Drumul de la un magazin tradional de haine bărbătești la online și acces la o piață globală

Am putea să-l considerăm pe Vlad Tofan ca fiind una dintre acele persoane care au un nas fin pentru afaceri, un grup de oameni pentru care antreprenoriatul este o pasiune înnăscută. Sau transmisă din familie.

Și nu ar fi nimic greșit în această viziune, mai ales că Vlad a început să se ocupe de propria afacere, și să o dezvolte, de vreo 8 ani de zile. Mai exact, de când avea 16 ani, vârstă la care mulți dintre noi nici nu ne-am hotărât dacă dăm la facultate sau ce vom face pe viitor.

”Tatăl meu mi-a insuflat dorința de a face ceva pe cont propriu și mi-a oferit posibilitatea de a mă ocupa de un magazin de haine pentru bărbați. Am acceptat această provocare cu brațele deschise, fiind de mic pasionat de moda masculină și de spiritul antreprenorial al tatălui meu. Era un magazin într-un oraș mic, Huși, dar ambiția mea de a depăși nivelul magazinelor locale era destul de mare”, povestește Vlad, CEO-ul și fondatorul Bman, un magazin online cu haine pentru bărbați.

Nu a lucrat în niciun alt loc, ocupându-se în exclusivitate de afacerea Bman, iar pentru a-și ajuta afacerea a urmat și cursurile unei facultăți cu profil economic din Iași.

Oportunitatea din online

Tranformarea Bman într-un business din zona de online a venit ca o întâmplare, deși Vlad nu intuise, cel puțin în acel moment, potențialul uriaș pe care-l poate avea transpunerea portofoliului de produse în digital.

”Totul a început ca o joacă. Vlad Mustiață, prietenul și actualul meu partener, antreprenor și expert în zona de e-commerce, a venit cu o idee nouă pentru business-ul meu. În urmă cu trei ani era în vizită în Huși pentru a vedea magazinul de haine bărbătești pe care-l aveam. Mi-a propus atunci să facem câteva poze produselor și să le vindem pe un site specializat din România. Eu nu am crezut în acest lucru, dar am acceptat provocarea lui pentru că nu aveam nimic de pierdut”, spune Vlad.

Era un magazin într-un oraș mic, Huși, dar ambiția mea de a depăși nivelul magazinelor locale era destul de mare

Nu mică i-a fost mirarea când, la vreo 20 de minute după ce a postat produsele din showroom pe net primea prima comandă. ”La un an diferență, partenerul meu mi-a propus să punem în aplicare și planul al doilea: realizarea magazinului online. Așa s-a lansat Bman.ro, un site specializat pe haine pentru bărbați, fabricate în România, Turcia și Italia”, completează Vlad.

Succesul de care s-a bucurat business-ul lui Vlad vine din faptul că Bman vine cu o abordare puțin diferită față de alte magazine online de fashion de pe piață. În primul rând, magazinul său pune la dispoziția clienților un serviciu de consiliere vestimentară (de aceea, o bună parte din echipa lui Vlad, de 26 de persoane, lucrează pentru call center-ul specializat) : în esență, clienții care fac comandă pe site-ul Bman sunt sunați și consiliați referitor la modul în care ar trebui să-și ia măsurile corect. Totodată, mai primesc consiliere și asupra tipurilor de produse și a materialelor pe care să le achiziționeze.

Nu în ultimul rând, clienții săi au posibilitatea de a comanda instant hainele care compun ținuta zilei, ținută realizată de consilierii Bman și promovată în mediul online.

”Din totalul clienților noștri, 70% își comadă hainele din magazinul online. Numărul mediu de clienți care trec lunar pragul showroom-ului este de 700 persoane , în timp ce pe magazinul online avem în fiecare lună în jur de 1.500 de clienți noi”, detaliază fondatorul Bman.

Design în România, producție în Turcia

În plus, Vlad observă un număr tot mai mare de clienți din afara granițelor. În medie, cam 60 de noi cienți în fiecare lună. ”Luăm în calcul extinderea la nivel internațional, însă vrem să facem acest lucru cu pași mici și siguri”, explică el.

Potrivit acestuia, investiția în realizarea magazinului online s-a ridicat la circa 80.000 de euro, banii proveniți din surse proprii, fonduri direcționate către realizarea unui nou stoc de produse, închirierea unui spațiu pentru produse și a unui depozit.

Din totalul clienților noștri, 70% își comadă hainele din magazinul online

Astăzi, Bman a ajuns la o potofoliu de peste 1.000 de produse (lansează colecții noi de primăvară-vară și toamnă-iarnă) inspirate de colecțiile marilor designeri și în ton cu tendințele pieței de profil, principala linie de producție fiind în Turcia, acolo de unde Vlad și echipa sa aleg materialele din care creează articolele vestimentare – designul este realizat în România.

”Confecțiile pentru bărbați sunt un domeniu cu care am crescut și care mă pasionează. Nu voi intra pe nișa pentru femei pentru că din punctul meu de vedere este foarte important să rămâi specialist pe latura care te pasionează cel mai tare. În plus, vrem să fim un suport pentru bărbații care nu știu să-și aleagă un stil vestimentar și care au o reticență atunci când vor să-și comande haine online”, mai spune Vlad Tofan.

În doi ani de prezență și în mediul online, Bman a ajuns la o cifră de afaceri de 600.000 de euro. ”Am dezvoltat business-ul și în online deoarece ne dorim ca orice bărbat din România să aibă acces la produsele noastre vestimentare”, afirmă tânărul.

Bman, extindere și în offline

Dezvoltarea în mediul digital nu a încetinit nici extinderea magazinului fizic. Astfel, showroom-ul are astăzi o suprafață de șase ori mai mare față de cea a magazinului cu care a pornit inițial. ”L-am păstrat și l-am extins pentru că sunt mulți clienți noi din țară care sunt sceptici la început de faptul că este posibil ca produsele de pe Bman.ro să arate la fel de bine în realitate ca în poze. Asta mai ales având în vedere prețurile foarte accesibile de pe site. De aceea, ne sună și spun că vor să ne viziteze showroom-ul. Acesta este motivul pentru care ne-am și extins. Vrem să avem porțile deschise pentru toți clienții care vor să vadă calitatea materialelor noastre și care vor să-și creeze propriul stil vestimentar încercând mai multe variante de ținute.”, povestește Vlad Tofan.

Fondatorul și CEO-ul Bman estimează un plus de 30% a veniturilor din acest an, comparativ cu 2016, mizând foarte mult pe lunile noimbrie și decembrie, în mod tradional luni de creșteri financiare pe întreaga piață de fashion online de la noi. În ceea ce privește anul viitor, mizează pe o creștere a business-ului cu 50%.

”Principalul nostru obiectiv este să îmbunătățim cât mai mult experiența cumpărătorului care alege să comande de pe Bman.ro. Avem în plan noi strategii în această direcție. În plus, vom moderniza showroom-ul din Huși și luăm în calcul deschiderea unui showroom similar în București. Totodată, ne vom dubla numărul de angajați, tocmai pentru a oferi clienților și mai multă încredere în produsele noastre”, concluzionează Vlad.



Citeste si