- 3 August 2020
Platforma care digitalizează procesul prin care magazinele online se înregistrează în scop TVA
Aceasta eficientizează interacțiunea directă dintre nerezident și consultantul fiscal din fiecare stat membru UE, atunci când devine obligatorie înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță, dar și ulterior pentru realizarea conformării privind declararea și plata TVA.
Platforma este dezvoltată de HLB International, iar în cadrul acestei platforme sunt înregistrate companiile locale de servicii profesionale ce fac parte din HLB International, rețea internatională de audit, contabilitate și consultanță fiscală prezentă în Europa în 27 țări membre, care gestionează managementul TVA-ului pentru vânzări la distanță, România fiind reprezentată de Contexpert Consulting - care se regăsește în topul celor mai performante companii de contabilitate, consultanță fiscală, audit și salarizare.
Platforma vine cu funcționalități care simplifică și optimizează procesul de înregistrare în scop de TVA pentru vânzări la distanță prin faptul că oferă utilizatorului o singură interfață, un mediu digital, unde acesta își poate încărca tranzacțiile, iar fiecare partener își extrage din platformă ceea ce îl interesează pentru țara respectivă, ulterior fiind încărcate declarațiile și plățile de TVA aferente fiecărui utilizator.
Când se înregistrează un magazin online în scop de TVA pentru vânzări la distanță?În România, compania de servicii profesionale membră HLB International este Contexpert Consulting, care vine în ajutorul magazinelor online din România ce vând produsele în diferite state membre UE peste plafonul admis de fiecare țară, pentru a se înregistra în scop de TVA sau care optează pentru înregistrarea în scop de TVA în statele respective pentru a beneficia de o cotă mai mică de TVA, cât și a magazinelor online din alte țări care vând în România și depășesc plafonul de 118.000 lei/an.
O altă situație în care este necesară înregistrarea în scop de TVA pentru vânzări la distanță este atunci când vânzarea produselor se realizează prin intermediul unui marketplace, unde stocul de marfă este trimis în depozitul acestuia, situat în afara României, iar vânzarea se realizează din statul respectiv.
Se încadrează în vânzări la distanță livrările efectuate către persoane neimpozabile sau persoane impozabile care efectuează exclusiv operațiuni scutite fără drept de deducere.
Fiecare stat membru al Uniunii Europene are un plafon maxim al valorii comercializate, mai exact un total al vânzărilor către statul respectiv, iar acel plafon odată atins obligă magazinul online să fie înregistrat ca plătitor de TVA în acel stat, obligația rămânând valabilă pentru anul în care este depășit plafonul și următorul an calendaristic (chiar dacă nu mai este depășit plafonul), și să factureze folosind cota de TVA aferentă acelei țari.
De ce să folosească platforma Amavat un magazin online?Pentru un nerezident devine dificil întreg procesul, iar platforma Amavat.ro simplifică această procedură fiind un „one-stop-shop” pentru managementul aferent înregistrarii în scop de TVA pentru vânzări la distanță și demersurile ulterioare.
Amavat.ro oferă o perioadă de testare a platformei în mod gratuit timp de 14 zile, unde fiecare utilizator poate interacționa cu facilitățile oferite.
Pe lângă digitalizarea întregului proces în care utilizatorii își încarcă tranzacțiile și primesc informațiile cu privire la declarațiile și plățile de TVA în propriul tablou de bord, fiecărui utilizator îi este atribuit un Account Manager din fiecare țară unde este înregistrat, care intermediază relația cu autoritățile fiscale vorbind limba locală, iar cel care este Leading Partner, este vorbitor nativ a limbii utilizatorului și asigură intermedierea relației cu consultanții locali din fiecare țară.
Utilizatorul primește raportări lunare despre situația tranzacțiilor și a companiei sale sub forma unor grafice & rapoarte și beneficiază de suport online 24/7 în cadrul platformei.
”Platforma oferă magazinelor online optimizarea și simplificarea proceselor ce țin de înregistrarea în scop de TVA pentru vânzarea la distanță; li se oferă contacte pentru toate statele membre UE unde acestea pot vinde online, serviciile disponibile și tarifele, practic transparență pentru client și accesul la o rețea internațională de profesioniști. Compania Contexpert Consulting a devenit membră HLB International în 2011 pentru extinderea la nivel internațional și pentru a oferi companiilor din România servicii locale la nivel global. Astfel, prin intermediul Amavat.ro un magazin online poate apela la noi pentru a ne ocupa de tot ce înseamnă managementul pe partea de TVA”, a spus Eugenia Ion de la Tax Consultant Contexpert Consulting.