- 31 Mai 2016
MVP Academy la final. Echipele care vor să cucerească lumea pornind din România
O nouă ediție MVP Academy s-a încheiat aseară la Cinema Pro. Echipele au trecut prin trei luni de antrenament, dezvoltare și schimbare a produsului pentru a înțelege mai bine către cine se adresează și ce șanse au pe piață.
600 de persoane au fost în public pentru a vedea startup-urile care au ajuns pe scenă. De asemenea, Robert Knapp, CEO și fondator al CyberGhost a vorbit despre motivul pentru care a decis să deschidă un startup de tehnologie la București și nu în Germania.
Knapp a avut un discurs inspirațional despre dezvoltarea unei companii în România și nu numai. Iată câteva avantaje ale dezvoltării startup-ului în România în imaginea de mai jos.
Iată lista de startup-uri care au prezentat pe scena MVP Academy. Dacă vreți să vedeți livestream-ul (de la minutul 23 încolo) am pus un video cu Demo Day la finalul prezentării startup-urilor.
BunchParticipanții la evenimente nu știu de cele mai multe ori ce persoane vor întâlni, care este background-ul sau statutul profesional al acestora. Bunch vine în întâmpinarea acestei probleme: aplicația mobilă dezvoltată de cei trei tineri antreprenori români ajută organizatorii de evenimente să ofere participanților o experiență de networking excelentă, facilitând dezvoltarea de conexiuni valoroase și relevante, bazate pe interese. 500.000 de evenimente de business aduc împreună de milioane de participanți anual doar în Statele Unite, confirmând potențialul Bunch.
Despre Bunch am scris pe start-up.ro. Aflați mai multe despre ei aici.
CheckmobiCheckmobi este o platformă care se ajustează în timp real pentru a verifica numerele de telefon cu ușurință, la un preț rezonabil. Antreprenorii au identificat oportunitatea creată de revoluția mobilă care a generat o nevoie de autentificare și opțiuni de securitate integrate în numărul de telefon al utilizatorilor. Fără a aloca resurse importante de marketing, echipa Checkmobi a atras un număr important de clienți, companii cu creștere rapidă care oferă aplicații mobile sau servicii financiare utilizatorilor din piețe emergente.
/dev/defaultScopul /dev/default este de a crea un spațiu dedicat doar comunicării dintre utilizator și unul sau mai mulți chatbots într-un mod eficient și simplu. Au pornit la drum cu dezvoltarea de chatbots pentru Facebook Messenger, iar acum lucrează pentru dezvoltarea unor aplicații pentru Slack.
Energy SolarisOriginară din Republica Moldova, echipa Energy Solaris a dezvoltat o tehnologie care folosește energia solară pentru a încălzi, ventila și răci clădirile, economisind energie și purificând aerul din interior. AirSolaris, principalul produs din portofoliu, este un solar tehnologic eficient pentru încălzire, ventilare și pereți, fără riscuri de scurgeri sau îngheț, în timp ce design-ul său termo-optic unic reduce amprenta de carbon a clădirilor. Echipa a demarat deja discuții pentru comercializarea Air Solaris pe mai multe piețe internaționale.
FishPointerPescuitul este una dintre puținele pasiuni care au la bază o moștenire genetică a speciei umane, iar cei care practică pescuitul investesc timp și bani în acest hobby. FishPointer este prima hartă inteligentă care ajută pescarii să identifice cu ușurință cele mai bune locuri de pescuit, să interacționeze și să își analizeze performanțele proprii. Numărul mare de utilizatori ai platformei creează oportunități pentru dezvoltări ulterioare ale produsului, iar misiunea fondatorilor este de a extinde soluția la nivel global și de a duce experiența pescarilor la următorul nivel.
GrobykPorning de la nevoia de a descoperi conținut relevant pentru o anumită temă, Grobyk transformă experiența creatorilor de conținut. Utilizând platforma, aceștia pot adăuga fluxurile de informație pe care le urmăresc (Twitter, Facebook, bloguri) pentru a le accesa dintr-un singur loc. Informațiile sunt procesate și transformate în topicuri sortate în funcție de popularitatea lor. Platforma se adresează în special oamenilor de marketing, pentru a-i ajuta să cerceteze și să creeze conținut nou.
InkyDealsInkyDeals este un website cu oferte zilnice care ajută companiile mici și designerii independenți să devină mai vizibili și să atragă clienți, în timp ce cumpărătorii au acces la resurse accesibile care să îi ajute să își dezvolte proiectele rapid și eficient. Având peste 200.000 de abonați la newsletter, 30.000 de cumpărători și 300 de vănzători activi, InkyDeals a realizat o cifră impresionantă de afaceri și plănuiește scalarea exponențială în perioada următoare.
