Fintech-ul Revolut devine unicorn: evaluare de aproape 2 mld. dolari

Startup-ul fintech Revolut, care derulează operațiuni și în România, atinge statutul de unicorn la o evaluare de aproape două miliarde de dolari.

Evaluarea companiei, care în prezent este de 1,7 miliarde de dolari, a crescut de mai mult de 4 ori într-un an (de la 400 de milioane de dolari), fiind una dintre companiile tech europene care atinge cel mai rapid statutul de unicorn, și este făcută după cea mai recentă rundă de investiții primită de Revolut.

Startup-ul fintech cu sediul în Marea Britanie a primit 250 de milioane de dolari, într-un Series C, din partea firmei de investiții DST Global (din Hong-Kong) și a unui grup de investitori implicați deja în business, dar și din partea unora noi. Printre aceștia se numără nume din Silicon Valley – Index Capital și Ribbit Capital, după cum anunță Revolut într-un comunicat de presă.

Ultima injecție de capital duce totalul finanțărilor primite de Revolut la 340 de milioane de dolari de la lansarea companiei (până în acest moment, compania mai primise finanțări în valoare de 90 de milioane de dolari).

”Încă de la început am făcut un scop din a face lucrurile într-un mod total diferit față de bănci”, afirmă în comunicatul dat publicității Nikolay Storonsky, co-fondatorul și CEO-ul Revolut.

Posibilitatea ca Revolut să devină unicorn se vehicula în presa din străinătate încă de pe data de 13 aprilie, însă, în acel moment se vorbea despre o nouă finanțare în valoare de 150 de milioane de dolari. În acel moment, reprezentanții Revolut nu au dorit să comenteze asupra acestor informații.

Înființat în iulie 2015 în Londra de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko, startup-ul fintech Revolut, alternativa bancară digitală care include un card de debit contactless, schimb valutar, tranzacționare de criptomonede și plăți “peer-to-peer”.

Citește pe larg un material cu Andrius Biceika, Adrius Biceika, Head of Country Managers în cadrul Revolut, despre operațiunile din România și planurile de dezvoltare ale Revolut.

În acest moment, Revolut procesează peste 1,8 miliarde de dolari în fiecare lună prin intermediul platformei și atrage, lunar, între 6.000 și 8.000 de noi clienți. Numărul total de clienți se apropie de 2 milioane de persoane. În următorii 5 ani, fondatorii Revolut speră să ajungă la un portofoliu de 100 de milioane de clienți în întreaga lume. 

Potrivit oficialilor Revolut, infuzia de capital va fi folosită și pentru extinderea serviciilor pe piețe precum SUA, Canada, Singapore, Hong Kong și Australia până la finalul anului în curs.

”Revolut dezvoltă și livrează tehnologii care reduc complexitatea și costul serviciilor financiare pentru clienți individuali și mici afaceri”, precizează Tom Stafford, Managing Partner în cadrul DST Global.

Puteți accesa acest link pentru a comanda gratuit primul card Revolut. Trebuie să urmați pașii de mai jos:

  • Introduci numărul de telefon mobil
  • Descărci aplicația Revolut din App Store sau Google Play folosind link-ul primit prin SMS
  • Deschizi un cont (durează aproximativ 2 minute)
  • Încarci suma minimă de 50 lei (acești bani pot fi cheltuiți oricând)
  • Selectezi și comanzi cardul gratuit (cu livrare standard)

Startup-ul are peste un sfert de milion de utilizatori care folosesc zilnic serviciile sale. Revolut oferă servicii precum debit direct, depozite de economii inteligente “Vaults”, asigurare de călătorie bazată pe geolocalizare și expunere exclusivă la criptomonede, iar utilizatorii Revolut se bucură de tehnologie de ultimă generație. Aceștia pot până și să cumpere și să tranzacționeze Bitcoin, Litecoin și Ethereum prin simpla apăsare a unui buton, direct din aplicație.

Recent, reprezentanții companiei anunțau faptul că vor avea un reprezentant în România începând cu luna mai a acestui an.

”Revolut are în acest moment peste 25.000 de utilizatori în România care au încredere în noi pentru a le gestiona banii. În 2017 aceștia au cheltuit 3 milioane de dolari și au economisit peste 150.000 de dolari alegând Revolut în detrimentul băncilor tradiționale. Am ajuns la aceste rezultate organic, fără investiții în marketing. Suntem convinși că putem depăși 100.000 de utilizatori în România până la finalul anului cu susținerea echipei locale”, spunea în urmă cu o săptămână Andrius Biceika, Head of Country Managers, Revolut, prezent pe scena conferinței Emerging Fintech for the Real Economy care a avut loc în București.

La finalul lui februarie, fondatorii Revolut, startup-ul fintech cu sediul în Marea Britanie și activ și la nivel local, anunțau faptul că au atins pragul de rentabilitate grație creșterii numărului de utilizatori care preferă serviciile financiare alternative oferite de companie și a lansării unor noi produse.



Citeste si