Mergem Mai Departe | Medicover: criza ne-a transformat în incubator de inovație

Criza medicală a noului coronavirus, a pus presiune pe sistemul medical de stat. Din orice stat. Însă în această perioadă, clinicile private au văzut o scădere a business-ului și vizitelor, serviciile medicale private fiind accesate doar de urgențe. Cum au mers mai departe? De exemplu, lucrând la soluții de telemedicină alături de startup-uri.

”Criza ne-a transformat într-un incubator de inovație, iar Medicover s-a adaptat foarte repede la noua realitate. Am lansat în doar câteva zile două servicii de telemedicina, HomeDoctor pentru abonați, respectiv MediCall pentru pacienții fără abonament. Acestea pot fi accesate via internet, foarte rapid și comod din confortul casei, fără a fi nevoie de vreo altă interacțiune umană, cum ar fi un telefon în call center sau completarea unui formular în urma căruia pacientul sa fie contactat de un operator pentru a confima programarea. Automatizăm și perfecționăm procesele în fiecare zi, asta și mulțumită feedback-urilor primite de la pacienți”, ne-a precizat Radu Gorduza, CEO-ul Medicover.

Proiectul MediCall a fost dezvoltat de Medicover împreună cu ATLAS, o platformă online de servicii de sănătate psiho-emoțională, coaching, parenting și nutriție, care se adresează atât mediului corporate, cât și utilizatorilor privați. În prima lună de la lansare, platforma Medicall a înregistrat peste 30.000 de accesări.

Dar acest proiect nu este primul, nici singurul proiect la care rețeaua de centre medicale lucrează alături de startup-uri. Chiar și anul trecut, în cadrul Innovation Labs, Medicover susținea o serie de soluții tech cum aplicare în domeniul medical și îi invita în fața board-ului din Polonia al firmei.

Pe timp de criză, business-ul supraviețuiește prin inovație, coerență și comunicare, ceea ce, în cazul nostru, se traduce prin lansarea serviciilor de telemedicină, atitudine proactivă în raport cu autoritățile, pacienții, angajații și partenerii noștri. În clinici și spitale am implementat o serie de măsuri riguroase de triaj și protecție”, mai spune CEO-ul Medicover.

Infrastructură pregătită pentru work from home

Astfel, încă de la începutul crizei medicale, majoritatea angajaților cu profil nonmedical au lucrat de acasă, întreaga infrastructură a Medicover fiind pregătită pentru scenarul work from home.

”La noi “home office-ul” este o practică mai veche, angajații noștri lucrau de acasă și înainte, ceea ce era deja considerat un beneficiu, înainte de criză. În acest nou context, am dezvoltat infrastructura și mai mult, pentru a facilita interacțiunea între oameni. În plus, am automatizat câteva sisteme pentru a reduce timpul alocat unor task-uri care, până nu de mult, erau executate mai mult sau mai puțin manual”, adaugă Radu Gorduza.

Totodată, personalul medical este în permanență instruit pentru a face față provocărilor. Medicii lucrează în ture, astfel încât să fie limitată interacțiunea și să evite îmbolnăvirea în masă.

”S-au generat fluxuri foarte bine delimitate pentru fiecare tip de pacient, copii – gravide – adulți-vârstnici, astfel încât să evităm posibile infecții. Am creat o zonă-tampon pentru triaj în toate unitățile Medicover. Există echipamente de protecție adecvate atât pentru interacțiunea cu pacienții cât și a personalului medical”, mai spune managerul rețelei de clinici.

Plan de business

Revenind la business-ul Medicover în această perioadă, Radu Gorduza spune că impactul financiar se resimte deja și se așteaptă să fie tot mai puternic. Astfel, în aceste două luni, veniturile din consultații au avut o scădere de două cifre.

Am redus la minimum costurile operaționale, mai puțin achiziția materialelor medicale. De asemenea, momentan, nu am aplicat nicio masura de reducere a salariilor, sau trimiterea in somaj tehnic a angajatilor.nNoi activăm, totuși, într-o industrie care funcționează. Suntem în linia întâi! Spre deosebire de alte business-uri care, din păcate, au fost nevoite să-și reducă sau chiar să-și înceteze activitatea”, ne spunea Radu Gorduza în luna aprilie, precizând că Medicover este un business de familie care nu are în spate un fond de investiții,” ceea ce ne permite să ne concentrăm mai mult asupra oamenilor și mai puțin asupra cifrelor”.

Medicover este o companie internațională prezentă în Europa și Asia, cu expertiză atât pe partea de servicii medicale – Medicover, cât și pe partea de diagnostic – Synevo.

Pe lângă planul local de business, avem unul declinat de la grup și adaptat la piața din România. De altfel, la modul generic, piața de servicii medicale înregistrează o scădere în această perioadă pentru că lumea preferă să stea acasă și să amâne orice vizită la medic dacă nu are într-adevăr o urgență, însă noi ne menținem preocuparea legată de siguranța pacienților și a angajaților, înainte de cea legată de generare de business”, menționează CEO-ul Medicover.

Compania a înghețat, momentan, investițiile, acestea urmând să fie reluate în ritmul oportun, conform strategiei pe care managementul Medicover îl adaptează constant la realitatea din piață.

În ceea ce privește inițiativele de susținere a luptei împotriva efectelor Covid-19, managerul Medicover spune că au ”pus în joc toate “armele” pe care le avem pentru a face cât mai ușoară și sigură perioada de distanțare socială”, dând exemplele donațiilor, consultațiilor probono sau a ajutorului pe care l-au oferit ONG-urilor pentru sănătatea copiilor și gravidelor.


BizTool Academy, eveniment online susținut de BizTool.ro, platforma care face legătura dintre antreprenori și experți, susținută de start-up.ro, va avea pe data de 13 mai, începând cu ora 10:30, patru workshop-uri utile antreprenorilor care vor să învețe cum să-și dezvolte afacerile după acest moment T0. Evenimentul online începe pe 13 mai, la ora 10:30, și va fi transmis live pe paginile de Facebook BizTool.ro și start-up.ro, precum și pe YouTube-ul start-up.ro.

Te așteptăm alături de noi, iar dacă vrei să afli ceva de la trainerii noștri, poți să le adresezi o întrebare în formular.



Citeste si