Idei de afaceri: 1 mil. euro pentru un startup care oferă cursuri de formare în VR

Immersive Factory, un startup susținut de acceleratorul de business Vive X (al HTC), atrage o finanțare de 1 milion de euro. O idee de afaceri interesantă care ar putea fi replicată și în țara noastră.

Acum doi ani vorbeam cu Andrei Ciobotaru de la Vreestory care, pe lângă o aplicație de VR dedicată centenarului, lucra și la o aplicație de VR training pentru industria de oil&gas. Recent, Andrei a participat în cadrul programului Commons Accel, intrând în accelerator cu Bob, o aplicație de conținut pentru zona de proptech, bazată pe realitate augmentată (cu ajutorul lui Bob, interiorul unei clădiri poate fi populat cu conținut AR, acesta putând fi livrat pe telefonul mobil al utilizatorilor care pot ”experimenta” acel spațiu).

Startup-ul Immersive Factory, susținut de acceleratorul de business Vive X și care oferă cursuri de formare bazate pe realitatea virtuală în domeniul HSE (Sănătate și Securitate în muncă), a atras finanțare în valoare de 1 milion de euro.

Immersive Factory, companie înființată în urmă cu trei ani de către Olivier Pierre (CEO), Bertrand Pierre (CCO) și alți doi cofondatori, Philippe Timsit și Francis Savic, dezvoltă cursurile inspirate din situații reale, în parteneriat cu grupuri industriale importante la nivel mondial. Finanțarea în valoare de 1 milion de dolari a venit din partea WaterStart Capital (NCI).

Accelerată prin intermediul programelor HTC VIVE X în Londra și Shell LiveWire în Franța, Immersive Factory numără în prezent 30 de angajați împărțiți între sediul administrativ și de vânzări din Paris și centrul R&D din Albi, acesta din urmă fiind concentrat pe crearea serviciilor de training prin intermediul realității virtuale, precum și îmbunătățirea platformei utilizate pentru livrarea acestora.

Training-ul în VR generează un impact mult mai mare comparativ cu cel convențional, întrucât acesta poate fi utilizat pentru a simula situații periculoase și expune cursanții la riscurile de la locul de muncă cu scopul de a reduce rata accidentelor de muncă și de a îmbunătăți conduita acestora.

Odată cufundati într-un mediu virtual, dar realist, cursanții pot practica diverse proceduri și, dacă este cazul, pot experimenta situații în care reguli importante de siguranță sunt încălcate. Până la finalul cursului, managerii pot accesa diagrame statistice precise privind erorile comise de angajați în timpul experienței imersive.

Idei de afaceri: traininguri în VR

Pe lângă educarea comportamentului angajaților, organizațiile pot utiliza training-urile în VR și pentru a susține sesiuni de dezbateri obiective în vederea unor schimbări importante și îmbunătățirii siguranței la locul de muncă.

“Realitatea virtuală ne permite reproducerea situațiilor de la locul de muncă cu o acuratețe asemănătoare realității. Aceasta reprezintă un atu real pentru îmbunătățirea training-urilor în domeniul sănătății și securității în muncă a clienților noștri. Cursurile sunt adaptate atât angajaților noi, cât și persoanelor care au absolvit liceul cu mulți ani în urmă. Abordarea recreativă a cursurilor sporește atât interesul de a învăța, precum și abilitatea de a asimila informații noi, eliminând orice barieră culturală. Realitatea virtuală reprezintă o tehnologie de vârf ce poate fi folosită în vederea atingerii unor obiective ambițioase de învățare”, a declarat Olivier Pierre, CEO Immersive Factory.

În prezent, Immersive Factory numără aproximativ o sută de clienți importanți, printre care se află: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide. Pentru a-și susține clienții atunci când este implementată realitatea virtuală și pentru a promova platforma, Immersive Factory a creat o rețea de retaileri internaționali, numărând în prezent peste 40 de parteneri.

“În calitate de investitor timpuriu în Immersive Factory, suntem încântați să vedem această nouă strângere de fonduri. Noul capital va permite companiei să accelereze dezvoltarea soluțiilor inovatoare privind training-ul în VR, în prezent acestea fiind utilizate de companii mari la nivel global, cu ajutorul echipamentelor VIVE, precum Vive Pro și Focus Plus”, a declarat Dave Haynes, Director de Dezvoltare Ecosistem & Vive X, regiunea EMEA.

HTC VIVE este principala platformă și un ecosistem de realitate virtuală (VR) ce creează experiențe VR reale pentru companii și consumatori. Ecosistemul VIVE este construit în jurul unui hardware, software și conținut premium. VIVE include hardware-ul XR de înaltă calitate, platforma și magazinul de aplicații Viveport, soluțiile Vive Enterprise pentru sectorul enterprise, VIVE X, un accelerator de business, în valoare de 100 milioane de dolari, VIVE Studios, un studio de divertisment, jocuri și conținut enterprise și VIVE Arts pentru inițiative culturale.



Citeste si