.lumen caută 1 mil. € pe SeedBlink pentru o finanțare totală de 5 mil. euro

Românii de la .lumen, un startup a cărui misiune este de a-i ajuta pe oamenii cu dizabilități vizuale să trăiască o viață mai bună, se listează pe platforma de investiții SeedBlink pentru a strânge 1 milion de euro. Printre co-investitorii actuali se numără Consiliul European pentru Inovare și Venture to Future Fund care contribuie cu €4 milioane, ridicând valoarea totală a acestei runde la 5 mil. euro.
UPDATE ora 18:40:

Campania .lumen de pe SeedBlink a fost închisă, startup-ul românesc reușind în mai puțin de o zi să strângă 1 milion de euro.


Începând cu 17 iulie, la ora 10, pe SeedBlink, investitorii și business angels pot participa la această rundă de finanțare, cu o investiție minimă de € 2.500. Suma vizată pentru această campanie pe SeedBlink este de un milion de euro cu co-investitori precum Consiliul European pentru Inovare și Venture to Future Fund care contribuie cu 4 milioane de euro.  

.lumen a primit în 2021 o investiție de 9,3 milioane de euro din partea European Innovation Council Accelerator, iar la finalul anului trecut anunțau că vor începe producția comercială a ochelarilor pentru nevăzători în a doua parte a acestui an.

În acest moment, .lumen este un startup evaluat la 33 de milioane de euro.

.lumen este un produs hardware, o pereche de ochelari care permite persoanelor nevăzătoare să înțeleagă mai bine lumea, chiar și fără ajutorul unui câine-ghid.

Primul produs .lumen, ochelarii, reproduce principalele caracteristici ale câinelui ghid folosind tehnologia de conducere autonomă. Prin comparație, dacă un câine ghid funcționează trăgând de mână, dispozitivul .lumen face acest lucru cu ajutorul interfeței sale haptice patentate, care "trage" de capul utilizatorului.

Această tehnologie a fost testată de peste 300 de persoane nevăzătoare din aproape 30 de țări.

Produsul românilor este susținut de companii din întreaga lume, precum Nvidia, Dassault Systems, Intel, și organizații precum Consiliul European de Inovație, Institutul European de Tehnologie.

Potrivit datelor Statista, la nivel mondial sunt circa 1,1 miliarde de persoane cu probleme de vedere. 

În ultimul an, global, s-au cheltuit peste 500 de milioane de euro pentru a dresa 2.000 de câini ghizi pentru persoanele nevăzătoare, iar în toată lumea există doar 28.000 de astfel de câini special dresați. 

Ochelarii pentru nevăzători de la .lumen reproduc caracteristicile principale ale unui câine ghid, totul într-un produs scalabil.

Ei vor permite utilizatorilor o mobilitate mai bună, ajutându-i să aibă acces mai ușor la educație și apoi la locuri de muncă, contribuind astfel la îmbunătățirea vieții lor sociale.

Tehnologia ochelarilor .lumen

Tehnologia care stă la baza ochelarilor este Pedestrian Autonomous Driving AI (PAD AI), care este un software de conducere autonomă de nivel general capabil să revoluționeze robotica de livrare, AR sau chiar utilizarea duală. În viitor, această tehnologie va permite roboților umanoizi să livreze colete până la ușa cuiva și este brevetată la nivel internațional.

"Crescând într-o familie cu dizabilități, am văzut pe propria piele cum tehnologia poate transforma vieți și cât de mult este încă nevoie. Am fondat .lumen pentru a ajuta oamenii și, pe parcurs, am descoperit că putem face mult mai mult. Deschidem această rundă pentru toată lumea, nu doar pentru investitorii instituționali, pentru că vrem ca mai mulți oameni să facă parte din povestea noastră", spune Cornel Amariei, fondatorul .lumen.

Venture to Future Fund face una dintre primele investiții din afara Slovaciei, semnalând o încredere puternică în tehnologia și viziunea .lumen.

Matej Říha, președinte al consiliului de administrație al VFF, a comentat: "Credem că tehnologia .lumen poate transforma profund viața persoanelor nevăzătoare. Inspirați de misiunea lor și susținuți de o echipă remarcabilă, suntem încântați să sprijinim o aventură care promite atât schimbări cu impact, cât și randamente impresionante."

Ionuț Patrahau, Managing Partner la SeedBlink, a subliniat, de asemenea, importanța acestei runde de finanțare. "Activitatea lor inovatoare are un impact profund, îmbunătățind experiențele de viață ale celor care au nevoie atunci când restul societății se simte neputincioasă." 

Calendarul strategic al .lumen include lansarea unei serii limitate în T4 2024 și intrarea pe piața din SUA în T4 2025. Compania își propune să vândă 10.000 de unități până la sfârșitul anului 2026. Aceste eforturi sunt susținute de o echipă solidă de 50 de ingineri, profesori, experți în domeniul dizabilităților, designeri și oameni de știință.

Pentru mai multe informații despre .lumen și pentru a participa la runda lor de finanțare, vizitați pagina rundei pe SeedBlink. 



Citeste si