Șapte întrebări care nasc inovații

Se spune că la baza oricărei afaceri de succes stă o idee grozavă. Să fie acesta motivul pentru care unele afaceri dau greș, în timp ce alți antreprenori reușesc să construiască business-uri de succes? Sau să fie ceva mai mult?

Este posibil ca succesul sau eșecul unui startup să fie condiționat de ceva din zona neuroștiinței. Cel puțin așa spun Olivia Fox Cabane și Judah Pollack în cea mai recentă carte, ”The Net and the Butterfly: The Art and Practice of Breakthrough Thinking”. Citați de inc.com, aceștia spun că există o cale prin care putem accesa în mod sistematic procesele cognitive care generează intuiția, și anume, gândirea asociativă – cea care facilitează creativitatea (aceasta presupune producerea de idei și soluții noi pornind de la combinarea a diferite concepte aparent independente).

În acest sens, aceștia au împărtășit o metodă de brainstorming denumită ”Seven Essential Innovation Questions” (cele 7 întrebări esențiale care stau la baza inovațiilor), realizată de Innovation Genome Project. Studiind 1.000 dintre cele mai inovatoare proiecte din lume, s-a observat faptul că oamenii din spatele lor au tendința de a-și pune aceleași 7 întrebări. Dacă veți reuși să vă oferiți răspunsuri pentru fiecare dintre ele, atunci mai mult ca sigur sunteți pe drumul ce bun.

  • Ce poți aduce, cu adevărat nou, pe piață? Poți transforma în ceva total nou un produs sau serviciu deja existent?
  • Ce ai putea combina sau conecta pentru a avea un concept nou sau mai bun? Căror parteneri sau grupuri ai putea să le prezinți ideea ta ca să le stârnești interesul?
  • Poți folosi produsul/serviciul tău într-un nou mod?
  • Ai o perspectivă nouă? Poți privi lucrurile într-o manieră nouă?
  • Poți aduce elemente dintr-o altă industrie?
  • Ce ai schimba ca și design sau performanță?
  • Cum ai putea crea o experiență memorabilă clienților tăi?


  • Citeste si