- 2 Decembrie 2024
Raluca Radu: poți construi campanii de marketing pornind de la 1 euro pentru a-ți promova brandul
În cadrul agenției MTH Digital, Raluca Radu conduce o echipă formată din peste 25 de specialiști în digital marketing și se ocupă de promovarea celor peste 100 de clienți ai agenției.
În trecut, Raluca s-a ocupat de lansarea și creșterea Answear.ro pe piața din România de la lansarea din 2015 până în prezent.
În cadrul discuției cu echipele din program participante la Unplugged Talks, Raluca a povestit despre importanța construirii unei strategii eficiente și utilizarea instrumentelor disponibile pentru startup-uri.
”Strategia ta de marketing ar trebui să înceapă acolo unde se află audiența ta țintă”, a spus Raluca Radu, precizând faptul că un lucru foarte important de care trebuie să țină cont fondatorii este că trebuie să se fie atenți la momentul în care ceea ce produsul sau serviciul lor oferă se intersectează cu ceea ce-și dorește audiența și cu ceea ce fac competitorii.
”Când vorbim despre marketing, nu vorbim doar despre bugete. Poți face growth hacking, te poți folosi de strategii creative. Poți cheltui și un euro pentru a-ți promova brandul”, mai spune ea.
Unplugged Talks sunt o serie de discuții - fie sub formă de prezentare sau de interviu, în cadrul cărora personalități din industrie, manageri și antreprenori de top în domeniul tehnologiei discută teme de interes privind antreprenoriatul tech, precum crearea și lucrul într-o echipă, leadership, modele de afaceri, product management, investiții, aspecte juridice și multe altele, ajutând echipele din program să deprindă bazele construirii unui startup. Acestea au fost organizate în cadrul perioadei de mentorat a ediției din 2024 a Innovation Labs, fiind deschise participării, atât fizic, cât și online, pentru echipele aflate în program la nivel național.
Ce afli din acest Unplugged Talks cu Raluca Radu?- Marketingul digital permite promovarea afacerii online, locul în care clienții petrec cel mai mult timp.
- Are cea mai mică barieră de intrare, permițând bugete reduse pentru campanii.
- Cercetarea este esențială pentru a înțelege concurența și publicul țintă.
- Instrumente precum Google Ads Keyword Planner ajută la analiza pieței.
- Colaborarea și crearea unei comunități sunt strategii eficiente din punct de vedere al costurilor de marketing.
- Este foarte important să folosești un mesaj clar și concis pentru a atrage atenției clienților.
- Marketingul internațional necesită o abordare adaptată și bine gândită.
- Cercetarea pieței: În marketingul digital, cunoașterea competitorilor și a publicului țintă este crucială. Utilizarea instrumentelor gratuite poate oferi date valoroase despre comportamentul consumatorilor și preferințele acestora.
- Creativitate în marketing: Chiar și cu un buget mic, startup-urile pot utiliza tehnici de growth hacking și strategii creative precum postările pe rețele sociale sau bloguri pentru a atrage atenția asupra brandului.
- Mesajul clar: Un mesaj concis, de maximum 8 cuvinte, este esențial pentru captarea atenției consumatorilor, având în vedere atenția limitată a acestora în mediul digital.
- Alegerea canalelor: Este important să alegi canalele de marketing potrivite pentru publicul țintă. De exemplu, TikTok pentru tineri sau LinkedIn pentru B2B, având în vedere costurile și eficiența fiecărui canal.
- Importanța brandului: Construirea unei identități de brand coerente este esențială, mai ales în piețele competitive. Definirea clară a mesajului și a valorilor brandului ajută la atragerea clienților.
- Strategii internaționale: Când se extind pe piețe internaționale, startup-urile trebuie să adapteze mesajele și canalele de comunicare în funcție de comportamentele culturale și preferințele locale.
- Măsurarea performanței: KPI-urile precum rata de conversie și CTR sunt esențiale pentru evaluarea eficienței campaniilor de marketing digital, permițând ajustări rapide pentru a îmbunătăți rezultatele.
Innovation Labs este un program educațional dedicat echipelor pasionate de antreprenoriat și tehnologie care vor să facă primii pași spre a-și deschide un business. A fost cofondat de către Andrei Pitiș și Răzvan Rughiniș în 2013, pe parcurs alăturându-se și Vladimir Oane, iar astăzi este coordonat de Flavia Husar și Daniel Rosner în calitate de cofondatori.
Programul începe mereu cu hackathoanele, evenimente de 30 de ore, desfășurate în cele 4 centre principale ale programului: București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.În cadrul hackathoanelor, echipele participante pitchuiesc câte o idee de business, iar o parte dintre acestea sunt alese pentru a intra în etapa de mentorat. Ulterior, pe parcursul a 10 săptămâni, echipele au parte de sesiuni teoretice, dar și de întâlniri cu specialiștii care oferă feedback valoros echipelor pentru a le ajuta să treacă de la stadiul de idee la cel de produs. Marea finală a programului, Demo Day, aduce 16 cele mai promițătoare echipe pe scenă, în fața unui public avizat să le evalueze, dar și în fața publicului general și a reprezentanților media.
Anul acesta pe lângă valoarea obținută în urma participării în program, un startup a primit și o investiție din partea Early Game Ventures, o premieră în cei 12 ani. Investiția de 150.000 de euro a venit ca urmare a parteneriatului strategic inițiat în 2024 între Innovation Labs și Early Game Ventures, prin care programul de pre-accelerare își dorește să amplifice sprijinul acordat echipelor în program și să ajute la dezvoltarea ecosistemului de tehnologie din România.
Aproape 700 de echipe au participat în program de-a lungul celor 12 ani de activitate, multe incluzând studenți ale celor 19 universități partenere ale programului din 9 orașe din România. Startup-urile de alumni ai Innovation Labs, un adevărat catalist pentru inovare și progres, au o evaluare financiară de peste 200 de milioane de euro.
Unde urmărești Innovation Labs?- Intră pe site-ul oficial pentru a vedea anunțurile privind programul
- Pe pagina oficială de Facebook Innovation Labs
- Pe canalul de YouTube
Urmărește secțiunea aceasta numită Innovation Labs pentru interviuri cu vizionarii care au devenit mentori ai echipelor, dar și cu cei care au trecut prin program și au dezvoltat afaceri de sute de milioane de euro.