- 8 Octombrie 2018
Laborator de tehnologii cloud, deschis la Universitatea de Vest Timișoara
Proiectul „Cloud-Enabled Laboratory” dezvoltat de Microsoft la Universitatea de Vest din Timișoara vine să completeze această paradigmă prin crearea unui laborator de informatică în cloud ce poate răspunde oricăror nevoi de curriculum sau cercetare.
Caracterizat de o infrastructură hardware minimală formată din puncte de acces către resurse cloud, laboratorul poate fi folosit atât pentru desfășurarea procesului de predare clasic, pentru implementarea de proiecte de cercetare cât și pentru startup-uri de tehnologie care vor să prototipeze și să dezvolte platforme noi.
”Universitatea de Vest e prima universitate din România la care Microsoft implementează acest laborator – tocmai datorită apetitului de modernizare a procesului de predare-învățare și a deschiderii spre inovație în beneficiul studenților și al profesorilor, pe care le-am observat de fiecare dată în cadrul parteneriatului nostru cu Universitatea de Vest”, afirmă Marilena Ionașcu, Director Educație pentru Microsoft Romania.
Utilizatorii laboratorului au acces la infrastructuri virtuale scalabile în funcție de proiectul la care lucrează, de la 1 procesor la putere de calcul de ordinul zecilor de mii de procesoare; pot crea și testa algoritmi de inteligență artificială, machine learning, pot simula orice mediu de test de pe aproape orice platformă sau sistem de operare, pot stoca și gestiona volume practic nelimitate de date și nu în ultimul rând, pot dezvolta ei însăși noi aplicații și platforme.
Microsoft investește în România și continuă să crească an de an (în prezent, peste 13.00 de angajați lucrează pentru Microsoft România), susținându-și angajații să își dezvolte competențe avansate, care au un impact important în adoptarea locală a noilor tehnologii cloud și care pot contribui la avansul țării în ceea ce privește utilizarea, dar și crearea de soluții complexe cu ajutorul tehnologiei de vârf.
”Cele 2 orașe în care Microsoft are prezență în România, respectiv Timișoara și București, reprezintă un element strategic pentru organizația Microsoft Customer Service and Support, România fiind cel mai mare centru din regiunea EMEA și al 3-lea din lume. Alături de cadrele didactice de la UVT, lucrăm la diversificarea conținutului programei de predare, oferim instrumente esențiale pentru viitorul tinerilor, facilitând accesul la tehnologie și informații de ultimă oră pentru generațiile actuale de studenți”, spune Daniela Fălcușan, Microsoft Timișoara Site Manager.
”Facem tot posibilul să ținem pasul cu schimbările în tehnologie, iar cea mai bună metodă este să lucrăm împreună cu marile nume din domeniu. Potrivit unor statistici, până în anul 2030 s-ar putea ca 80% din actualele meserii să nu mai existe, apărând altele noi. Tocmai de aceea, depunem eforturi în a pregăti tinerii pentru meseriile viitorului. Le oferim un bagaj bogat de competențe, care să le fie de folos pe o piață a muncii extrem de schimbătoare”, declară Prof. dr. Marilen Gabriel Pirtea, Rectorul Universității de Vest din Timișoara.
Sistemul este construit pe un concept „on-demand”, în care utilizatorii își pot crea și singuri infrastructura necesară, evitând timpii de așteptare și întregul proces de achiziție presupus de crearea unei soluții tradiționale (cum ar fi un datacenter); mai mult, fiind vorba de instrumente cloud, eficiența economică e de un ordin de magnitudine mai mare – resursele de calcul fiind create virtual și utilizate doar pentru orele sau zilele necesare proiectului.