- 15 Ianuarie 2023
Motivele pentru care românii ar fi dispuși să-și schimbe locul de muncă în 2023
Pe lângă siguranța locului de muncă, în perioada octombrie 2021 - octombrie 2022 au rămas neschimbate în percepția angajaților și alte aspecte ale vieții profesionale: oportunitățile de dezvoltare (59%), pachetul salarial (52%), beneficiile (63%) și flexibilitatea regimului de muncă (61%).
Schimbări au apărut privind volumul de muncă resimțit, care a crescut pentru 4 din 10 persoane. Modificarea gradului de încărcare a avut loc în contextul în care numărul de colegi a rămas același pentru peste jumătate (55%) dintre respondenți.
În plus, dinamica vieții profesionale în ansamblu pare să fi impactat dispoziția angajaților, moralul redus al echipei fiind resimțit mai ales de persoanele cu venituri mici (53%) și cei cu copii (45%).
Chiar dacă schimbarea jobului nu este în plan la început de 2023 pentru 1 din 2 angajați, aceștia ar fi totuși dispuși să accepte o nouă propunere de colaborare pentru: un salariu mai competitiv (7 din 10 angajați), mai multe beneficii extrasalariale (35%) și o siguranță mai ridicată a locului de muncă (28%).
Cariera este însă o prioritate pentru persoanele tinere și cele cu venituri mari, cântărind mai mult decât siguranța locului de muncă în decizia de renunțare la jobul actual.
“După doi ani de pandemie, izbucnirea războiului din Ucraina și contextul economic incert care a urmat, piața muncii din România se regăsește la începutul lui 2023 într-un context în premieră. De altfel, în cadrul studiului pe care l-am realizat la final de an, am observat că una dintre principalele îngrijorări ale românilor în contextul economic din 2022 a fost nivelul venitului individual / familial. Așadar, ne-am dorit să înțelegem cum afectează acest aspecte piața muncii autohtonă. Iar prin intermediul studiului Employee Sentiment, am obținut date direct de la sursă în ceea ce privește îngrijorările, așteptările și planurile angajaților din România în 2023”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.