LeanFeedback.app, aplicația care încurajează comunicarea între manageri și echipe

Gemba Partners a lansat LeanFeedback.app, un sistem online de management axat pe echipă, care le permite angajaților să-și ofere feedback permanent pe bază de valori și abilități.

Investiția necesară pentru dezvoltarea acestei aplicații s-a ridicat la 50.000 de euro. Gemba Partners este o companie de consultanță fondată de antreprenorii Marius Stăvărache, consultant în management cu experiență în multinaționale, și de Radu Daniel, antreprenor în digital, cofondatorul CV30,o companie care creează profilele de brand ale companiilor mari, cu ajutorul clipurilor video și a prezentării atmosferei din interiorul unei companii. Puteți afla, pe larg, povestea CV30 din acest material.

Feedback-ul este un proces permanent de adaptare la realitate care trebuie să vină rapid după momentul acțiunii, să fie structurat și clar.

“Din cauza structurilor pe verticală ale companiilor, feedback-ul este un proces birocratic, forțat, ceea ce îl face nu doar ineficient, dar și dăunător pentru că vine în modul nepotrivit. De aceea, de multe ori este privit cu reticență ca un mecanism toxic de evaluare. LeanFeedback.app oferă liderilor și membrilor echipelor un mod de a fi în permanență racordați la realitate, optimizează comunicarea și oferă informații despre starea de sănătate a echipei, mai ales că feedback-ul este structurat și pe valori nu doar pe abilități”, a declarat Marius Stăvărache, cofondator al Gemba Partners.

De multe ori, feedback-ul este gândit în firme ca o metoda de evaluare, structurat pe cicluri care nu au legătură cu ce se întâmplă concret în realitatea operatorului sau a managerului. De multe ori, este mult prea târziu și complex să iei decizii la final de trimestru sau de an financiar pentru a fi acționabil.

Gemba Partners este specializată în servicii de consultanță lean management, adică optimizarea proceselor de management, și în asistență Lean prin tehnici digitale.

Rolul sistemului Lean management în noul context generat de criza Covid-19

În primul rand, sistemul Lean (un termen popular în lumea startup-urilor) permite vizibilitate - control și flexibilitate la toate nivelurile unei organizații.

În cazuri atipice, cu grad mare de impredictibilitate, ne-voia de a reacționa rapid este bazată pe o claritate a sistemului de business, adică ce oferă sistemul lean. În plus, Gemba Partners a dezvoltat un sistem de asistență digitală prin care poate răspunde nevoilor impuse de munca la distanță.

“Criza înseamnă incertitudine, iar antidotul incertitudinii este adaptarea rapidă. Sistemul Lean are la bază o capacitate de îmbunătățire continuă capabilă să genereze adaptare și o serie de principii sănătoase de business care au ajutat companii precum Toyota, de exemplu, să își păstreze constanța în livrarea rezultatului de business indiferent de vremurile mai grele sau mai ușoare prin care a trecut”, a declarat consultantul Marius Stăvărache.

Principalele schimbări întâlnite de firme în noul context economic

Principalele modificări rezultate în noua realitate economică (remote work, trans-formare digitală) se referă la stabilirea și vizibilitatea obiectivelor și a livrabilelor, crearea dinamicii de echipă atunci când specialiștii lucrează remote sau în schimburi.

“Setarea obiectivelor la nivel de top management și cascadarea lor la nivel operațional sunt dificile pentru orice firmă care operează într-un mediu cu un grad ridicat de incertitudine. Această incertitudine poate fi generată de o creștere rapidă a business-ului sau de o situație precum răspândirea Covid 19. Până în prezent, managementul pe bază de obiective era făcut într-un mix de formal și informal de manageri, on-site. În noua realitate economică, intervin dificultăți majore în ceea ce privește stabilirea obiectivelor”, a declarat Radu Daniel, cofondator Gemba Partners.

De asemenea, trainingul angajaților pentru noile metode de management într-un cadru remote este și mai dificil. Era dificil și într-un context 100% non-remote pentru că majoritatea oamenilor sunt reticenți la schimbare, mai ales în firmele mari unde anticorpii structurii intră rapid în acțiune împotriva oricărei schimbări.

“În același timp, atunci când organizația crește rapid, adaugă mai multe "straturi de grăsime" care nu sunt necesare, însă acestea se înglobează acolo și devin parte din organizație. Să le păstrezi te costă, iar rolul nostru este să-i ajutăm pe manageri să-și eficientizeze activitățile”, spune consultantul Marius Stăvărache.

În tot acest context, echipa Gemba Partners își propune să ajute liderii din business să obțină vizibilitate - claritate și control - pentru noua normalitate economică. Astfel, flexibilitatea forței de muncă se va accentua, iar liderii au nevoie de sisteme de management prin care să coordoneze noul mod de lucru.

Procesul de asistență pentru clienții Gemba Partners este derulat folosind aplicații digitale de ultimă generație, inclusiv aplicații proprii precum LeanFeedback.app, pentru a facilita implementarea cu succes a Lean Management în mediul românesc, precum și a altor bune practici de afaceri.



Citeste si