- 3 Martie 2020
Norofert pe bursă: obiective pentru 2020
Norofert, companie înființată în 2000 de Florin Popescu și din 2015 condusă de fiul acestuia, Vlad Popescu, a rămas de-a lungul anilor o afacere de familie iar astăzi este unul dintre cei mai importanți producători de inputuri agricole ecologice din România.
Pe 18 iulie 2019, Norofert a realizat un plasament privat pentru acțiunile sale, în timpul căruia compania a atras 7,25 milioane de lei de la 71 de investitori din piața de capital. Oferta s-a închis în termen de 8 ore de la lansare, devenind astfel cea mai rapidă ofertă privată de la Bursa de Valori București din istoria recentă. Investitorii au subscris un număr de 712.500 de acțiuni nou emise, la o valoare nominală de 0,4 lei pe acțiune și o primă de emisiune de 9,6 lei pe acțiune.
Capitalizarea de piață a companiei la momentul plasamentului privat era de peste 20 de milioane de lei.
”Impactul capitalului atras prin plasament privat este fără precedent și ne-a ajutat să ne dezvoltăm în mod semnificativ afacerea, precum și să începem extinderea noastră externă. Mulțumim tuturor acționarilor care ne-au susținut să facem acest prim pas pe bursă și așteptăm cu entuziasm să creștem împreună, deoarece vom folosi în continuare mecanismele de finanțare oferite de piața de capital pentru a dezvolta activitatea Norofert”, a declarat Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație al Norofert Group.
Vremea schimbării: cum au transformat doi tineri un business agricol de familie prin cercetareCapitalul atras în timpul plasamentului privat din vară a fost direcționat către lansarea și promovarea liniei Karisma, extinderea echipei cu 28 de membri noi, precum și echiparea și demararea operațiunilor din noua fabrică din Filipeștii de Pădure.
În urma investițiilor, capacitatea de producție a fabricii a crescut de zece ori, iar compania și-a crescut portofoliul de produse de la 24 la peste 60, grupate în trei linii principale – Norofert Organics pentru agricultură ecologică la scară largă, Karisma pentru agricultura convențională la scară largă și Norofert Fito, pentru fermieri mici și grădinărit.
În perioada următoare plasamentului privat, compania a reușit să-și crească baza de clienți de la 39 la 1 iulie 2019, la 402 clienți la 31 decembrie 2019.
“Finanțarea atrasă de Norofert confirmă că investitorii din piața de capital au bani și sunt deschiși tuturor oportunităților de afaceri de succes. Interesul crescut al investitorilor s-a făcut remarcat și prin faptul că plasamentul privat a durat numai opt ore față de o lună cât era programat inițial. Sunt convins că exemplele vor continua și alți antreprenori de succes își vor lista companiile sau vor intra pe piață prin emisiuni de obligațiuni corporative la Bursa de Valori București” a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.
În urma plasamentului privat, familia Popescu reprezentată de Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație, și Ileana Popescu, deține o participație de aproximativ 60%, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă este de 40%.
În data de 2 martie 2020, Norofert a publicat rezultatele financiare preliminare pentru anul fiscal 2019. Grupul a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri consolidată de 14,8 milioane lei, cu o creștere de 59% față de rezultatul din 2018.
Creșterea veniturilor a fost în primul rând rezultatul eforturilor echipei de vânzări care s-a alăturat companiei în august 2019, precum și a extinderii gamei de produse - ambele evoluții fiind posibile datorită capitalului strâns în timpul plasamentului privat.
Norofert a încheiat anul cu o creștere de 12% a profitului brut, acesta atingând nivelul de 5,2 milioane lei, și un profit net de 4,6 milioane lei.
Având în vedere evaluarea companiei în momentul plasamentului privat din 2019, acțiunile Norofert au un raport preț/câștig (PER) de aproximativ 4,5, care este unul dintre cele mai reduse nivele înregistrate de companiile listate la Bursa de Valori București în momentul de față.
Norofert Group (BVB: NRF) este un producător de inputuri organice și un jucător cu experiență pe piața agricolă din România. Înființată în 2000 ca afacere de familie, compania a început inițial ca importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate de pe piețele occidentale în România.
În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide precum și tratamente foliare și pentru semințe, folosind rețetele sale originale. Între 2017 și 2019, compania a înregistrat o creștere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain și a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă. Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito).