- 22 August 2024
Investiție Morphosis Capital și BERD în supermarketul românesc La Cocoș
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), CEECAT Capital, un fond regional de private equity, și Morphosis Capital Fund II, un fond de capital de creștere axat pe dezvoltarea și transformarea IMM-urilor locale în jucători regionali, devin acționarul majoritar în cadrul retailer-ului local, La Cocoș, deținut de antreprenorii români, Iulian și Gianina Nica.
Parteneriatul vizează expansiunea accelerată a amprentei La Cocoș pe teritoriul României.
Cu trei magazine situate în Ploiești și București, La Cocoș se adresează atât clienților B2C, cât și micilor afaceri B2B, oferind un sortiment limitat, dar bine selectat de produse de larg consum.
”După aproape un deceniu de activitate, am realizat că pentru a ne dezvolta la nivel național, avem nevoie de investiții semnificative, fără de care extinderea ar putea dura peste 15 ani. Ca fondator al lanțului La Cocoș, pot spune că această tranzacție ne oferă resursele financiare și expertiza necesare pentru a extinde rapid rețeaua cu un număr de locații format din două cifre în următorii patru ani. Obiectivul nostru comun este să consolidăm poziția noastră de lider pe piața de retail alimentar din România. În proiectele de anvergură, partenerii puternici sunt esențiali pentru a completa resursele financiare și a maximiza eficiența. Sper ca toți cei 720 de colegi, fie că sunt alături de noi de la început sau s-au alăturat pe parcurs, să vadă în acest parteneriat o oportunitate de creștere și de consolidare. Cu acest consorțiu select alături, avem nu doar un parteneriat puternic, ci și un strateg pentru dezvoltarea viitoare a afacerii”, a declarat Iulian Nica, fondator și CEO, La Cocoș.
Fondat în 2014, La Cocoș este un retailer românesc de tip discount, care operează în prezent trei locații în Ploiești și București. Cu un model de afaceri unic, bazat pe oferirea unui sortiment eficient de produse la prețuri extrem de competitive, La Cocoș a înregistrat o creștere anuală de 24% a vânzărilor între 2018 și 2022, depășind ritmul de creștere al principalilor jucători de pe piața de retail alimentar din România.
În 2023, compania a înregistrat venituri de 200 de milioane de euro. La Cocoș oferă aproximativ 10.000 SKU-uri (Stock Keeping Unit) și satisface nevoile clienților într-un singur loc de cumpărături.
La Cocoș se adresează atât clienților B2C, cât și micilor afaceri B2B, oferind un sortiment bine selectat de produse de larg consum, inclusiv branduri de top. Modelul de business al companiei La Cocoș se bazează pe costuri operaționale reduse și pe o experiență de cumpărături eficientă, ceea ce îi permite să ofere prețuri mai mici față de competitorii săi.
Rețeaua de magazine La Cocoș este recunoscută pentru abordarea sa „no-frills” și pentru poziționarea strategică a magazinelor în zone periferice, care îi permite să maximizeze eficiența operațională.
”Cu ajutorul investiției noastre comune credem că La Cocoș poate deveni un campion național și lider regional în sectorul său. De asemenea, suntem entuziasmați să lucrăm împreună cu Iulian și cu partenerii noștri de la BERD și Morphosis în această călătorie”, a declarat Anthony Stalker, Partener în cadrul CEECAT Capital și Președinte al Comitetului Consultativ de Investiții.
”Această investiție, a doua pentru Morphosis Capital Fund II, va sprijini expansiunea rapidă a rețelei La Cocoș la nivel național. Viziunea noastră comună cu CEECAT Capital și BERD este de a dezvolta un lanț de magazine care să răspundă nevoilor atât ale clienților B2B, cât și ale celor B2C, iar La Cocoș să devină un punct de referință pentru consumatorii din întreaga țară, contribuind astfel la creșterea economică și la consolidarea economiei locale”, a declarat Simona Gemeneanu, Partener, Morphosis Capital.
Investiția realizată de parteneriatul dintre BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital vine într-un moment esențial pentru expansiunea La Cocoș. Sectorul de retail de tip discount este cel mai dinamic segment al pieței de retail alimentar din România, cu un potențial ridicat de creștere în următorii ani.
Parteneriatul vizează dezvoltarea rețelei La Cocoș pe teritoriul României, prin deschiderea unui număr de locații noi format din două cifre în următorii patru ani.
Parteneriatul este conceput pentru a valorifica la maximum expertiza fiecărei entități implicate. Morphosis Capital contribuie cu prezența sa locală solidă și cu un palmares impresionant în dezvoltarea afacerilor românești, CEECAT Capital aduce experiența regională acumulată în extinderea rețelelor de retail, demonstrată prin succesul GOMEX în Serbia, în timp ce BERD aduce experiența acumulată de-a lungul timpului prin sprijinirea dezvoltării sectorului de retail alimentar în numeroase țări din Europa Centrală și de Est.