Startup Pitch | Fast2Pack, afacerea de familie care aduce ambalaje sustenabile

Doi antreprenori, mamă și fiu, au început să producă ambalaje din hârtie și carton pentru afacerile din România, scopul lor fiind de a reduce cantitatea de plastic care ne sufocă planeta. Marcela și Vicențiu Popa au lansat Fast2Pack și produc cutii de carton în diferite variante de dimensiuni pentru comercianți. Mai jos găsești pitch deck-ul lor, dar și detalii din chestionarul Startup Pitch by start-up.ro.

Fast2Pack este o afacere de familie lansată de Marcela și Vicențiu Popa. Au investit peste o jumătate de milion de euro în fabrică și utilaje și produc cutii de carton de dimensiuni diferite pentru o gamă variată de comercianți. Cu ei am discutat în rubrica Pitch Deck Gallery de pe start-up.ro, unde aducem startup-urile la început în fața publicului și investitorului.

Pitch Deck Gallery este o rubrică dedicată startup-urilor foarte la început de drum care vor să povestească despre ce fac, cum o fac, dar împart comunității și un pitch deck. Acesta poate servi drept inspirație pentru alți fondatori, dar și ca mod de descoperire pentru investitori.


Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.

Fondatorii firmei, mamă și fiu, și-au dorit să creeze un startup care să producă ambalaje din hârtie și carton, pentru a ajuta la eliminarea ambalajelor din plastic. Principala problemă identificată în piață este intrarea agresivă a platformelor chinezești Temu și Shein.

Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2025.

Compania este la început de drum, își desfășoară activitatea timid, continuă să construiască intrarea pe piață, relația cu furnizorii și clienții.

Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?

Investiția inițială a început la momentul semnării contractului prin obținerea de fonduri europene în valoare de 200.000 euro, în cadrul POR 2014 – 2020, valoare care a fost mult depășită, având în vedere perioada în care s-a desfășurat investiția, perioada de după pandemie și începerea războiului din Ucraina, perioada haotică, care a condus la majorarea prețului materialelor de construcții, prețul la manoperă, majorarea prețului la achiziția liniilor tehnologice.

Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?

Concurența la momentul actual este foarte dură,  firmele care activează pe acest segment sunt prezente în piață de mulți ani, au o gamă diversificată de produse și multă experiență față de noi. Noi încercăm să ne poziționăm pe o nișă cu produse personalizate care se adresează, în principiu,firmelor care acordă atenție deosebită promovării prin ambalaje.

Dacă ar fi să explici bunicilor ce face startup-ul tău, cum ai face asta în câteva rânduri.

Firma noastră, prin specificul activității, produce ambalaje din hârtie și carton, astfel încearcă să protejeze planeta prin eliminarea plasticului.

Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?

Dificil este să susții din punct de vedere financiar firma până ajunge să producă profit.

Unde va fi startup-ul în 2026? Care sunt milestone-urile pe care vreți să le atingeți?

Sperăm ca în 2026 firma să aibă un colectiv format, să reușească să intre pe piață și să genereze profit.

Cea mai grea întrebare pe care ai pune-o tu într-un interviu către… tine?

Întrebarea pe care și-o pune orice antreprenor: dacă va reuși, și când, să facă activitatea să fie profitabilă.

Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența ta de până acum?

Să fie perseverenți, orice problemă are soluție.

Pitch deck Fast 2 Pack by start-up.ro



Citeste si