Programul Bucharest Start-Up City intră în dezbatere publică

Programul Bucharest Start-Up City, prin care Primăria București vrea să finanțeze 200 de startup-uri fondate de antreprenori din Capitală, intră în dezbatere publică.

Începând cu data de 13.03.2019, proiectul se află în dezbatere publică timp de 45 de zile calendaristice (30 de zile lucrătoare).

După încheierea etapei de dezbatere publică, regulamentul va fi supus votului CGMB, urmând ca după aprobarea acestuia în Consiliul General, să înceapă perioada de depunere a planurilor de afacei.

Timp de 10 zile, cei interesați pot trimite recomandări asupra regulamentului Bucharest Start-Up City.

Proiectul are ca principale obiective finanțarea de startup-uri în acord cu dezvoltarea inteligentă a Municipiului București, precum și atragerea tinerelor talente antreprenoriale și este implementat pe baza unui parteneriat încheiat între Primăria Municipiului București și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România.

Descarcă lista codurilor CAEN de la finalul materialului

Primăria Municipiului București a definitivat și a pus în dezbatere publică Regulamentul Programului Bucharest Start-Up City. După finalizarea perioadei de dezbatere publică și aprobarea documentului de către Consiliul General al Municipiului București, bucureștenii vor putea să depună planurile de afaceri, în vederea finanțării acestora.

Bucharest Start-Up City este un program de finanțare dedicat start-up-urilor din Municipiul București, inițiat de Primăria Capitalei, în parteneriat cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România și vizează susținerea a minimum 200 de beneficiari, cu o sumă maximă de 50.000 euro/ beneficiar. 

Pe 12 decembrie 2018, Primarul General al Capitalei și președintele CNIPMMR anunțau semnarea unui protocol de colaborare prin care acest program urmează să se deruleze. 

"Am demarat acest proiect din dorința de a susține antreprenorii care doresc să înceapă noi afaceri și pentru a crea noi locuri de muncă în Capitala României. Cred că acest program va reprezenta o șansă atât pentru cei care doresc să-și deschidă propria afacere cât și pentru București, care devine astfel un incubator de afaceri care va contribui la dezvoltarea și înfrumusețarea orașului", a declarat Primarul General, Gabriela Firea.

"Programul Bucharest Start-Up City este primul de acest fel inițiat de o administrație publică locală, Bucureștiul devenind astfel și capitala antreprenoriatului românesc. Prin acest program ne dorim să demarăm o serie de acțiuni care să susțină inovarea, antreprenoriatul dar și să susținem dezvoltarea durabilă a Bucureștiului. Îi încurajez pe toți cei interesați de acest program ca în această perioadă de dezbateri publice, să vină cu idei și propuneri de îmbunătățire a programului, întrucât o politică publică eficientă are suportul și conține ideile tuturor", afirmă președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România, Florin Jianu.

Bucharest Start-Up City - cheltuieli eligibile

Cheltuielile eligibile în cadrul programului includ: cheltuielile salariale, cheltuieli asociate cu investiția în echipamente, cu achiziția de autovehicule / autoutilitare, cheltuieli necesare pentru promovarea afacerii în mediul online, cheltuieli necesare pentru achiziția de software.

Condițiile de eligibilitate specifice programului vizează înființarea întreprinderii pentru care este solicitată asistență financiară pe raza Municipiului București, după data de 1 ianuarie 2019. (atât sediul social cât și punctul de lucru trebuie să fie pe raza Municipiului București). Lista cu CAEN-urile eligibile se regăsește în regulamentul complet pe care îl puteți accesa aici.

Descarcă lista codurilor CAEN de la finalul materialului Bucharest Start-Up City - departarea proiectelor

Departajarea aplicațiilor se va realiza printr-un proces de selecție, structurat în trei etape distincte, principalul element de diferențiere a aplicațiilor primite fiind calitatea lor și implicarea asociaților în dezvoltarea respectivei afaceri.

Concret, selecția aplicațiilor finanțate se va realiza în urma verificărilor administrative și de eligibilitate (faza A), a evaluării tehnico-financiare (faza B, conform grilei de evaluare aflate la finalul acestei scheme de minimis) și a fazei de interviuri / pitch (faza C). În faza C a evaluării vor participa doar primele 250 de aplicații selectate în urma ordonării din faza B a procesului de evaluare.

Domenii de activitate eligibile – industrii creative, It, producție/servicii, comerț

Mai jos, grila de evaluare

Bucharest Startup City - Dezbatere Publică by Vlad Andriescu on Scribd



Citeste si