Startup Pitch | Finlayer, platforma care democratizează accesul IMM-urilor la servicii financiare multiple

Ioan Solovăstru și-a propus să rezolve o problemă majoră cu care se confruntă peste 60% dintre IMM-urile românești: timp prețios navigând între platforme bancare încercând să găsească cele mai bune servicii financiare. Mai jos găsești pitch deck-ul Finlayer, dar și detalii din chestionarul Startup Pitch by start-up.ro.

Finlayer este o platformă care democratizează accesul IMM-urilor la servicii financiare multiple, conectând băncile într-un singur loc, fără a stoca date sensibile. Platforma este integrată cu peste 90% din banciile europene și cu E-Factura.

Cu Ioan Solovăstru, fondator și CEO al Finlayer, am discutat în rubrica Pitch Deck Gallery de pe start-up.ro, unde aducem startup-urile la început în fața publicului și investitorului.

Pitch Deck Gallery este o rubrică dedicată startup-urilor foarte la început de drum care vor să povestească despre ce fac, cum o fac, dar împart comunității și un pitch deck. Acesta poate servi drept inspirație pentru alți fondatori, dar și ca mod de descoperire pentru investitori. 

Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.

Solovăstru Ioan - CEO

Adrian Moldovan - CTO

Măria Vasilache - Software Engineer

Johan Danielsson - Advisor

Principala problemă identificată este lipsa de transparență a circulației baniilor și operațiunilor financiare independente de bancă.

Finlayer (de la Financial Layer) are ca scop integrarea cu soluțiile bancare existente (BT, BCR, BRD…) și complementarea băncilor cu funcționalități.

Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru următoarele luni/2026.

Astăzi, Finlayer este în stadiu de MVP în producție, având o serie de funcționalități de tip core:

  • Integrare conturi bancare
  • Inițiere plăți direct din platformă
  • Integorare tranzacții
  • E-factura

Planul pe următoarele luni este să aducem acest concept de Financial Layer și mai departe, anume să aducem soluții de tip cerere bani (e.g un ONG face o strângere de fonduri sau un e-commerce dorește să se integreze cu noi, astfel încă platiile de produse să fie făcut prin bancă direct, nu prin card). Acesta funcționalitate aduce un beneficiu financar, astfel încât companiile nu platesct 1-3% din sumă per tranzacție, ci o suma de 0,10 -> Costuri mai mici și constante. 

De asemenea, dorim să aducem companiilor și sistemul de creditare direct în plaftormă, astfel încât acestea să își poată achita/gestiona sau chiar credita firma direct din platformă, folosind cele mai avantajoase programe.

Scopul nostru pentru această platformă este ajutăm antrenorii să își gestioneze finanțele într-un singur loc. 

Dar platforma nu se rezumă doar la România, aceasta are posibilitatea de integrare cu orice bancă din EU. 

Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?

La momentul de față, Finlayer este bootstrapped. Am investit 50,000€ din fonduri proprii, și urmează să mai investim 25,000-35,000€ pentru dezvoltarea platformei.

Odata ce ajungem un MMR (Monthly Recurring Revenue) de 10,000€, atunci vom caută un preseed funding.

Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?

Concurența directă nu există, în schimb avem concurență indirectă: 

  • Programe de facturare
  • Deși este departe de obiectivele noastre, mulți antrenori sunt obișnuiți să plătească un abonament la o astfel de soluție, și să folosească aplicațiile băncii direct 

  • Băncile
  • Aceeași poveste, nu este sunt un competitor direct, însă unii antreprenori sunt obișnuiți să folosească soluțiile fiecărei bănci.

    Modelul nostru este unic ca și combinație de tehnologie și poziționare. Însă, avem validat customer journey și faptul că oamenii preferă să folosească o platformă externă din țările unde operăm pe alte linii de business, anume Suedia și Finlanda.

    Acolo există sisteme de tip ERP (Enterprise Resource Planning), care fac exact acest lucru. Motivul pentru care ei au reușit și alte țări din Europa nu, e datorită legiilor și consorților făcute între bănci. Dar, faptul că sunt folosit de majoritatea antrenorilor, este o validare pentru noi.

    Dacă ar fi să explici bunicilor ce face startup-ul tău, cum ai face asta în câteva rânduri.

    Nu mai trebuie să mergi la bancă, sau să dai telefoane la contabil. Intră aici (Finlayer), și te ocupi de toate operațiile tale financiare într-un singur loc.

    Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?

    Dacă vorbesc strict de Finlayer, cel mai dificil aspect este mentalitatea. Există o barieră pe care noi trebuie să o doborâm care ține de rolul digitalizării.

    Și în celalalte business-uri pe care le avem, ne impieca acest aspect. Diferența e că Finlayer costă 15-25€/luna (depinde de plan), în altele un impediment îl implică și costurile.

    Unde va fi startup-ul în 2026? Care sunt milestone-urile pe care vreți să le atingeți?
    • Dorim să ajungem la 5,000 de companii care să folosească platforma
    • Dorim să strângem o runda de finanțare
    • Dorim să ducem Finlayer la V2 (funcționalitate de creditare, API-uri pentru integrări, și un mod ușor de a primi banii direct în contul bancar)
    Cea mai grea întrebare pe care ai pune-o tu într-un interviu către… tine?

    Cum îți dai seama când să te oprești, sau să continui pe aceeași cale? 

    Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența ta de până acum?

    Start small și încearcă să te concentrezi pe ce e nevoie, nu ce îți place să faci (e.g. eu vin din zona tehnică, și natural îmi e să investesc timp în funcționalități, dar nu aduce nici o valoare dacă nu există utilizatori în platformă).

    Finlayer - pitch deck by start-up.ro



    Citeste si