Sfârșitul taximetriei: Mercedes și Bosch vor testa taxiuri complet autonome

Daimler, compania din spatele Mercedes, și Bosch, vor testa propriile taxiuri complet autonome în următoarele luni.

Declarația a fost făcută de unul dintre managerii Daimler pentru publicația germaniă Automobilwoche. Deși nu a dat mai multe detalii, declarația acestui manager al constructorului german de mașini este prima în care se face o referire concretă la momentul în care vom putea ajunge să vedem mașinile create de cele două companii pe străzi.

Daimler și Bosch au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea mașinilor autonome destinate transportului de pasageri încă de anul trecut. Nu este primul parteneriat de acest gen de pe segmentul robo-taxiurilor.

Încă de la începutul acestui an, Waymo, divizia Alphabet (Google) care se ocupă cu dezvoltarea mașinilor autonome, a început să testeze taxiurile fără șofer și în Atlanta, ajungând la 25 de orașe în care a făcut acest gen de teste.

Și companii precum Uber, sau chinezii de la Didi Chuxing, lucrează la mașini autonome care vor înlocui, într-o bună zi, taxiurile tradiționale.

Însă Daimler și Bosch își doresc să ducă lucrurile la următorul nivel. Potrivit declarațiilor oficialului Daimler, companiile vor aduce pe piață robo-taxiuri complet autonome.

”În afara vehiculelor cu autonomie de nivelul 3, vom aduce pe străzi într-un viitor apropiat vehicule complet autonome de nivel 4/5”.

În esență, o mașină cu autonomie de nivelul 3 are nevoie de un volan și de un șofer care să fie atent și gata să preia controlul dacă apare vreo problemă pe drum. Mașina autonomă de nivelul 4 va funcționa fără șofer și va merge pe benzi dedicate, în timp ce o mașină de nivel 5, cu autonomie totală, nici nu va mai avea nevoie de un volan.

”Diferența dintre noi și competitorii noștri se traduce în faptul că noi am mers pe conceptul de robo-taxi încă de la început și nu doar vom pune un kit tehnologic într-o mașină de serie ca să îi spunem că este autonomă”, a mai spus Wilko Stark, vicepreședinte în cadrul Daimler & Mercedes-Benz pentru Automobilwoche.



Citeste si