România Face: belgienii care fac la Ceptura produse pentru acoperișuri durabile. Cum se produc țiglele metalice și sistemele pluviale

România Face este seria noastră de emisiuni în care descoperim cum se fabrică lucrurile care ne plac sau care ne sunt utile în viața de zi cu zi, fie că sunt chipsuri, băuturi răcoritoare, sisteme pluviale sau blocuri de BCA. În acest episod vă invităm alături de noi să vedem cum se produc sistemele pluviale și țiglele metalice în fabrica METIGLA.

La Ceptura, în județul Prahova, o familie din Belgia produce o gamă variată de soluții pentru acoperișuri și fațade pentru clădiri de 25 de ani. Alături de Olivier Somers, CEO-ul METIGLA, am descoperit într-un nou episod al România Face, o serie de emisiuni susținută de BCR, cum se produc țiglele metalice și sistemele pluviale într-o fabrică în care automatizarea joacă un rol central. Olivier face parte din a doua generație de antreprenori și fondatori ai companiei, preluând ștafeta METIGLA de la tatăl său.

O afacere de familie

Fondată în 1984 în Belgia, METIGLA a ajuns în România în anul 2000, inaugurând la Ceptura o unitate de producție, inițial sub brandul Coilprofil. În 2018, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding, adoptând identitatea METIGLA. De la prima linie de producție pornită acum 25 de ani, platforma industrială a crescut constant și sustenabil, devenind astăzi una dintre cele mai avansate facilități de profil din Europa Centrală și de Est.

Portofoliul de produse acoperă întreaga gamă de soluții metalice pentru sectorul rezidențial, industrial și comercial: țiglă metalică, tablă prefălțuită, panouri termoizolante, profile zincate, tablă cutată, casete de fațadă, sisteme pluviale complete și piese de finisaj personalizate.

Investițiile realizate până acum de familia Somers, în echipamente de producție automatizate, digitalizare, soluții sustenabile și inovații de produs s-au ridicat la peste 25 de milioane de euro începând cu anul 2000 și până acum.

În 2024, METIGLA a atins o cifră de afaceri de 27,5 milioane euro, marcând o creștere de 20% față de anul precedent, într-un context general de scădere a pieței. Peste 85% din business este generat în România, iar 15% provine din exporturi către Belgia, Franța, Olanda, Germania, Italia și alte piețe din Europa Centrală și de Est, dar și Republica Democrată Congo.

În cei 25 de ani de activitate în România, METIGLA a investit peste 25 milioane de euro, în 7 etape succesive. Acestea au inclus dezvoltarea și extinderea facilităților de producție, achiziția de echipamente de ultimă generație, robotizarea liniilor de ambalare și producție, digitalizarea completă și lansarea soluțiilor solare integrat.

România Face: cum se produc țiglele metalice și sistemele pluviale

De altfel, producția de sistemele pluviale este una 100% robotizată, iar liniile de fabricație pentru panouri termoizolante și țiglă metalică sunt complet automatizate. Proiectarea elementelor personalizate se face digital, iar producția este setată automat prin scanarea codurilor QR.

În următorii cinci ani, direcția de dezvoltare a companiei este ghidată de METvision 2030 – un plan construit în jurul a șase valori esențiale: grija față de client, calitatea produselor, inovația continuă, munca în echipă, excelența în execuție și o abordare directă către consumator. Pentru a susține această viziune, compania a planificat un program de investiții în valoare de 15 milioane de euro.

Unitatea METIGLA din Ceptura este și un exemplu de sustenabilitate. În prezent, 60% din energia utilizată în fabrică provine din panouri fotovoltaice. Până în 2026, compania vizează acoperirea integrală a consumului din surse regenerabile.

Aproape toate ambalajele sunt reciclabile; utilajele precum stivuitoarele și autoturismele sunt electrice sau hibride, iar toate deșeurile sunt colectate selectiv.

Parteneriat cu furnizorii de materii prime (oțel și vată minerală) pentru returnarea deșeurilor rezultate, în vederea reutilizării acestora în procesul lor de producție, obiectivul fiind de a atinge un ciclu complet de reciclare a materialelor.

Pentru 2025, conducerea companiei anticipează o creștere a cifrei de afaceri cu 15%, odată cu extinderea rețelei de distribuție în Europa de Vest. Direcțiile strategice includ îmbunătățirea experienței clienților prin automatizarea completă a liniilor de producție, extinderea portofoliului de produse în funcție de nevoile clienților și cerințele arhitecturale, precum și dezvoltarea unui portal digital dedicat acestora.

Rămâneți alături de noi și descoperiți noi episoade din România Face, o serie de emisiuni susținută de BCR, în care aflăm cum se produc lucrurile care fac România să se miște.



Citeste si