SEO pentru afacerea ta: tendințe în 2021

Optimizarea SEO este una dintre cele mai eficiente soluții pe care le ai la îndemână pentru a-ți promova afacerea și a fi prezent cât mai sus pe motoarele de căutare pentru ca potențialii clienți să ajungă rapid la tine. Care sunt tendințele în 2021 ca să faci SEO pentru afacerea ta?

”Cei mai importanți factori pentru prezența pe motoarele de căutare sunt accesibilitatea site-ului și conținutul. Desigur, aceasta este doar o precondiție. Până la 70% din rezultatul final ține de autoritatea pe care o are site-ul față de alte site-uri. Această „autoritate” se măsoară în numărul și calitatea link-urilor primite, dar și cât de bine este valorifică puterea avută din link-urile primite”, ne-a declarat Steffen Heringhaus, fondatorul agenței five elements digital.

Acesta precizează faptul că încă din 2020, în contextul creat de criza epidemiologică, pentru multe companii zona de digital a ajuns în centrul atenției, fie că au fost nevoiți să dezvolte o astfel de ofertă, fie că această linie de business a devenit mult mai importantă.

”Prin urmare, atât cererea pentru serviciile SEO, cât și concurența au crescut exponențial în continuare. Jucătorii existenți trebuie să își apere cota de piață față de cei nou veniți sau mai activi, iar cei care intră acum în piață înțeleg că fără o strategie bine pusă la punct și un buget alocat acestui canal, mediul online nu a putut fi cucerit în 2020 și nici în 2021”, afirmă el în ceea ce privește nevoia de a avea o strategie SEO bine pusă la punct.

Steffen Heringhaus face și o trecere în revistă a câtorva tendințe în 2021 pe segmentul SEO.

SEO pentru afacerea ta: tedințe în 2021
  • În martie este deadline-ul pentru mobile first crawling, adică căutările din Google vor vizita doar versiunea pentru mobil a site-ului.

”Ce nu este optimizat pentru mobil, nu va fi văzut și, astfel, nu va mai putea fi clasat în motorul de căutare. Timpurile în care site-urile web se creează desenând o versiune desktop și la final una pentru mobil, s-au terminat. De acum încolo, o astfel de abordare va avea consecințe negative, însă nu este vorba doar de conținutul vizibil, ci și de cel invizibil, ascuns în cod precum meta tagurile clasice, dar și datele structurate care au devenit din ce în ce mai importante. Este vorba despre părțile din cod HTML, care produc „features snippets” în paginile cu rezultatele căutării. Câteva exemple relevante în acest sens sunt steluțele pentru evaluări, prețurile sau datele în cazul evenimentelor. Aici vom vedea câteva noutăți și formate noi. De exemplu, Google nu va afișa doar prețurile în cazul unei reduceri, ci și discountul calculat pe baza istoricului prețurilor. Acest lucru va schimba mult transparența pentru consumatori, dar și posibilitățile pentru comercianți. În ceea ce privește domeniul imobiliar, se anunță pentru prima dată date structurate specializate și, cu siguranță, această zonă rămâne în plină dezvoltare”, afirmă specialistul five elements digital.

  • O altă noutate va fi înlocuirea conceptului relativ de pagespeed cu cel mai palpabil de web core vitals, un framework nou de la Google pentru uzabilitate și rapiditatea unui site, care va deveni un factor de ranking și el.
  • Sunt în creștere canale noi, precum: voice search, căutarea după imagini sau recunoașterea obiectelor în imagini. 

”Ponderea de căutări care nu rezultă în nici un click către un site - pentru simplul motiv că răspunsurile se afișează pe pagina de rezultate - a depășit deja 50%. În aceste condiții, trebuie ales foarte bine în ce cuvinte cheie alegem să investim efort și resurse și în care nu. Acest lucru ține și de faptul că Google înțelege din ce în ce mai bine căutările, dar și conținutul. Un exemplul ar fi algoritmul BERT, introdus recent, care a schimbat profund capacitatea lui Google de a înțelege limbaj natural. Prin urmare, peste 10% din pozițiile de pe pagina de rezultate au cunoscut modificări și acestea vor continua. Este o schimbare imensă. În ultimii ani, puține actualizări au avut efecte așa de mari. Iar împreună cu extinderea knowledge-graphului, Google știe acum din ce în ce mai mult, astfel încât poate să evalueze critic acuratețea unui text, calitatea informațiilor și dacă conține textul ceva nou sau este doar rescris din surse deja binecunoscute. Astfel, cerințele față de conținut au crescut foarte mult”, declară Steffen Heringhaus.

Fondatorul agenției five elements digital atrage atenția asupra complexității domeniului SEO, recomandând lucrul la optimizarea prezenței online pentru firme alături de specialiști SEO.

Îi găsești pe unii dintre cei mai buni și pe platforma BizTool.ro.  



Citeste si