- 20 Februarie 2019
Smart Bill intră pe piața softurilor pentru retail după o investiție de 100.000 de euro. Oferă gratuit o casă de marcat
Aplicația revoluționează modul în care micile afaceri își gestionează vânzările și stocurile, trecând de la munca manuală la automatizare. Odată cu lansarea noii soluții, Smart Bill țintește un număr de 4000 de clienți până la finalul anului pentru Smart Bill POS.
Soluția Smart Bill POS aduce câteva noutăți în piața softurilor destinate IMM-urilor din retail:
- Ușurință în utilizare și învățare.
- Funcționează offline, pentru a asigura viteza și emiterea bonului fiscal, iar în același timp se poate conecta online la versiunile Cloud ale Smart Bill, oferind avantajul centralizării datelor într-un singur punct, în timp real, indiferent de numărul și locația punctelor de vânzare.
- Are nevoie de un set minim de hardware, precum un laptop sau o tableta cu Windows și, în scurt timp, Android, fără a necesita investiții semnificative în dispozitive care nu aduc valoare afacerii.
- Parte din ecosistemul Smart Bill, ceea ce înseamnă că datele vor putea ajunge până în contabilitate, fără muncă manuală.
Analizele companiei indică o evoluție semnificativă a pieței micilor retaileri în direcția optimizării activității de vânzare, prin reducerea costurilor cu infrastructura și cu operarea manuală.
”Piața a evoluat mult în ultimii ani și trendul va accelera. Din păcate, softurile de retail nu au ținut pasul și au rămas offline. Tendința este ca afacerile să aibă mai multe puncte de vânzare, fizice, online, la evenimente sau chiar pe teren, de pe mobil. Paradigma curentă este de a investi mult în hardware care nu aduce valoare de business și care se depreciază repede și în licențe software pentru a dota un punct de vânzare. Ce faci dacă ai mai multe puncte și vrei să ai totul centralizat? Ce faci dacă vrei să încerci o linie nouă, fără o investiție semnificativă? O altă problemă însemnată a micilor afaceri este munca manuală cu actele și gestiunea stocurilor, care devine tot mai mult un lux ineficient într-o piață a forței de muncă extrem de competitivă. Noi credem că Smart Bill rezolvă toate aceste probleme, a declarat Mircea Căpăţînă, cofondator & BizDev Manager.
Case de marcat cu jurnal electronicDemersul Smart Bill vine în mijlocul valului de schimbare a caselor de marcat vechi cu case de marcat cu jurnal electronic. Toți operatorii care prestează servicii direct către populație trebuie să elibereze bon fiscal, prin intermediul caselor de marcat, către clienții lor. Pentru serviciile care nu sunt prestate direct către populație nu există obligația emiterii bonului fiscal, existând documente alternative.
Baza legală pentru emiterea bonurilor este OUG 28/1999, privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform Ministerului Finanțelor Publice, stadiul implementării la zi a aparatelor de marcat noi este:
- 366.687 cu identificator fiscal atribuit - acest număr se obține după vânzarea unei case de marcat către un client final, în procedura de fiscalizare
- 476.580 înregistrate în sistemul informativ al ANAF - acesta e numărul de case de marcat declarate de către importatori
- 283.506 în funcțiune la contribuabili – numărul de case de marcat noi puse în funcțiune
Conform estimărilor, numărul caselor de marcat active în România este între 600.000 și 800.000, deci, la acest moment, putem spune că aproximativ jumătate dintre casele vechi au fost înlocuite cu case de marcat noi.
”Schimbul caselor de marcat este unul care va avea sens, cel puțin pentru stat, căci aceste dispozitive erau din alt secol, tehnologic vorbind, însă are o valoare insignifiantă pentru comercianți, adică cei care plătesc pentru această schimbare. Nu cred că vreun antreprenor s-a trezit spunând: astăzi vreau să-mi cumpăr o casă de marcat nouă. Acesta este motivul pentru care am decis să oferim o casă de marcat gratuită clienților Smart Bill POS. Practic, banii primiți de la client pentru primii 2 ani de abonament îi aduc o casă de marcat. În acest fel ajutăm IMM-urile să scape de o cheltuială pe care nu și-o doresc și este și o dovadă de încredere în propriul nostru produs că, după cei 2 ani, clientul va rămâne alături de noi”, a declarat Radu Hasan, cofondator & CEO.
Pentru instalarea Smart Bill POS, utilizatorii pot folosi orice echipament cu sistem de operare Windows și, în curând, Android, care se poate conecta la casa de marcat. Aceasta dă posibilitatea și magazinelor care nu au în dotare un sistem hardware dedicat să folosească aplicația Smart Bill POS, pentru eficientizarea procesului de vânzare. Costurile totale pot fi și de 4 ori mai mici, spațiul ocupat este, de asemenea, mai mic și, nu în ultimul rând, clienții pot beneficia de avantajele unei soluții Cloud.
Dezvoltat în 2007, de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, Smart Bill este în prezent cel mai utilizat și cel mai apreciat program de Gestiune și Facturare de pe piața din România, cu peste 70.000 de licențe și abonamente vândute persoanelor juridice din România.
Smart Bill se adresează unei plaje mari de clienți, de la PFA-uri, companii mici și mijlocii, și până la multinaționale, din toate domeniile de business. Prin intermediul Smart Bill se emit lunar peste 2.000.000 de facturi și se facturează peste 3 miliarde de euro anual.
În 2014, compania sibiană Intelligent IT, furnizorul programului Smart Bill, a lansat versiunea de facturare cloud, un punct important în dezvoltarea pe termen lung a brandului. Doi ani mai târziu, Smart Bill își completează portfoliul de servicii cloud cu opțiunea Gestiune Cloud.
În 2016, Smart Bill a beneficiat de o investiţie de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiții Catalyst Romania şi Gecad Group, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din acţiunile firmei.