”Moșierii” de la Corbeanca duc mâncarea de acolo mai aproape de consumatori cu brandul Fezandate de Moșie

În primăvara acestui an, Bogdan Dolțu și Călin Cîndea, fondatorii Moșia Corbeanca, au adus pe piață un nou brand și l-au dus direct în rețelele de retail: Fezandate de Moșie, preparate din carne gătite prin metoda sous vide. Ideea le-a venit, însă, chiar din perioada de început a pandemiei, când oaspeții nu le-au mai putut trace pragul moșiei. Prin acest concept și-au dorit să le ofere clienților posibilitatea de a gusta acasă preparate precum cele din bucătăria Moșia Corbeanca.

Pentru lansarea Fezandate de Moșie, Bogdan și Călin, moșierii din Corbeanca, au investit aproximativ 40.000 euro într-un cloud kitchen din zona Romexpo și au creat de la 0 o linie de producție care să poată susține aproximativ 60.000 de unități pe lună.

O bucățică de Moșie la noi acasă

”Faptul că am ales să folosim metoda sous vide e o parte din această „extensie” a Moșiei - e o tehnică pe care oricum o folosim pentru multe dintre felurile de mâncare servite în spațiu. În plus, este cea mai bună metodă de a obține un produs de calitate superioară, pentru că fiecare bucată de carne este gătită la temperatura perfectă și este foarte ușor de finisat în funcție de gusturile fiecăruia. Un alt avantaj e și ambalarea în vid, o parte esențială a procesului,  care garantează prospețimea și siguranța cărnii - practic, consumatorul final este prima persoană care atinge produsul finit”, ne-a precizat Bogdan Dolțu despre trecerea pe care au făcut-o spre zona de produse destinate pentru retail realizate prin tehnica sous vide.

Totuși, fondatorii Moșia Corbeanca nu sunt primii care aduc pe piața locală acest concept de preparate sous vide pe care clienții le pot consuma acasă. În primăvara anului trecut scriam despre FoodKit.ro, un business care livrează de două ori pe săptămână mâncare preparată sous vide și care poate fi încălzită instantaneu. 

În timp ce FoodKit trimite direct acasă preparatele, Bogdan și Călin au ales să-și ducă produsele direct în retail. Recunosc că acest proiect este, momentan, un test.

”Planul este să avem o perioadă de testare, calibrare și validare a produsului de aproximativ 6 luni. În a doua etapă plănuim să investim în extinderea spațiului de producție dedicat (acum avem un cloud kitchen în zona Romexpo), care să ne permită o productivitate mult mai mare, pentru a putea face față volumelor retailerilor. A, și luăm în calcul și extinderea sortimentației”, spune Călin.

Cofondatorul Moșia Corbeanca precizează faptul că pentru primele 6 luni și-au propus o cifră de afaceri de 50.000 euro.

Odată cu 2022, și mai ales după ce vor ajunge să pună în funcțiune noul spațiu de producție, reușind, totodată, să accelereze și distribuția, cei doi antreprenori vizează realizarea unei cifre de afaceri de 300.000 euro pentru brandul Fezandate de Moșie.

Cum sunt preparate produsele sous vide

Așa cum precizau în momentul lansării brandului Fezandate de Moșie, vor fi comercializate 5 tipuri de produse: piept de pui, pulpă de pui, mușchiuleț de porc și ceafă de porc gătite prin metoda sous vide, dar și coaste de porc afumate și coapte, unul dintre cele mai apreciate preparate oferite de Moșia Corbeanca. Materia primă pentru aceste produse vine exclusiv din ferme românești și este atent selecționată de bucătari cu experiență, pentru a obține un produs final de calitate superioară.

”Pentru produsele gătite la sous vide, primul pas este să adăugăm carnea într-o baie salină pentru a o săra. După ce și-a tras toată sarea de care are nevoie, porționăm și vidăm carnea, apoi o introducem într-o baie de apă caldă, în care un aparat sous vide menține temperatura exactă și constantă. Partea faină este că temperatura e mai joasă decât în cazul gătitului convențional, ceea ce menține mult mai mult din gustul natural al cărnii, iar durata de preparare este mai îndelungată”, explică Călin.

”Pentru coaste, acest dish super apreciat și la Moșie, ce facem este să le punem la afumat în afumătoarea texană de la Moșie pe care am construit-o noi, pentru circa 3 ore, după care le punem în cuptor, unde stau cam 2 ore. Apoi le răcim brusc, le ambalăm tot în pungi vidate, le punem în cutii și le expediem cu mașina de frig”, adaugă Bogdan.

În acest moment, produsele Fezandate de Moșie pot fi achiziționate din magazine Mega Image din București, Otopeni și Ploiești.

În ceea ce privește dezvoltarea principalului business, Moșia Corbeanca, Bogdan Dolțu menționează faptul că în această toamnă și-au propus să înceapă lucrările la extinderea zonei interioare de service pentru a crește capacitatea de servire în sezonul rece. ”Avem în plan și renovarea unuia dintre grajdurile fostei ferme, pe care să îl transformăm într-un gastro pub”, mai spune Bogdan.

Investiția inițială în business-ul Moșia Corbeanca a fost de circa 100.000 de euro, cei doi fondatori precizând faptul că în acest moment investiția a ajuns la aproximativ o jumătate de milion de euro.

Atât Moșia Corbeanca, cât și Fezandate de Moșie, sunt proiecte create și implementate de Bogdan Doltu și Călin Cîndea. Bogdan și-a început cariera lucrând în BTL, în organizarea de evenimente.

Ulterior, a apucat-o pe calea antreprenoriatului și a devenit cofondator Impact Hub, unul dintre primele spații de coworking din România. Pasiunea lui pentru gastronomie și antreprenoriat a culminat cu lansarea Moșiei Corbeanca și Maidan Events, divizia de catering, și organizare de festivaluri și conferințe, printre care se numără BurgerFest, Bucharest Craft Beer Festival, Whisky Fest, TEDx Eroilor Cluj-Napoca. Călin a lucrat timp de zece ani în corporații, în zona de marketing, research și product management.

Despre Moșia Corbeanca și alte business-uri din ospitalite ale celor doi antreprenori am scris pe larg în acest material.



Citeste si