Românii ce oferă un ”creier digital” ce ghidează retailerii și producătorii în decizii legate de stocuri

Bogdan Gross are peste 20 de ani experiență în industria de retail și producție, iar de-a lungul anilor a văzut provocările cu care comercianții și producătorii se confruntă în ceea ce privește optimizarea proceselor și planificarea corectă pe întreg lanțul de aprovizionare și logistică. Așa că a venit cu o soluție care-i ajută pe aceștia să-și construiască un fel de ”creier digital” care-i ghidează în decizii esențiale de business.

re:innovation este o companie de consultanță și implementare ce se poziționează ca un partener strategic pentru furnizorii de soluții digitale și pentru companiile din retail & manufacturing care au nevoie de aceste soluții și suport în implementarea lor.

”Practic, noi ajutăm retailerii, distribuitorii și producătorii să-și construiască ”creiere digitale” care îi ghidează în decizii esențiale, le transformă în acțiuni eficiente și contribuie la o stare de bine reală în organizație. Prin soluții personalizate de planificare, automatizare și optimizare în supply chain, operațiuni și merchandising, transformăm procesele complicate în experiențe simple și clare”, ne-a povestit Bogdan Gross, fondatorul re:innovation.

În traducere, Bogdan și colegii săi din echipa re:innovation ajută retailerii și producătorii să aducă în magazine produsele, alimentare sau non-alimentare, în cantitățile necesare. Astfel, acestea nu lipsesc de la raft, dar nici nu sunt în exces, evitând costuri suplimentare care s-ar reflecta în prețul final și în buzunarul cumpărătorilor. 

De-a lungul carierei sale, Bogdan a mai încercat să ofere diverse soluții pentru această problemă de optimizare pe lanțul de distribuție, însă nu s-au dovedit de folos.

Pentru el declanșatorul a fost momentul în care tehnologia a permis, în sfârșit, o reacție pe măsura provocării de a procesa cantități uriașe de date generate de-a lungul lanțului de aprovizionare și de a extrage informații relevante pe baza cărora companiile să poată acționa.

Mai puține procese repetitive, mai mult timp pentru strategie

Misiunea noastră este să eliberăm organizațiile de complexitatea proceselor repetitive, astfel încât echipele să se concentreze pe decizii strategice, inovație și creștere. Credem că atunci când munca devine mai ușoară, oamenii devin mai motivați, iar organizațiile mai eficiente și mai agile. În același timp, urmărim să generăm un impact real, care depășește granițele businessului prin reducerea risipei alimentare, folosirea responsabilă a resurselor și protejarea mediului înconjurător pe tot lanțul de aprovizionare”, adaugă el.

În acest moment, prin intermediul re:innovation, Bogdan și echipa sa oferă servicii de consultanță, implementare și suport post-implementare, și soluții pentru planificare, automatizare și gestionarea inteligentă a produselor și proceselor, de la furnizori precum RELEX Solutions, Enable sau Tailent.

Estimarea variaților imprevizibile ale cererii și gestionarea stocului

”De la variațiile imprevizibile ale cererii și gestionarea dezechilibrelor de stoc, până la pierderi cauzate de produse expirate, lipsa de vizibilitate în producție sau procese manuale care consumă timp. În plus, presiunea inflației, lipsa alinierii între prețuri, promoții și obiective comerciale sau dificultățile de coordonare între echipe și parteneri fac ca eficiența operațională să devină o miză strategică”, spune Bogdan.

Compania românească are proiecte implementate în 15 țări din Europa, ca de exemplu Finlanda, Suedia, Danemarca Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Spania, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Olanda și Elveția.

Creștere de 300% de la an la an pentru re:innovation

Clienții re:innovation sunt din zona de comerț alimentar, retail specializat, distribuție, materiale de construcții, farma, petcare & petpharma, FMCG.

”Ne-am propus o creștere anuală de 50%, însă anul acesta ne-a depășit toate așteptările. Avem, până acum, o creștere de 300%, ne-am mărit echipa de trei ori, dacă la începutul anului eram șapte oameni în echipă, în prezent suntem 16 și ritmul în care ne extindem este incredibil de dinamic”, adaugă Bogdan Gross.

Dar ce rezultate pot avea, concret, companiile care folosesc soluțiile puse la dispoziție de compania românească?

Diferă de la caz la caz, în funcție de piață, industrie, dezvoltarea businessului și punctul în care se află în procesul de transformare digitală, ne spune Bogdan.

”Prin implementarea soluțiilor din portofoliu, prin previziuni precise și decizii inteligent se ajunge la o disponibilitate de 99% a produselor, stocurile pot fi reduse cu până la 30%, incidentele de stockout în perioadele promoționale se reduc cu 25%, iar scăderea risipei alimentare se diminuează cu până la 40%”, completează el.

Sunt și beneficii pentru clienții finali, adică pentru noi. Prin faptul că retailerii nu mai au probleme de out of stock, principalul beneficiu pentru clienții finali este faptul că găsesc produsele dorite la raft, în orice locație dorită, în orice moment, în cantitatea necesară și fără a se apropia de data de expirare, după cum am aflat, o altă provocare majoră în cazul lanțurilor de retail alimentar.

”De altfel, odată ce retailerii își optimizează stocurile și reduc perisabilitatea, aceștia investesc în zona de pricing, ceea ce se traduce prin prețuri mai bune și promoții pentru clientul final. Contrar așteptărilor, retailerii vor să fie foarte competitivi, să ofere cel mai bun preț din piață, iar atunci orice optimizare care reduce din presiunea pe marja de profit îi ajută să vină în întâmpinarea consumatorilor cu cele mai bune oferte”, concluzionează Bogdan Gross.



Citeste si