- 25 August 2020
SecurifAI caută 200.000 de euro SeedBlink pentru a face pasul spre SUA. Fondatorii țintesc o evaluare de 15 mil. euro în trei ani
UPDATE 25 aug:
SeedBlink listează SecurifAI în cadrul unei runde totale de €200.000, din care €125.000 sunt alocați pentru campania de equity crowdfunding, runda fiind condusă de GapMinder Venture Capital cu o contribuție în valoare de €75.000. SecurifAI alocă tuturor noilor investitori 8.33% din capitalul social al companiei, din care 5.21% revine equity investitorilor de pe platforma SeedBlink. Compania este evaluată pre-investiție la 2.2 milioane de euro.
Poți accesa aici detaliile listării.
Listarea în SeedBlink, platforma dedicată startupurilor de tehnologie, va avea loc pe data de 25 august.
SecurifAI dezvoltă software de inteligență artificială care automatizează analiza în timp real a imaginilor surprinse de sistemele clasice de supraveghere video. Compania a fost lansată în 2016 de către Valeriu Filip, Andrei Gogan - specialiști cu aproape 20 de ani de experiență în domeniul IT - și Radu Ionescu, Profesor Dr. Catedra Inteligență Artificială în cadrul Facultății de Matematică-Informatică a Universității din București.
Suma de 200.000 de euro va fi utilizată în următoarele 16 luni pentru dezvoltarea echipelor tehnice și de vânzări ale SecurifAI, în acest moment compania având zece angajați. Runda va fi condusă de GapMinder, fond de capital care a investit anul trecut 50.000 de euro către SecurifAI.
“Listarea pe SeedBlink este un pas foarte important pentru noi pentru că va susține creșterea echipei SecurifAI și, implicit, dezvoltarea noastră pe piața locală. Ne dorim să recrutăm oameni foarte bine pregătiți atât în domeniul tehnic, cât și în zona de vânzări. Suma va fi utilizată în următoarele 16 luni și va acoperi cerințele pe care le avem pentru România. Pentru a ne extinde la nivel global, un alt punct esențial în strategia noastră de creștere, va fi nevoie de o nouă runda de investiții în următorii trei ani”, afirma Valeriu Filip, managing partner SecurifAI.
Conducerea SecurifAI estimează că prin această listare va obține 75.000 de euro de la fondul GapMinder și 125.000 de euro de la investitorii de pe SeedBlink, cu posibilitatea de suprasubscriere până în limita a 150.000 euro.
“Ne bucurăm că cea de-a treisprezecea campanie de equity crowdfunding pe SeedBlink îl reprezintă o companie din categoria «deep tech». Am ales SecurifAI pentru a susține utilizarea inteligenței artificiale în folosul comunității, cu o soluție «fabricată în România», dar scalabilă global. Salutăm participarea în această rundă a GapMinder Venture Partners ca lead-investor”, afirmă Andrei Dudoiu, cofondator și CEO SeedBlink.
Poți citi pe larg povestea SecurifAI, startup-ul românesc care utilizează inteligența artificială în folosul comunității.Până acum SecurifAI a obținut fonduri de aproximativ 250.000 de euro: 200.000 de euro reprezentând granturi de cercetare și 50.000 de euro investiție pre-seed de la GapMinder. Fondatorii au investit la rândul lor peste 200.000 de euro pe parcursul celor patru ani de la înființarea companiei.
“Piață globală de analiza video va crește de la 4,9 miliarde de dolari în 2020 la 11,7 miliarde de dolari în 2025, arată un studiu realizat în iunie de către compania de cercetare MarketsandMarkets. Aceste date ne confirmă faptul că SecurifAI creează soluții într-un segment foarte important pentru companii. Această nouă investiție arată încrederea noastră în SecurifAI, o companie care dezvoltă soluții în zona de inteligență artificială, un domeniu extrem de efervescent în ultimii ani și care va continua să crească”, afirmă Cristian Dascălu, partener Gapminder Venture Capital și cofondator Techcelerator.
