Investiție de 5 mil. de euro într-o cramă de spumante făcută de cinci antreprenori transilvăneni

Cinci antreprenori originari din Transilvania au investit peste 5 milioane de euro într-o cramă de spumante din județul Sălaj, în satul Carastelec.

Crama Carastelec este prima cramă din generația nouă care a fost special gândită, din momentul investiţiei, pentru a produce spumante premium, obținute exclusiv prin metodă tradițională, cu a doua fermentație în sticlă. În plus, crama funcționează cu energie verde, încălzirea și răcirea fiind făcute prin pompe de căldură, în timp ce consumul de energie este atenuat cu celule solare.

Potrivit reprezentanţilor cramei, suma investită în proiectul lansat pe piaţa locală provine din fonduri europene, proprii şi credite bancare, în proporţie egală. Vinurile produse sunt comercializate doar în magazinele de specialitate şi HoReCa, restaurantele fiind cei mai mari generatori de vânzări. 

Consumul de vin spumant crește pe plan internațional, înregistrând în ultimii 10 ani o majorare de 30%, în timp ce producția acestor vinuri a raportat un plus de 40% pe plan mondial. Prin comparaţie, producţia de vinuri liniştite a crescut cu doar 7% în acelaşi interval de timp

Volumul produs de Carastelec într-un an de recoltă, fără incidente naturale, este de 200.000 de sticle, preponderent vinuri petiante şi spumante, dar și o gamă de vinuri liniștite, în ediţii limitate de maxim 3.500 de sticle pe sortiment. Focusul nostru, pe termen lung, este reprezentat de spumantele de calitate superioară. Astfel, pentru gama Carassia, ne-am propus să creştem volumul de la 25.000 de sticle îmbuteliate în prima ediție, până la 50.000 de sticle. Același obiectiv îl ţintim şi cu vinurile petiante, vrem să dublăm în următorii doi ani volumul de sticle îmbuteliate”, declară Negele Enikő, Brand & Marketing Manager Crama Carastelec.

Investiţia în Carastelec a fost gândită şi implementată special pentru producţia spumantelor obținute prin metodă tradițională, Carassia, gamă lansată pe piața din România în mai 2017.

”Carastelec este o cramă de spumante, a fost înființată pentru gama de spumante Carassia. Atât alegerea locației, a soiurilor tradiționale folosite și în zona Champagne, cât și echiparea cramei au fost gândite pentru a produce spumant din recoltă proprie, întregul proces având loc în aceeaşi locaţie, de la presarea mustului, până la prima și a doua fermentare, degorjare, remuaj, și până la etichetare”,  explică Negele Enikő.

Produsă exclusiv prin metoda tradițională, cu o maturare îndelungată în sticlă, de minim 20 de luni, noua gamă conține trei produse distincte: Carassia Blanc de Blancs Brut, Rosé Brut și Classic Extra Brut.  

Potrivit datelor OIV, consumul de vin spumant crește pe plan internațional, înregistrând în ultimii 10 ani o majorare de 30%, în timp ce producția acestor vinuri a raportat un plus de 40% pe plan mondial. Prin comparaţie, producţia de vinuri liniştite a crescut cu doar 7% în acelaşi interval de timp. Astfel, susţin reprezentanţii companiei, există un trend vizibil ascendent consumului de  spumante.

Planul pe termen lung privind producţia Carassia vizează, după penetrarea pieţei din România şi Ungaria, exportul în alte ţări europene.

Crama Carastelec – cramă boutique – a fost gândită să producă spumante și vinuri efervescente. Aceasta deține o plantație de viță de vie tânără de 22,4 hectare. În prezent, Crama Carastelec are 19 angajați.



Citeste si