O chestiune de seriozitate

M-am luat puțin cu treaba la finalul săptămânii trecute și nu am apucat să vă mai trimit scrisoarea mea. Azi vreau să vă vorbesc puțin despre seriozitate. Am învățat încă de când eram mică să fiu serioasă. Să livrez ceea ce promit sau, dacă nu pot, măcar să nu promit.

Acest articol a fost publicat ca o scrisoare către cititorii newsletter-ului start-up.ro, în secțiunea Nota Redacției, în data de 28 februarie 2023.


Și mă doare mereu atunci când spun că voi face ceva și, cumva nu apuc să termin la timp ceea ce am promis. Mă simt extrem de prost și simt că am dezamăgit. Încerc, totuși, să-mi țin promisiunea, chiar dacă o fac cu întârziere și sper ca omul căruia i-am făcut-o să aprecieze că am făcut tot posibilul, că sunt serioasă.

Așa că mă deranjează foarte mult neseriozitatea altora, mai ales când ei își doresc foarte mult ceva.

Ca de exemplu în urmă cu o săptămână, când un antreprenor căruia i-am tot solicitat niște informații pe mail încă din luna noiembrie, a cerut un interviu prin Zoom la care, bănuiesc că intuiți, nu a intrat.

Am stat 15 minute într-un call cu mine, timp în care am dat pe mail (nu aveam numărul lui) reminder privind call-ul și faptul că îl aștept să intre. Niciun răspuns. Nici la acel mail, nici la următorul în care i-am spus că l-am așteptat un sfert de oră într-un call pe care el l-a dorit și pe care l-am strecurat printre alte materiale, întrebări, proiecte.

Deși e deranjant, dar aș fi apreciat măcar un mesaj ulterior în care să explice de ce nu a mai intrat, să dea un motiv, să spună ceva, orice. Sunt, în general, o persoană destul de înțelegătoare.

Pentru mine asta spune multe. Și sinceră să fiu, nu prea aș vrea să fiu partenerul de business, clientul sau investitorul acestui domn. Pentru că neseriozitatea cu care m-a tratat pe mine ar putea fi un indicator al neseriozității sale în general. Dacă greșesc și citește acest text, aștept să mă corecteze. Să-mi explice ce s-a întâmplat.

Bottom line, seriozitatea și respectul sunt foarte importante indiferent cine este recipientul lor, că este un jurnalist, un client, un partener, barista de la care luăm cafea sau doamna care curăță biroul în urma noastră. Și trebuie ca noi toți să demonstrăm seriozitate și respect dacă vrem să fim tratați la fel.




Citeste si