- 17 Martie 2024
Soluția pentru eficientizarea sincronizării business-urilor cu e-Factura
Obligativitatea trimiterii facturilor fiscale în sistemul ANAF e-Factura a adus, după sine, orientarea business-urilor către eficientizarea și înlesnirea acestui proces. Românii de la EXE Software au implementat funcția de integrare direct în e-Factura pentru companiile care și-au dorit acest lucru, începând încă din luna septembrie, actualizările fiind în curs de desfășurare.
”Vorbim despre o aplicație găzduită în Microsoft Azure Cloud, de tip multicompanie, care poate fi închiriată și ca serviciu SaaS. Am dezvoltat un soft de tip middleware și am încercat să venim în întâmpinarea utilizatorului, punându-i la dispoziție niște interfețe de lucru, așa încât user-ul să se poate loga cu ușurință și să trimită documente către ANAF, fiind valabilă și reciproca - precum descărcarea fișierelor primite de la ANAF. Este un serviciu aplicabil oricărui domeniu de business, până în prezent fiind implementat cu precădere de domenii precum distribuție, retail sau advertising”, a declarat Gabriel Cosmescu, Technical Support Manager EXE Software.
Printre avantajele eficientizării conexiunii cu ANAF printr-un astfel de sistem se numără și acoperirea funcționării posibil intermitentă a site-ului anaf.ro. Practic, documentele primite se stochează în aplicație, pe termen nelimitat, fiind trimise către ANAF, când site-ul este disponibil.
Ulterior, se descarcă arhiva ZIP cu semnătura ANAF, generându-se automat facturi în format PDF. Totodată, o funcție importantă este aceea de descărcare multiplă a fișierelor emise și trimite pe un interval de timp, în locul analizării lor individuale.
”Un alt lucru important pe care îl asigurăm este acela de gestionare a accesului oamenilor potriviți, de la logare, până la certificarea lor în Spațiul Virtual - practic, facilităm și ușurăm utilizarea platformei prin gestionarea certificatelor și ușurăm acomodarea business-urilor cu noile proceduri fiscale”, a conchis reprezentatul EXE Software.
Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2024, pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii care au loc în România, companiile fiind obligate să raporteze facturile emise prin sistemul e-Factura în cel mult cinci zile de la emiterea lor.
Până la 1 iulie 2024, se va merge în paralel cu facturi emise și primite și în format de hârtie, PDF/mail, urmând ca ulterior să fie transmise exclusiv prin e-Factura, numai facturile validate în sistem fiind considerate originale, iar cele primite în orice alt format nu vor mai avea valoare fiscală.