMM-urilor din România noi oportunități de creștere, ajutându-le să-și extindă vizibilitatea și să ajungă la noi clienți.

La final, vreau să-ți mai dau  încă o serie de avantaje ca să devii comerciant partener Trendyol și să te listezi în marketplace-ul din Turcia.

  •   Înregistrare rapidă în seller center.
  •   Acces la clienți noi: produsele pot deveni mai vizibile în căutările Trendyol, în special în categoriile cu mai puțină concurență, contribuind la creșterea vânzărilor.
  •   Suport de marketing: partenerii Trendyol pot beneficia de campanii de marketing la nivel de platformă ce ajută la reducerea costurilor de promovare și la atingerea unei baze de clienți mai largi.
  •   Vizibilitatea mărcii pe site și în campanii de marketing.
  •   Instrumente avansate pentru comercianți pentru a crește vizibilitatea și pentru personalizare.
  •   Participarea la campaniile Trendyol: sellerii își pot face produsele mai vizibile, crescându-și, astfel, vânzările.
  •   Tarife speciale de livrare: sistemul de parteneriat Trendyol oferă soluții la problema costurilor de livrare cu care se confruntă vânzătorii din comerțul electronic, oferind tarife speciale de livrare. Vânzătorii pot beneficia de aceste tarife de livrare reduse, reducându-și costurile și obținând un avantaj semnificativ în ceea ce privește costurile.
  •   Acces la date și analize pentru a înțelege mai bine consumatorii (de exemplu rapoarte privind vânzări bestseller, rate de vizualizare & conversie).

Indiferent dacă ești la început de drum sau vrei să-ți dezvolți afacerea, Trendyol îți oferă instrumentele, sprijinul și vizibilitatea de care ai nevoie pentru a reuși. Cu un proces simplu și rapid de onboarding, resurse dedicate și o platformă construită pentru vânzători de toate dimensiunile, Trendyol te ajută să îți consolidezi prezența și să îți crești vânzările.

Acum e momentul să îți duci afacerea la următorul nivel, alături de un partener de încredere. Așadar, alătură-te Trendyol și dezvoltă-ți afacerea în țară și în afară.


Prin Future of eCommerce start-up.roretail.ro și Trendyol vin cu sfaturi dedicate antreprenorilor care vor să se listeze într-un marketplace cu expansiune rapidă, să-și crească prezența în țară și internațional și să descopere noi metode de a vinde mai mult.



Citeste si