Tendința care va schimba piața de training în 2019

O tendință care se manifestă deja de câțiva ani pe piața de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România va produce schimbări tot mai mari în ceea ce privește modul în care învață angajații de la noi.

Este vorba despre microlearning, iar în 2018, platforma digitală de microlearning Code of Talent de la Ascendis a atras 100 de companii și peste 2.000 de cursanți, având cea mai mare rată de creștere din grup.

Ascendis, una dintre cele mai mari companii de pe piața de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România, a derulat în 2018 peste 200 de programe de microlearning digital, pentru companii din sectorul bancar, energie, automotive, farmaceutice, IT, retail, FMCG  și producție industrială.

Code of Talent - programe microlearning

Programele au fost derulate prin Code of Talent, platforma digitală de microlearning dezvoltată de Ascendis împreună cu compania de consultanță organizațională Co-factor și lansată comercial la sfârșitul anului 2017.

”Microlearning-ul a schimbat în ultimii ani piața de training, revoluționând modul în care învățăm: calupuri scurte și de impact, de 3-7 minute, module de training disponibile oricând și oriunde,  care permit dezvoltarea accelerată a cunoștințelor și aptitudinilor angajaților, cu costuri mult mai mici pentru companii. Cursanții preferă acest mod de instruire deoarece consumă mai puțin timp și le este disponibil exact în momentul nevoii de învățare (just-in-time). Iar companiile adoptă microlearning-ul cu din ce în ce mai multă convingere, deoarece este metoda de învățare preferată de angajați, este mult mai eficient ca investiție și mult mai rapid ca implementare”, declară Sorin Paun, partener în grupul Ascendis și lead consultant Code of Talent.

Programe de microlearning

Programele de microlearning dezvoltate de Ascendis în 2018 au fost în vânzări, leadership, project management, comunicare, negociere, management, strategie, finanțe pentru non-finanțiști, customer experience, inteligență emoțională.

Marile companii din sectoarele cele mai performante ale economiei românești au fost primele care au adoptat microlearning-ul ca metodă de instruire și dezvoltare pentru angajatii lor.  Ascendis a derulat programe de microlearning în sectorul bancar (4 din top 5 bănci din România), farma (3 din top 10 companii farmaceutice), automotive (4 din top 10 companii), retail (3 din top 5 retaileri din România), asigurări, IT, construcții.

Platforma de microlearning Code Of Talent poate fi utilizată ca instrument digital de follow-up după o sesiune de training la clasă sau ca mediu digital autonom de învățare. Modulele de training sunt accesibile pe computer sau pe orice dispozitiv mobil. Această metodă de învățare se potrivește cu memoria de lucru și durata de atenție a creierului. În acest fel, viteza de asimilare crește cu 300%, reducând în același timp costul cu 50%.

În Code of Talent, cele mai importante subiecte din curs sunt transformate în provocări gamificate si includ 8 tipuri de interacțiuni de învățare (de la întrebări simple, de la demonstrații video, la idei). Programele de microlearning Ascendis / Code of Talent sunt adaptate pentru realitatea de business a participantului și includ 30 de zile interacțiune directă cu trainerul în format digital follow-up. Platforma Code of Talent are o componentă majoră de social și peer learning, presupunând dezbateri deschise, interacțiuni cu ceilalți cursanți sau optiuni de peer review.

Tendințe 2019

”Estimarea noastră este că și în 2019 microlearning-ul va fi una dintre cele mai importante tendințe în training și dezvoltare. Gamificarea, nivelul fără precedent de customizare a conținutului, interactivitatea, învățarea autonomă dar sub coordonarea unui trainer competent, recompensele rapide și interacțiunile sociale, iată o serie întreagă de avantaje pe care le aducem către companii, manageri și specialiști în HR cu platforma de micro-learning digital Code of Talent”, afirmă Sorin Păun.

Înființată în urmă cu 21 de ani, Ascendis are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanță, teambuilding, e-learning, certificări HR și LSS, well-being și studii de piață. Grupul este deținut de patru parteneri români - Florin Rădulescu, Marius Opriș, Sorin Păun și Andrei Goșu – care dețin, fiecare, câte 25% din acțiuni.

În 2017, companiile din grupul Ascendis au încheiat cu o cifră de afaceri cumulată de 7,26 milioane de euro. În prezent, echipa Ascendis este formată din 100 de consultanți şi facilitatori.



Citeste si