Ce fac soluțiile SecurifAI și cine le utilizeazăSoluțiile SecurifAI pot detecta evenimentele neobișnuite (comportamente antisociale, leșin, mașini sau pie-toni în zone interzise, etc.), obiectele abandonate, numerele de înmatriculare auto, pulsul unei persoane, pot recunoaște figura și expresiile faciale. Soluțiile SecurifAi pot fi folosite în domenii precum retail (moni-torizarea produselor la raft, vârsta și sexul clienților, etc.), energie, construcții, infrastructura orașelor (smart cities), financiar-bancar, transport, agricultură, producție și logistică.
Principalele zone de interes ale clienților sunt: securitatea muncii în spații de construcții/producție cu accent pe informații în timp real și zona de retail cu accent pe partea de date statistice, profilare consumatori/vizitatori, lipsă stoc sau respec-tarea planului de plasare a produselor.
SecurifAI are cinci clienți din domenii precum energie, retail, smart cities și financiar. Cel mai mare client al SecurifAI este OMV Petrom.
Extindere internațională, birou deschis în SUAUnul dintre principalele obiective ale SecurifAI pentru următorii ani este extinderea pe piața globală. Astfel, recent, compania a deschis un birou în Sussex (statul Delaware, SUA) și a aplicat pentru înregistrarea unui patent în SUA în domeniul securității muncii mai exact a detectării persoanelor care poartă echipament de protecție.
Pentru a susține dezvoltarea pe alte piețe, cei trei cofondatori ai SecurifAI își doresc să obțină în următorii trei ani o investiție de tip Seria A, suma estimată a fi obținută fiind de aproximativ un milion de euro.
“Credem că până la finalul anului 2023 putem ajunge la o evaluare în jurul a 15 milioane de euro. Este o cifră pe care o estimăm având în vedere evoluția pieței, a numărului clienților și pe baza veniturilor la care sperăm să ajungem în următorii trei ani. Ne dorim că până în 2023 să avem venituri de aproximativ un milion de euro pentru a putea susține și noi extinderea globală”, a afirmat Andrei Gogan, cofondator SecurifAI.
Compania va închide anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 150.000 de euro, iar pentru anul viitor managementul estimează 250-300.000 de euro.
Povestea SecurifAISecurifAI este o companie românească lansată în 2016 care dezvoltă soluții software de inteligență artificială care automatizează analiza în timp real a imaginilor surprinse de sistemele clasice de supraveghere vid-eo. Printre domeniile cărora se adresează soluțiile SecurifAI se numără retail, energie, construcții, infra-structura orașelor (smart cities), financiar-bancar, transport, agricultură, producție, logistică. Compania a atras investiții din surse externe de 250.000 de euro, iar pentru anii următori managementul SecurifAI își dorește să atragă o investiție de tip Seria A - estimată la aproximativ un milion de euro.
”Echipa a pornit cu multă motivație, iar acest lucru s-a întâmplat în special pentru că în mai puțin de nouă luni de la prima cafea am câștigat o finanțare de 200.000 de euro, bani nerambursabili. Am obținut cel mai mare punctaj dintre proiectele depuse de mediul privat la Ministerul Fondurilor Europene”, afirmă Valeriu Filip.
Acesta menționează faptul că anul 2019 a însemnat primul an de venituri, chiar dacă modeste, dar și primul an în care echipa a început să se sincronizeze. ”Poate deloc surprinzător a fost anul în care am atras foarte multă atenție că inițiativa antreprenorială, reușind să facem parte la începutul anului din programul Techcelerator. Acest pas ne-a adus lângă fondul de investiții GapMinder care a și investit 50.000 de euro în SecurifAI. De asemenea, în toamna trecută am reușit să accedem în TechHub, inițiativa Orange FAB prin care sunt ajutate startup-urile cu potențial. La Orange FAB am găsit parteneri cu care reușeam să comunicăm la acel nivel la care simțeai că poți ajunge să discuți cu potențialii clienți, având în spate un broker de încredere, numele lor”, adaugă cofondatorul SecurifAI.
