jobssup, românii care le găsesc startup-urilor noi angajați

Trei tineri cu experiență în programare, marketing, HR și design și-au propus să aducă pe piață soluțiile optime pentru companile care fac angajări și să înțeleagă cum arată jobul ideal atât din punctul de vedere al angajatorilor, cât și al candidaților. Ei au fondat jobssup.

Am aflat de la Cătălin Ion, fondatorul proiectului, mai multe detalii despre jobssup, o platformă care face legătura între companiile de dimensiuni mici și mijlocii care caută noi angajați și profesioniștii de care au nevoie.

jobssup vine ca un răspuns la problemele tot mai des identificate pe piața muncii – lipsa personalului calificat și acțiunile tot mai costisitoare și ineficiente în atragerea angajaților. La sfârșitul anului 2017 am reușit să finalizăm un prototip funcțional care a atras, timid, și primii utilizatori, iar până în prezent răspunsul pieței a fost unul pozitiv. Suntem de părere că echipa reprezintă mare parte din succesul oricărei firme, de aceea vrem să facilităm găsirea candidaților potriviți pentru acestea”, ne-a spus fondatorul platformei.

Cătălin nu se află la prima sa experiență antreprenorială, iar faptul că a mai lucrat într-un proiect oarecum similar – o platformă de internship-uri și stagii de practic pentru studenți – i-a oferit pârghiile necesare pentru crearea unei soluții care are ca scop ajutorul acordat IMM-urilor în procesul de recrutare.

Locuri de muncă în startup-uri

”Din 2015 până în 2017 a existat Go2internship, o platformă de internship-uri și stagii de practică pentru studenți, unde mai multe persoane au reușit să facă primul pas în carieră. După ce am hotărât, alături de ceilalți doi cofondatori, oprirea proiectului, am decis să folosesc cunoștințele acumulate pentru a intra pe o piață nesaturată, mai mare, mai provocatoare, cu un potențial enorm de creștere, în care jucătorii mari nu mai satisfac în totalitate cerințele consumatorilor”, povestește Cătălin.

Așa cum spuneam, jobssup se adresează cu precădere business-urilor mici și mijlocii. ”Tratând o zonă delicată din viața oamenilor, cea a carierei, unde petrecem de cele mai multe ori 40 de ore pe săptămână, punem la dispoziție oportunități în medii sustenabile, cu beneficii reale, orientate spre un trai cât mai bun pentru salariați, atât în intervalul de lucru cât și în afara acestuia”, afirmă Cătălin Ion, precizând faptul că angajatorii au posibilitatea de a adăuga pozițiile disponibile folosind formularul de pe site-ul jobssup. Aceștia au acces gratuit la un panou de administrare pentru gestionarea anunțurilor și vizualizarea CV-urilor primite.

Și, pentru că a precizat elementul de gratuitate al serviciului, atât pentru IMM-urile și startup-urile aflate în proces de recruate, cât și pentru candidații care vor să-și găsească de lucru într-o companie de dimensiuni reduse, am fost curioși să aflăm care este modul în care jobssup monetizează proiectul acum, mai ales că, până în acest moment echipa a investit poprii bani în proiect.

Până în prezent s-a testat marketingul afiliat și urmează să introducem un nou tip de anunț, de care unii parteneri deja s-au declarat interesați. Acesta va fi evidențiat în interfața noastră, va garanta un număr minim de candidați și distribuirea pe toate canalele noastre, inclusiv pentru cei 9.000 de abonați la newsletter-ul săptămânal”, detaliază Cătălin.

La momentul interviului, jobssup avea peste 70 de firme care au ales să folosească serviciile puse la dispoziție de platformă și peste 400 de companii cu anunțuri disponibile. Totodată, peste 8.000 de persoane trimiseseră CV-uri direct prin jobssup, numărul utilizatorilor crescând constant de la o lună la alta.

”Suntem încrezători și ne așteptăm ca la finele lui 2019 să avem peste 200 de companii cu care să colaborăm direct și preconizăm o creștere de 300% a numărului de aplicanți față de anul 2018, ca rezultat al investițiilor viitoare în marketing”, spune Cătălin.

Aplică în 30 de secunde

jobssup a intrat pe o piață pe care mai sunt și alți jucători de profil. De la platforme mari de recrutare, precum eJobs sau Bestjobs, la noi startup-uri care schimbă paradigma recrutării tradiționale, ca SmartDreamers (dezvoltă soluții dedicate recrutării în social media și comunități online și au primit în octombrie o nouă finanțare în valoare de 1,2 milioane de euro), Jobful (o soluție prin care companiile pot recruta angajați mai bine pregătiți, scurtând, astfel, timpul de onboarding) sau Talent Browse (este o agenție care vine cu o soluție la problema crizei de specialiști din domeniul IT), piața recrutării este una competitivă. Însă și extrem de atractivă și cu destul de multe oportunități de oferit în continuare.

