Seminarii gratuite pentru sustenabilitate în companiile românești

Compania de consultanță Innova Project Consulting continuă și în acest an organizarea de seminarii gratuite pentru raportarea non-financiară, în perioada ianuarie – martie 2019.

Întâlnirile, organizate la sediul companiilor, au o durată de 3 ore și își propun să aducă la cunoștință reprezentanților din organizații, care sunt cerințele legislative pe care trebuie să le aibă în vedere în 2019 și să îi ajute să înțeleagă etapele unui proces de raportare nefinanciară și cum pot fi maximizate beneficiile acestuia.

Această inițiativă vine în întâmpinarea mediului de business local, în contextul în care întreprinderile care sunt entități de interes public au obligația de a realiza rapoarte nefinanciare (sau de sustenabilitate), începând cu 2018, iar organizațiile cu peste 500 de angajați din 2019.

Cum crești reputația companiei

Documentele, ce aduc informații generale despre performanța pe care au înregistrat-o, îmbunătățesc reputația acestora în rândul comunității, atrag noi clienți, investitori, duc la stabilirea de noi parteneriate și chiar pot penetra în lanțurile valorice ale unor companii multinaționale, care solicită un anumit nivel de performanță în dezvoltarea durabilă – pentru furnizorii lor.

Organizate încă din 2017 în companii din domenii diverse - precum petrol și gaze, bancar sau retail, seminariile gratuite nu doar explică în amănunt reprezentanților companiilor care sunt cerințele legislative, ci îi și ajută să înțeleagă care sunt etapele unui proces de raportare și standardele internaționale ce pot fi utilizate. Toate aceste informații sunt oferite aplicat, discuțiile fiind făcute pe exemple concrete de rapoarte.

Trainerii, totodată fondatori ai Innova Project Consulting – Mihaela Croitoru și Gaetano Casale, au o vastă experiență în domeniul gestionării afacerilor și elaborarea strategiilor de dezvoltare durabilă. Dintre organizațiile în care cei doi și-au adus expertiza, se numără OMV Petrom, Salrom S.A., Oltchim S.A. și Siveco România.

Companiile din România, tot mai implicate social

Noțiunea de rapoarte de sustenabilitate sau nefinanciare este nouă în peisajul antreprenorial și de business românesc, însă, odată cu realizarea lor, apare și perspectiva asupra implicării organizațiilor în mediul social și cât de mult contribuie ele la dezvoltarea economiei locale. 

Astfel, se poate observa cum companiile care activează în sectoare cu impact semnificativ asupra mediului și asupra siguranței comunităților, au implementat planuri de prevenire și de instruire a populației în caz de accidente majore. Totodată, au realizat investiții semnificative în tehnologii care să contribuie la acest demers, cât și la reducerea amprentei de carbon.

În același timp, companiile care activează în sectoare în care există deficit de resurse umane calificate, s-au implicat în mod direct în implementarea unor programe educaționale, în vederea formării noilor generații de specialiști, iar altele au impus în lanțul de furnizori respectarea unor standarde înalte de securitate în muncă, contribuind astfel la îmbunătățirea condițiilor de lucru.



Citeste si