- 5 Mai 2021
Investiție de 200.000 euro într-o platformă de învățare pentru echipe care lucrează la distanță. Plan pentru extinderea în SUA
Fondurile au fost puse la dispoziție de Lumus - un sindicat de business angels format doar din femei din Europa Centrală și de Est, Overkill - un fond de investiții din Letonia și patru dintre primii clienți Beta ai companiei.
Managementul are în plan ca în această vară să obțină o finanțare de aproximativ 0,35 - 0,5 milioane de euro.
Cei patru clienți Beta au investit 100.000 de euro - jumătate din finanțarea obținută - și sunt Bitou (Germania), DynamicEvents (Irlanda), Right Impact (Singapore) Turnaround (Emiratele Arabe Unite). Houston are în prezent clienți Beta din Germania, Belgia, Irlanda, Spania, Singapore, Malaezia, Hong Kong, Emiratele Arabe Unite.
Houston este dezvoltatorul unei platforme de învățare care are la bază un algoritm de măsurare a modului în care se schimbă comportamentul angajaților odată ce au acumulat cunoștințe noi. Compania a fost lansată în 2020 de către Robert Blaga (37 ani), specialist cu peste zece ani de experiență în training în companii precum Michelin sau Brainiup (dezvoltare și învățare prin joc). De-a lungul anilor a fost implicat în proiecte cu echipe din peste 40 de țări.
O platformă care schimbă învățarea onlineHouston pune accentul pe practicarea de comportamente noi în echipe de trei - șase persoane spre deosebire de soluțiile clasice care se concentrează pe transmiterea de informații către un singur individ.
Platforma are la bază un algoritm care măsoară creșterea eficienței comportamentului angajaților în urma parcurgerii unui modul de învățare de 30-60 de minute. Ulterior, programul compară scorul obținut de echipă cu unul global rezultat în urma analizei a peste 250 de grupuri.
Astfel, informațiile oferite sunt despre progresul echipei, dar și despre performanța acesteia comparativ cu alte grupuri. Studiind 224 de echipe care au parcurs un program secvențial în Houston, algoritmul a observat o creștere a eficienței în medie cu 28% după 60 de minute petrecute în platformă.
Compania se adresează departamentelor de resurse umane ale companiilor mari și furnizorilor de programe de training și dezvoltare. În prezent, platforma poate fi utilizată de între cinci și 1.000 de persoane simultan, dar conducerea companiei vrea să mărească capacitatea la 5.000 de persoane până în luna iulie a acestui an.
“Investiția atrasă ne ajută să ne ducem mai departe planul de a oferi companiilor un instrument prin care își pot susține echipele virtuale să învețe, să vină cu idei mai bune, să ia decizii mai înțelepte și să execute sarcinile mai eficient. Faptul că aproape jumătate dintre clienții Beta ne-au devenit și investitori confirmă utilitatea produsului nostru. Odată cu atragerea acestei investiții de 200.000 de euro, anunțăm și ieșirea produsului nostru din versiunea Beta”, afirmă Robert Blaga, fondator și CEO al Houston.
De asemenea, printre companiile care au testat platforma se numără Deloitte, Continental Automotive, Pfizer, Microsoft, Salesforce, Sony. În general, companiile care trec printr-un proces de învățare cu Houston sunt lideri de piață care pun foarte mult accentul pe zona de inovare.
De la începutul acestui an, gradul de utilizare al platformei a crescut în medie cu 56% în fiecare lună, iar numărul de angajați care folosesc platforma a crescut de la 300 în ianuarie la 1.700 în aprilie.
“Ne dorim ca până la finalul lui 2021 să avem 100 de clienți. De asemenea, începând din această lună, avem planuri de extindere în Franța, Germania, Portugalia și Italia și să intrăm pe piața din SUA. Pe piața americană vizăm statele în care se află sediile mai multor companii din industriile biotech și automotive. Printre acestea se numără California, Michigan, Ohio, Indiana”, adaugă Robert Blaga.
Conducerea Houston estimează venituri de un milion de euro pentru 2022.