Program postuniversitar organizat de echipa din spatele Commons Accel care transformă muzicienii în antreprenori

Institutul de Excelență în Antreprenoriat - IdEA - lansează în colaborare cu Universitatea Națională de Muzică București un prim program postuniversitar adresat muzicienilor cu scopul de a-i ajuta să transforme abilitățile lor muzicale într-un business.

Echipa IdEA, cunoscută prin dezvoltarea unor programe precum Commons Accel, ADRVest Accel, sau Cassini, lansează în parteneriat cu UNMB, un program postuniversitar de Management Muzical și Antreprenoriat, care își propune să transforme muzicienii în viitori antreprenori.

Programul este unul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă, cu durată de 1 an, acreditat de Ministerul Educației, însă unicitatea lui este dată de abordare și de designul de accelerator de business IdEA, cu metode de lucru inovatoare, curiculă focusată pe antreprenoriat și conținut susținut de mentori și experți din diferite arii de business.

În plus, viitorii specialiști în management muzical vor interacționa constant cu profesioniști de succes în industria muzicală, vor participa la cursuri și ateliere în cadrul cărora vor deprinde importante abilități de management și planificare a performanței proiectelor muzicale sau culturale.

Pe lângă sesiunile de lucru, participanții au la dispoziție întâlniri individuale și de grup cu mentorii și o bibliografie actualizată permanent. Noțiunile teoretice vor fi dublate de cursuri practice (workshop-uri, conversații cu personalități marcante din sectorul cultural - atât la nivel național, cât și internațional - și teme direct conectate cu realitatea domeniilor antreprenorial, artistic și cultural). Mai mult, dezvoltarea unei rețele profesionale active constituie unul dintre obiectivele acestui curs. 

Program de mangement muzical și antreprenoriat: profesorii titulari

Matei Dumitrescu, pentru cursul de Antreprenoriat cultural și creativ - investitor cu o experiență internațională de peste 10 ani în investiții, inovare, accelerare și antreprenoriat, fondator IdEA și a numeroase programe de accelerare pentru startupuri.

”Să devii antreprenor și să-ți pui în practică viziunea presupune să-ți asumi multe riscuri personale și să depui multe eforturi. Dar, orice este posibil atâta vreme cât ai pasiune, entuziasm și putere de muncă asiduă - iar muzicienii au asta din plin! Antreprenorii sunt eroii timpurilor noastre iar antreprenoriatul este cel mai puternic catalizator pentru creștere economică. De aceea, în cadrul Institutului de Excelență în Antreprenoriat, noi ne dedicăm activitatea transformării  antreprenoriatului într-o modalitate atractivă,  accesibilă și responsabilă și avem în lucru, pentru perioada următoare, mai multe programe de pregătire antreprenorială, în diverse domenii. Suntem foarte mândri de acest nou program, care reprezintă o premieră pentru România și foarte încrezători în rezultatele sale”, spune Matei Dumitrescu, fondator IdEA.

Alexandra Solea -  implicată în producerea și organizarea de diverse evenimente artistice internaționale, precum: The Harem World Tour al lui Sarah Brightman; Rome New Year’s Day Parade sau Youth Music of the World (SUA), Alexandra este specializată în managementul spectacolelor de amploare, fiind coordonatorul programului de Management Muzical și profesor pentru cursurile de Introducere în Economia Culturii și a Managementului Cultural și cel de Managementul Artelor Spectacolului.

Parte a Serviciului de Relații Internaționale și Programe Comunitare al UNMB de peste 10 ani, Angela Șindeli asigură cadrul legal de funcționare a programelor europene (contracte de parteneriat, contracte de colaborare, etc.), precum ERASMUS (mobilități studențești și parteneriate strategice) și este profesor titular pentru cursul legat de Aspectele Legale din Managementul Artelor Spectacolelor. 

Cursul de Marketing și Comunicare va fi gestionat de Diana Șerban – Doctor în Științele Comunicării, Diana este specialist în Marketing și Comunicare pentru branduri naționale si internaționale, având o experiență de peste 10 ani în domeniu. A deținut în paralel roluri de execuție și management atât în companii private cât și în instituții de învățământ superior. Începând cu 2018 deține propria companie de branded media, DMBC - The Media and Branded Content Co. care deservește clienți din România și Europa Centrală și de Vest.  În prezent, Diana își continuă munca de cercetare în Științele Comunicării studiind felul în care conținutul scris, audio și video poate impacta emoțional anumite segmente de public.

De asemenea, programul implică mentori și experți din mai multe domenii de referință: Ovidiu Andris, Manager interimar Filarmonica Banatul, Timișoara; Cristina Uruc, Manager interimar Artexim/Festivalul și Concursul Internațional George Enescu; Federico Hernandez, Associate Director, Artist Management, Harrison Parrott London; Delia Darabană, Marketing Manager IdEA; Ana Maria Onica, manager Commons Accel; Eleonora Pacetti, Director Young Artist Program, Teatro dell’Opera di Roma; Joshua Prezioso, Dean of Academic Affairs, UniCollege Italy; Sharad Kharé, Founder at Human Biography, Award Winning Video Content Producer, Biographer, Legacy Documentarian and Speaker; Scott Mallory Jr, Founder & Director ISM Arts & Culture, BIPOC FOUNDATION, University Canada West; Peter Barta, Co-founder Commons Accel; Dragos Nicolaescu, business angel; Samuel Haret, Commons Accel; Nicolas Pleșa, Investment Lead la IdEA; Theodor Genoiu, Investment Manager ROCA X; Bogdan Almași, Co-Founder Ronin.

"Ne bucurăm să aducem antreprenoriatul mai aproape de muzicieni. Este un sector care are mare nevoie de acest sprijin! Programul Postuniversitar de Management Muzical pe care îl dezvoltăm în parteneriat cu Universitatea Națională de Muzică din București este unic în România prin concept și structură, și reprezintă pentru absolvenții și profesioniștii din sectorul cultural, un important punct de referință în familiarizarea, deprinderea și aplicarea practică a competențelor dobândite în domeniul antreprenoriatului, managementului, marketingului și legislației. În România, există mult potențial creativ și, de aceea, ne dorim să putem sprijini dezvoltarea de noi proiecte artistice, ce vor avea, cu siguranță, un impact important asupra societății, la nivel cultural, educațional, social și economic", declară Alexandra Solea, coordonator program postuniversitar Management Muzical.

Proiectul dezvoltat de IdEA este susținut de Global Leaders Program – reprezentant al programelor MBA create de universități americane de top (de la Harvard și Georgetown la Duke), cu profesori și mentori de talie mondială (laureați ai premiilor Nobel, câștigători de premii Grammy, laureați Polar Prize, prezentatori TED și o rețea instituțională de parteneri dinamici din peste 40 de țări) și de ARTEXIM, promotorul și organizatorul Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, unul dintre cele mai importante festivaluri de muzică clasică din lume.

Toate detaliile referitoare la program și înscrieri sunt disponibile pe site-ul Universității Naționale de Muzică București https://www.unmb.ro/oferta-educationala/studii-postuniversitare/management-muzical/ 



Citeste si