Începând din 2019, soluțiile lor au fost lansate pe piața din România, având, printre altele, parteneriate cu Orange şi Microsoft şi proiecte pilot cu companii mari precum OMV Petrom. De asemenea, SecurifAI lucrează și cu administrația publică, pe inițiative de dotare a unor orașe cu algoritmi inteligenți de analiză video, monitorizare și alertare. Recent, compania a deschis un birou în Sussex (statul Delaware, SUA) și a aplicat pentru înregistrarea unui patent în SUA în domeniul securității muncii.
Tărâmul făgăduinței”Eu, probabil precum mulți alți antreprenori visători sau cu prea mari speranțe într-o zona, am crezut inițial că sistemele de AI se vor face doar de oameni cu competențe de AI, ghidați de business, respectiv bani. Aici a fost o înțelegere greșită a drumului, dar pe care am corectat-o undeva pe la jumătate. Acel moment a coincis cumva cu apropierea finalizării proiectului cu finanțare europeană, moment în care ne-am trezit că nu prea putem vinde sistemele rezultate. Am discutat toți și am realizat, chiar dacă mai târziu, că este o diferența între a crea produse de nivel “state-of-art”, produse acceptate spre publicare în reviste recunoscute în domeniile Artificial Intelligence/ Machine Learning/Computer Vision, a fi pe primul loc la teste internaționale și a îți vinde produsele”, mai spune Valeriu, dându-și seama acum că acest lucru echivala cu faptul că nu făcuseră cu adevărat o cercetare de piață iar industria nu era pregătită să le cumpere tehnologia pentru nu era gata să fie folosită comercial.
”Aici a fost primul insight pe care noi că fondatori l-am avut; a fost un moment foarte important pentru că ne-am dat seama care sunt atuurile noastre comparativ cu toate ideile răzlețe din piață. Atunci am început să înțelegem de ce toată piața de business vorbea de produse de AI, dar în realitate nu le vedeam nicăieri. Era un tărâm al făgăduinței desăvârșit, un împărat gol. Am schimbat abordarea și am diversificat cerințele pe care le aveam în fișa postului. Am început să investim în oameni pentru a dobândi competențe colaterale domeniilor pe care puneam accentul până atunci. Am vrut că astfel să unim punțile de cercetare AI cu zona clasică de dezvoltare IT&C, management al infrastructurii cloud, înțelegere a conceptelor de streaming, latentă pentru a putea trata cu adevărat alerte în timp real atât de necesare unora dintre clienții noștri. A fost o perioada destul de dificilă în care și noi că fondatori și restul echipei a trebuit să învățăm să ne sincronizăm și acest lucru este cu atât mai dificil cu cât paleta competențelor este semnificativă”, declară Valeriu.
Au decis să urmeze programul Techcelerator pentru a-și valida ideile. ”După ce programul de accelerare s-a finalizat am mers constant la întâlniri cu alți fondatori de vise că noi, la demo-nights, la diferite conferințe în care se prezentau startup-urile în față investitorilor. Era primul business pentru care simțeam că este nevoie să înțeleg rostul finanțărilor, pentru că tot ceea ce lansasem până atunci se finanța direct de la client, prin accesibilitatea crescută sau domeniul tehnic mai familiar”, adaugă el.
”De la prima cafea ne-am pus foarte mari speranțe în inițiativa. Fecare pas pe care l-am făcut, fiecare angajat nou a însemnat pentru noi un punct în plus în consolidarea planului și un pas mai aproape de țintă. Au fost și momentele acelea grele când banii se terminau și, odată cu ei, și înțelegerea noastră despre refuzul verticalei abordate de a folosi și a face ceva cu ideile noastre. Realitatea era că modul în care noi ne prezentăm produsele nu era cel mai potrivit. De asemenea, nici piața nu înțelegea că este un produs nou mai bun; piața vedea AI că produs de filme, produs conversațional gen Siri, nicidecum de analiză video”, spune Valeriu Filip.
Domeniul inteligenței artificiale și al securității sunt unele de importanță strategică, însă piața la care țintește SecurifAI o reprezintă atât sectorul public cât și cel privat, indiferent de specializare. Există o oportunitate cât se poate de reală și concretă, iar validările de până acum îi plasează pe SecurifAI într-o poziție competitivă pe care sunt motivați să o valorifice și să o securizeze.