- 27 Februarie 2020
Innovation Labs: 300 de startup-uri formate de la lansarea programului în 2013
De la înființare (2013) și până în prezent, Innovation Labs a susținut formarea a peste 300 de startup-uri prin sesiuni de mentorat la care au contribuit mai mult de 200 de mentori în cinci orașe din țară – București, Cluj, Iași, Sibiu, Timișoara -, adunând peste 1.800 de participanți.
Cultura inovării în rândul tinerilorInnovation Labs urmărește să aducă tinerii aflați la început de carieră mai aproape de oportunitățile de finanțare a propriului startup, dezvoltând totodată în rândul studenților un mod de a gândi antreprenorial și introducând în vocabularul lor termeni sau concepte de business.
În acest sens, datele colectate despre produsele ajunse în finala programului Innovation Labs, în perioada 2015-2019, pot schița o imagine asupra modului în care inovația este prezentă la nivelul mediului antreprenorial emergent din România.
Analiza arată că din cele 175 de produse finaliste în ultimii 5 ani, 46% și-au propus să inoveze o practică prin soluții ce afectează semnificativ modul în care oamenii acționează sau se comportă zilnic („practice innovation”).
Tot în acest sens, 29% dintre produsele dezvoltate în cadrul programului pornesc de la rațiunea transformării unei experiențe negative într-o experiență pozitivă („experience innovation”). Componenta de inovare socială apare în rândul a 25% dintre produse care, dincolo de componenta comercială, își asumă rezolvarea unor probleme regăsite în societate („social innovation”).
În ceea ce privește formele mai puternice de inovare, se observă că 22% dintre produse sunt inovative prin integrarea unor tehnologii noi în contexte care nu au fost explorate („product innovation”), iar 14% dintre produse sunt asimilate unei inovații de proces, intervenind asupra parcursului pe care un produs îl urmează de la stadiul de idee la stadiul de lansare pe piață și utilizare („process innovation”).
Nu în ultimul rând, pot fi supuse atenției cele 5% dintre produse care reprezintă soluțiile cu potențial de a aduce schimbări structurale majore la nivel social, economic sau politic („disruptive innovation”). În interpretarea datelor trebuie să se țină cont de faptul că un singur produs poate integra simultan mai multe tipuri de inovație.
Comunitatea de antreprenori Innovation LabsDin 2013 până în prezent, Innovation Labs participă activ la consolidarea punților de legătură între mediul studențesc, mediul de cercetare și mediul privat, reușind să coaguleze o comunitate de absolvenți ai programului.
Păstrând colaborări constructive cu universitățile și conservând parteneriate strategice cu corporațiile inovative, programul Innovation Labs oferă tinerilor toate instrumentele necesare pentru ca ideea lor să ajungă la stadiul de MVP (Minimum Viable Product).
Fie că vorbim despre susținerea participării la alte acceleratoare din țară sau din străinătate, de oportunități de expunere media, de networking sau acces la know-how, pentru participanții la Innovation Labs parcursul antreprenorial nu se termină odată cu evenimentul final - Demo Day, astfel încât absolvirea programului le deschide drumul către o mulțime de noi oportunități.
Innovation Labs este pentru tineri un prim pas în dezvoltarea propriei afaceri bazate pe crearea unor produse high-tech. Importanța programului este reflectată, pe de-o parte, prin prisma faptului că pentru mulți dintre tineri identitatea antreprenorială ajunge să prindă contur pe parcursul implicării în evenimentele pe care Innovation Labs le organizează: dacă la înscriere doar 16% dintre participanți se descriu ca antreprenori, la absolvire o identitate antreprenorială este asumată de 35% dintre participanți.
Aceste date susțin faptul că Innovation Labs reușește să coaguleze o comunitate de tineri pasionați și entuziaști, fructificându-le interesul antreprenorial în domeniul tehnologic. În concordanță, la absolvirea Innovation Labs, 95% dintre participanți afirmă că vor să continue să lucreze la proiectul pe care l-au dezvoltat în program.
Mai mult, intenția lor este confirmată de faptul că 1 din 3 finaliști ai Hackathon-ului din 2013 până în 2018 ocupă în prezent poziții antreprenoriale, iar 1 din 5 absolvenți ai Innovation Labs ocupă o poziție de leadership în propria firmă sau în alte firme cu capital românesc sau străin.
Înscrieri deschise la Innovation Labs 2020Înscrierile sunt deschise studenților și tinerilor care își doresc experiența dezvoltării unui produs tech alături de mentori experimentați, antreprenori și specialiști în ICT și business.
Programul se va desfășura între 29 februarie și 18 mai 2020.
Începând cu anul acesta, Innovation Labs invită și echipe de tineri entuziaști din orașele din proximitatea centrelor naționale să se alăture programului. Astfel, la Hackathonul din București din 2020 sunt așteptate și echipe din Brașov și Constanța.
Înscrierea la Hackathon-ul din București se poate face până pe 27 februarie accesând www.innovationlabs.ro/register. Participanții la programul Innovation Labs vor avea acces la tehnologii de ultimă generație oferite de partenerii programului: www.innovationlabs.ro/tech.