În acest context, ce aduce jobssup nou pe această nișă? ”jobssup este o platformă intuitivă, accesibilă, organizată, cu o modalitate de aplicare simplă și rapidă, care durează sub 30 de secunde (ne propunem să reducem sub 15 secunde). Se poate trimite CV-ul în formatul dorit, fără înregistrare, fără completarea profilului, fără timp pierdut, iar noi ne asigurăm că acesta ajunge la destinație. În desfășurarea activităților actuale folosim multe automatizări, ceea ce ne permite să ne concentrăm pe activități creative, pe creșterea numărului de utilizatori dar ne oferă și posibilitatea de a menține serviciul gratuit. Anunțurile și companiile sunt atent verificate, în acest mod asigurându-ne că promovăm joburi de calitate în culturi organizaționale la standarde ridicate. Încurajăm ca pozițiile să menționeze beneficiile angajaților pentru publicarea acestora”, menționează fondatorul platformei.

Se poate trimite CV-ul în formatul dorit, fără înregistrare, fără completarea profilului, fără timp pierdut, iar noi ne asigurăm că acesta ajunge la destinație. 

Provocările din mediul digital

Totuși, deși piața este una destul de veche, Cătălin recunoaște că s-a confruntat cu reticența oamenilor de recrutare. ”Inițial, recrutorii nu ni s-au părut foarte receptivi. Orice acțiune suplimentară, ca adăugarea pozițiilor disponibile pe un nou site, este văzută ca o pierdere de timp. Din momentul în care începi să asculți provocările și problemele cu care se confruntă și prezinți soluții, dar cel mai important, ceea ce caută – candidații pe care și-i doresc, relația începe să se îmbunătățească și ești luat în serios. Fiind o industrie în schimbare, mai ales datorită influențelor tehnologice din ultimii ani, este o provocare continuă pentru mediul digital. Optimizarea proceselor și îmbunătățirea experiențelor, atât pentru angajatori cât și pentru candidați, trebuie să fie în centrul tuturor activităților”, afirmă Cătălin Ion.

În ceea ce privește dezvoltarea viitoare a acestui proiect, fondatorul său spune că vor lansa noi instrumente care să ușureze și să eficientizeze recrutarea și selectarea personalului, dorința lor fiind de a oferi servicii care ajută companiile să găsească profesioniști al căror profil se potrivește cerințelor pe care le au, ținând cont și de tendințele din HR. Adică și cu dorința oamenilor de a avea un mediu de lucru flexibil, care să le ofere posibilitatea de a lucra de acasă sau chiar din alte orașe.

Orice acțiune suplimentară, ca adăugarea pozițiilor disponibile pe un nou site, este văzută ca o pierdere de timp.

În prezent sunt adăugate oferte disponibile în țară sau cu posibilitatea de a lucra de acasă, acestea din urmă fiind, după cum menționează Cătălin, la mare căutare printre utilizatori și mai ales printre partenerii din străinătate.

Joburi fără granițe

Din acest motiv, unul dintre următorii pași majori, care vor începe să se concretizeze spre finalul anului în curs, este acela de a avea un mediu internațional de recrutare dedicat startup-urilor, disponibil și în limba engleză. În esență, echipa jobssup își dorește să intre pe o nouă piață din afara țării noastre.

”După un an dedicat candidaților, activitățile de dezvoltare se vor îndrepta mai mult către instrumente și funcționalități pentru companii. Printre acestea, vom crea un sistem de matching, care să asigure acces la cele mai potrivite persoane într-un timp cât mai scurt. Vom oferi angajatorilor posibilitatea de a avea o prezentare autentică, care să includă informații utile pentru cei interesați, precum cultura organizațională, fondatorii, echipa, biroul și nu numai”, declară fondatorul jobssup.

Un alt plan menționat de Cătălin Ion este și acela de a crea un spațiu dedicat tinerilor fără experiență în care vor putea accesa oportunități pentru introducerea în piața muncii sau stagii de practică care să îi pregătească pentru cariera pe care și-o doresc.

Însă pentru a ajunge să realizeze toate aceste planuri, echipa jobssup ia în considerare acum investițiile externe, acestea ajutându-i să acceseze mai multe piețe.



Citeste si