- 20 Septembrie 2017
Antreprenorul din Bistrița care exportă în toată Europa
Acolo, la Bistrița, Aurel Danci face confecții metalice mai ales pentru firme din Germania și Olanda. În esență, firma sa, Nicmar-Danci produce piese și utilaje pentru companii cu activități în domeniul industrial.
”Firma realizează atât produse cât și prestări servicii. Produsele se referă la confecții metalice de diferite tipuri, repere și componente pentru produse diverse utilizate în industrie. Serviciile cuprind diverse operațiuni specifice de prelucrare, sudare, strunjire și montaj”, explică Aurel Danci, fondatorul Nicmar-Danci.
De exemplu, Nicmar-Danci este unul dintre producătorii de piese pentru un superutilaj ce poate fi folosit atât ca tractor, cât și ca excavator, buldozer sau secerătoare. Cu un preț de aproximativ 100.000 de euro, acesta poate funcţiona şi la temperaturi negative şi poate fi operat prin telecomandă (acest utilaj, prezentat la începtul acestui an, a fost realizat de RAAL, în colaborare cu Diverto, din Olanda, ambele firme fiind clienți ai companiei bistrițene).
Producție destinată exporturilorPotrivit lui Danci, aproximativ 90% din producția firmei sale este destinată exporturilor, printre clienții său numărându-se firme precum RAAL (România), LEONI (Germania), Diverto (Olanda), Atlas Copco (Germania), VUROM (Olanda). În plus, compania din Bistrița a adus recent în portofoliu încă un nume important din Germania. Este vorba despre Putzmeister, una dintre cele mai mari firme de pe segmentul pompelor pentru beton.
”Lucrurile s-au legat mai ușor cu firmele din vestul Europei”, ne-a precizat Danci.
Omul de afaceri a lansat firma în 1999, câștigându-și experiența de antreprenor odată cu dezvoltarea acestui business. ”De-a lungul anilor, firma a desfășurat mai multe activități, lucrări de construcții, confecționare de tâmplărie termopan, ajungând la actualul obiect de activitate - operațiuni de mecanică generală, respectiv prelucrări mecanice și confecții sudate. În acestă ultimă activitate am lucrat și am considerat că o stăpânesc cel mai bine”, declară Aurel Danci.
Nu era străin de acest domeniu, așa că decizia de a lansa propria afacere a venit natural. În plus, observase, după cum spune el, o ”oportunitate în dezvoltarea acestei activități”.
”Dezvoltarea unei afaceri implică o foarte bună cunoaștere a activității pe care vrei să te axezi. Dacă afacerea este chiar în domeniul pregătirii tale profesionale, atunci multe lucruri sunt mai ușor de realizat”, afirmă Danci.
Cum construiești o afacere durabilă?În plus, din punctul său de vedere, înainte de lansarea unei afaceri este nevoie de o analiză afoarte amănunțită a pieței și a potențialului de a dezvolta un business durabil. ”Trebuie să știi dacă este sau nu de viitor, dacă ai piața de desfacere și dacă ai forța de muncă calificată pentru dezvoltarea ei”, precizează antreprenorul bistrițean.
Însă parcursul firmei sale nu a fost întotdeauna unul simplu. De exemplu, în momentul stagnării sectorului industrial la nivel local, firma lui Aurel Danci a fost nevoită să se reorienteze către activitatea pe care o desfășoară în prezent pentru a-și asigura un business durabil. În plus, la finalul anilor ’90, firmele de mici dimensiuni de la noi nu s-au bucurat de aceleași avantaje pe care le aveau companiile multinaționale, cum ar fi, de exemplu, posibilitatea concesionării terenurilor pentru construcția unor unități de producție. ”Pentru firmele mici, abia în ultimii ani s-a început construcția unor parcuri industriale”, spune Danci.
”Sunt mult mai multe oportunități față de 1999, dar depinde de tipul de activitate pe care ți l-ai ales”, completează Aurel Danci. Astfel, printre oportunitățile pe care antreprenorul din Bistrița le observă în acest moment se numără existența unor parteneri locali, precum și a unui număr mai mare de firme mari, cu prezență internațională dispuse să colaboreze cu firme românești de mici dimensiuni.
Avantajele specializăriiSpecializarea firmei sale pe actualele domenii de activitate a venit la pachet, totuși, și cu avantaje. Pentru că a crescut volumul comenzilor venite de peste granițe, Danci a trecut de la o hală închiriată, la achiziția propriilor spații care puteau asigura condițiile necesare noilor comenzi.
Iar pentru realizarea extinderii activității, Danci a fost nevoit să apeleze și la credite. Banii pe care i-a luat până acum s-au dus spre investiții în spații de producție și utilaje, dar și pentru capitalul de lucru necesar pentru producție. Cum a reușit să-și susțină afacerea fără ca presiunea creditării să se resimtă? ”Ne-au fost oferite produsele bancare potrivite afacerii nostre, în special plafonul de investitii pe care l-am putut utiliza în funcție de nevoile apărute. Totodată, termenul de acordare a fost stabilit de comun acord cu banca”, precizează Danci.
Astfel, fondatorul Nicmar-Danci se gândește la un nou credit pentru dezvoltarea afacerii sale. Își dorește să ia un milion de euro de la bancă pentru amenajarea spațiilor de producție actuale ”la un standard superior”, precum și pentru achiziția unor utilaje performante.
Continuarea investițiilor va avea ca efect creșterea portofoliului de produse și majorarea cifrei de afaceri a companiei sale. În acest sens, Danci estimează un plus de 50% al veniturilor în 2017 comparativ cu anul anterior, cifra de afaceri prognozată pentru acest an fiind de circa 16 milioane de lei (cam 3,6 milioane de euro). În același timp, profitul companiei din Bistrița ar trece de 300.000 de euro.
”Încercăm să fim cât mai bine specializați pe fiecare produs și pe fiecare lucrare pe care o facem”, afirmă Aurel Danci.
Partenerii potrivițiDupă 18 ani de activitate, Danci este convins că a găsit cea mai bună formulă pentru construcția unei afaceri trainice: implicarea tuturor angajaților săi, parteneriate de durată, precum și modernizarea continuă a tehnologiilor pentru a ține pasul cu cerințele momentului. De aceea, din nordul României, vestul se vede mult mai bine.
Aurel Danci este unul dintre antreprenorii incluși în proiectul ”România Poate”. Proiectul “România Poate” s-a născut dintr-o discuție cu Patria Bank în încercarea de a găsi o soluţie comună prin care să promovăm povești ale antreprenorilor care fac lucruri bune în țară. Patria Bank e un partener pentru IMM-uri și afaceri mici. Cu ajutorul serviciilor sale, antreprenorii au parte de finanțare (linii de credit sau credite de investitii) si consultanță bancara in termeni simpli care să-i ajute să-și ducă afacerea mai departe.