ListplorerEste complicat să obții recomandări de încredere într-un anumit domeniu, într-o manieră structurată. Când au nevoie de astfel de recomandări, oamenii aleg să sune un prieten sau să caute informații în diferite locuri pe Internet. Listplorer este o platformă socială mobilă unde utilizatorii pot căuta, crea, împărtăși și colabora în cadrul unor liste de recomandări. Creatorii de conținut adaugă liste în care utilizatorii găsesc conținutul care se potrivește cu interesele lor.
LiveTicketsLiveTickets este o platformă care ajută organizatorii de evenimente să personalizeze sistemele de vânzare de bilete online și să vândă astfel mai simplu și mai ușor. Sistemul permite vânzarea de bilete prin intermediul unui magazin online complet personalizat, găzduit direct pe website-ul organizatorilor, indiferent de nivelul de experiență al acestora. Având experiență în organizarea de evenimente muzicale, fondatorii se concentrează în prezent pe extinderea categoriilor de utilizatori ai platformei.
ReFlex70% dintre pacienții care fac kinetoterapie nu duc tratamentul la bun sfârșit: atunci când durerea dispare și articulația poate fi folosită, pacienții nu mai termină procesul de recuperare. ReFlex a construit un set de senzori de mișcare care monitorizează cei mai importanți indicatori din kinetoterapie, ajutând pacienții să se recupereze mai rapid și oferind posibilitatea de a face recuperarea finală acasă, sub îndrumarea și monitorizarea de la distanță a kinetoterapeutului. ReFlex caută în prezent clinici partenere pentru a începe programul pilot.
ScootersonScooterson este primul scuter electric inteligent din lume care folosește date și resurse în cloud pentru a maximiza eficiența energetică și siguranța în utilizare. Ca rezultat, cu Scooterson te costa 1 leu sa parcurgi 100 km. Scuterul are un design simpatic, nu necesita carnet de conducere si este foarte ușor de folosit. În 2014 au fost vândute în întreaga lume peste 37 de milioane de motociclete, scutere și biciclete electrice. Echipa Scooterson a fost accelerată în paralel în MVP Academy și EnchantVC din Singapore, iar pre-comenzile pot fi plasate pe site-ul www.scooterson.com.
Despre Scooterson am scris încă din momentul în care au apărut pe site.
SiloMeterSiloMeter aduce beneficiile tehnologiei în agricultură, facilitând accesul fermierilor la echipamente Internet of Things. Prin sistemul de monitorizare cu senzori a condițiilor în care sunt păstrate cerealele, SiloMeter ajută proprietarii de silozuri să își monitorizeze online recolta printr-un sistem automatizat. În numai 3 luni de la înființare, cei doi fondatori au trecut de la idee la execuție, iar astăzi au cel de al treilea prototip funcțional al produsului, precum și primii clienți plătitori.
TinTagFiecare persoană petrece în medie 60 de ore anual căutând obiectele pe care a uitat unde le-a pus. TinTag este un dispozitiv reîncărcabil de urmărire a obiectelor care permite identificarea rapidă acestora printr-o aplicație mobilă. După o campanie de crowdfunding de succes și mii de device-uri de tracking vândute, echipa TinTag pregătește a doua versiune a produsului și este în discuții cu importante companii de distribuție și creație vestimentară care își doresc să integreze tehnologii de tracking în produsele lor.
Despre TinTag și experiența lor de crowdfunding poți afla din acest articol.
TypingDNATypingDNA oferă soluții online de securitate bazate pe modalitatea în care oamenii tastează (identificare biometrică). Produsul are la bază un motor de inteligență artificială care poate compara și identifica oricare două metode de tastare, putând fi folosit în sistemele de autentificare multi-factor. TypingDNA poate fi utilizat de bănci, aplicații web sau universități online, fiind versatil și scalabil, iar echipa este în discuții avansate pentru integrarea produsului cu sistemele potențialilor clienți. Echipa a fost și la acceleratorul hub:raum al Deutsche Telekom de la Cracovia.
UrbyAvând o experiență bogată acumulată prin dezvoltarea a 7+ aplicații de tip “city-guide” utilizate de peste 150,000 de oameni din Olanda, UK, România și Malta, echipa companiei Eventya a creat Urby, o aplicație mobilă care folosește algoritmi de inteligență artificială pentru a crea o listă de recomandări zilnice pentru individul urban care trăiește cu stil în orașul său. Urby aduce într-o singură aplicație întreg pulsul vieții urbane, de la evenimente sau locuri până la fluxul noutăților locale, adaptându-se după preferințele și interesele fiecărui utilizator. La scurt timp de la lansare, fondatorii Urby urmăresc lansarea produsului pe piața internațională.
WoogieWoogie este un dispozitiv hardware cu activare vocală dezvoltat pentru a fi un asistent personal după școală și un prieten de joacă pentru copiii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani. Folosind inteligență artificială și algoritmi de învățare, Woogie interacționează în mod diferit cu fiecare copil în funcție de vârsta acestuia, este proactiv și învață constant lucruri despre utilizator. Produsul a trecut prima rundă de teste beta, iar echipa plănuiește lansarea acestuia pe piața din US printr-o campanie de Kickstarter.