Masterclass Commerce School of the Future - cum și de ce faci fulfillment? Video și studii de caz pentru creșterea afacerii tale online

Orice business online din România poate vinde și în străinătate și să se extindă geografic. Dar dacă o faci singur te vei lovi de costuri mari, iar soluția e să folosești o soluție de fulfillment care îți preia marfa și se ocupă de logistică. În acest nou episod al masterclass-ului Commerce School of the Future discutăm despre nevoia de fulfillment.

Dacă faci trecerea de la o afacere offline la una online vei descoperi că ai nevoie de lucruri pe care nu le luai în calcul în comerțul tradițional. De la depozitare, până la livrare, curierat, retururi, lucrurile acestea sunt extrem de importante. Acesta e un serviciu specific comerțului online care se referă la toată logistica de depozitare, gestiune, livrare a comenzilor către clientul final, fie că sunt din România sau din străinătate. Prin astfel de servicii reduci costurile sau presiunea de a investi într-un depozit, pentru că poți stoca marfa în depozitul fulfillerului, împachetare, gestiune, livrare și retururi, atât de importante online.

Descarcă de mai jos primul studiu B2B privind ecommerce-ul în România, realizat de VTEX și iSense în cadrul European Digital Commerce Summit. 

##FORM_8##

Externalizarea se poate face pentru o creștere accelerată și poate fi combinată și cu o gestiune proprie, atât timp cât ai o centralizare a stocurilor.

În acest episod al masterclass-ului Commerce School of the Future, powered by VTEX, vom discuta cu Bogdan Colceriu, de la Frisbo, despre cum să alegi un fulfiller potrivit, dar și cu Cristi Movilă, Growth Leader la VTEX, despre alegerea potrivită a partenerilor.

Ce face Frisbo?

Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, fondată în 2014 de antreprenorul Bogdan Colceriu.

În prezent, în rețeaua Frisbo sunt active 15 centre logistice din România, Republica Moldova, Ungaria, Slovacia, Bulgaria și Polonia, care deservesc 9 țări în sistem de livrare a doua zi: România, Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Polonia, Slovacia, Cehia, Austria și Germania. La începutul anului 2021, lista țărilor cu livrare next day va ajunge la 13, adăugându-se Belgia, Italia, Spania și Portugalia.

Printre clienții din portofoliul Frisbo se numără companii precum Bitdefender, Aosom, Nala, Sanovita, foodpanda, Meli Melo sau Intercars. Beneficiul utilizării unui serviciu de e-fulfillment constă în scalarea vânzărilor magazinelor online în piața locală, cât și în țări noi, fără nevoia experienței logistice, fără costul ridicat și stresul gestionării stocurilor și a comenzilor.

Cristi Movilă, VTEX Insights: "Alege partenerii cu atenție"
  • „E important să avem parteneri specialiști în domeniul lor. Dacă ne gândim la logistică important e să ne calibrăm nevoile noastre și să avem o deschidere către flexibilitate”
  • „Putem segmenta operațiunile mai bine prin fulfillment. Provocarea e în centralizarea acțiunilor din cadrul companiei”
  • „În momentul când magazinele s-au închis în 2020 vânzările online au crescut fabulos de mult. Dacă aceste business-uri aveau parteneri care puteau adresa nevoile crescute au putut deservi toate comenzile și această creștere. Dacă nu, adaptarea și schimbările făcute intern erau foarte costisitoare, aproape imposibil de adresat”
Bogdan Colceriu, Frisbo: Ce să ceri de la un fulfiller și de ce ai nevoie de așa ceva
  • „Fulfillment e un serviciu specific ecommerce-ului pentru că e un serviciu logistic care presupune depozitarea mărfurilor în hale și procesarea de comenzi online”
  • „Procesare înseamnă toate documentele de livrare, packing list, AWB-uri, trimiterea coletului și predarea acestuia curierului”.
  • „Fulfillmentul propriu are niște avantaje privind controlul calității, contactul cu marfa și e un proces mai personalizat”.
  • „Fulfillmentul externalizat aduce eliminarea costurilor fixe, flexibilitate în sezoane și te poți extinde geografic mai ușor”.
  • „90% din magazinele din România nu reușesc să vândă internațional. Fulfillmentul e unul dintre motivele pentru care nu reușesc”.
  • „Fulfillmentul te ajută să poți livra și să faci internaționalizare fără să fie prea scump, să poți livra a doua zi și să ai adresă de retur”.
  • „Dacă faci internaționalizare fără fulfillment livrarea e în 3-10 zile, returul se face în țara mamă și ai costuri de 10 ori mai mari pentru livrarea a doua zi. Prin fulfillment poți să lucrezi cu un filfiller local”.
  • „De la un fulfiller trebuie să primești un singur dashboard, indiferent de numărul de canale de vânzare, țări sau fulfilleri. De asemenea, ai nevoie de livrare a doua zi oriunde și să plătești doar cât vinzi și doar când vinzi”.
  • „De la un fulfiller vrei să sincronizezi stocul cu orice canal de vânzare ai și să setezi rapid orice canal nou de vânzare. În plus, vrei să ai optimizarea stocurilor pentru a elimina redundanțele de stoc pentru acoperirea mai multor canale sau țări”.



Citeste si