Impactul epidemiei de coronavirus asupra comerțului online cu camioane

TRADUS, platformă globală online pentru autovehicule comerciale și echipamente rulate, a folosit date pentru a analiza impactul pandemiei de coronavirus asupra activității comerciale de pe platformă.

Analiza, pentru care au fost folosite doar date anonime, relevă câteva lucruri interesante: tendințele din domeniul transporturilor, construcțiilor și agriculturii sunt diferite, însă în general vânzătorii tind să fie mai activi în luna martie, în timp ce cumpărătorii rămân prudenți.

TRADUS a analizat comportamentul de utilizare a platformei folosind date comparative din lunile martie și februarie, pentru a determina impactul pandemiei generate de virusul COVID-19 asupra activității comerciale obișnuite.

În general, activitatea pe platformă pentru sectorul transporturilor a rămas la același nivel cu cel din luna martie, cumpărătorii fiind în continuare interesați să vizualizeze anunțuri, scăderea în acest sector fiind de doar 10%. Cu toate acestea, aceștia tind să fie mai precauți în acestă perioadă în ceea ce privește răspunsurile la anunțuri, înregistrându-se o scădere de 23% a cumpărătorilor care fac această acțiune. Vânzătorii continuă să listeze anunțuri în același ritm ca în februarie, menținând activitatea de pe platformă la același nivel.

Comerțul online cu autovehicule comerciale și utilaje grele din sectorul construcțiilor pare a fi mai afectat acum, înregistându-se o scădere de 20% în rândul cumpărătorilor care au vizualizat anunțurile de vânzare și de 40% în rândul cumpărătorilor interesați să răspundă reclamelor în luna martie, comparativ cu februarie, în timp ce numărul de vânzări listate rămâne același.

Cel mai activ sector a fost cel al agriculturii, acesta înregistrând o creștere de 44% în listarea de anunțuri din martie față de februarie. Clienții din sectorul utilajelor agricole continuă să fie activi și interesați de comerțul online în luna martie, dar mai prudenți în ceea ce privește numărul de anunțuri la care răspund: cu 26% mai puțini agricultori au răspuns la un anunț din luna martie a acestui an.

„Privite dintr-o perspectivă generală, rezultatele analizei arată că vânzătorii tind să se adapteze rapid la schimbările cauzate de coronavirus prin mutarea activității lor în online, în timp ce cumpărătorii sunt mai precauți. Datele arată faptul că sectorul transporturilor înregistrează o ușoară scădere, cel al construcțiilor este mai afectat, în timp ce vânzătorii din sectorul agricol au început să fie mai activi pe platformă în luna martie, ceea ce poate înseamna că aceștia încearcă să utilizeze mediul online mai mult în această perioadă”, spune Nadja Sörgel, General Manager TRADUS.



Citeste si