Startup Pitch | ParFlex, serviciul de curierat care ușurează logistica antreprenorilor din ecommerce

Mihai Toma a pornit la drum cu ParFlex, după discuții îndelungate și brainstorming cu Alex Dona, un veteran în ecommerce, cu scopul clar de a ușura munca antreprenorilor din comerț pentru tot ceea ce ține de logistică. Așa că ParFlex strânge la un loc toate tipurile de servicii de curierat și oferă un singur punct de contact. Mai jos găsești pitch deck-ul ParFlex, dar și detalii din chestionarul Startup Pitch by start-up.ro.

ParFlex integrează servicii de curierat într-un singur customer support dedicat și vine în ajutorul comercianților și al antreprenorilor listați pe cele mai mari platforme de ecommerce, dar și în ajutorul clienților finali care vor să se bucure cât mai rapid și ușor de produsele achiziționate. Cu Mihai am discutat în rubrica Pitch Deck Gallery de pe start-up.ro, unde aducem startup-urile la început în fața publicului și investitorului.

Pitch Deck Gallery este o rubrică dedicată startup-urilor foarte la început de drum care vor să povestească despre ce fac, cum o fac, dar împart comunității și un pitch deck. Acesta poate servi drept inspirație pentru alți fondatori, dar și ca mod de descoperire pentru investitori.


Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.

ParFlex a fost rezultatul direct și evident al discuțiilor între un veteran al curieratului românesc și un proprietar de e-commerce, Mihai Toma și Alex Dona. Ne-am dat seama că nu e deloc imposibil să reușim să construim un serviciu care să degreveze antreprenorii de munca de logistică. Un antreprenor are atât de multe alte lucruri de care trebuie să se ocupe încât e mult mai util pentru binele business-ului său să focuseze cât mai mult din energia și puterea sa de munca către diferențiatori reali ai business-ului.

Pe scurt, ParFlex e un business pornit dintr-o nevoie reală și are misiunea de a oferi toate tipurile de servicii de curierat printr-un singur contract cu un singur punct de contact, cu customer support dedicat indiferent de dimensiunea clienților.

Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2025.

În acest moment suntem complet gata cu toate integrările majore pentru a putea deservi clienții celor mai importante platforme din e-commerce cât și pe cei cu soluții custom. Până la sfârșitul anului ne propunem să continuăm să ne creștem echipa odată cu baza de clienți și de servicii obținând un break-even operațional.

Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față? 

Principalele investiții au fost realizate prin aport de capital uman dar dincolo de ele am accesat un angel investment de 25.000 euro pentru cheltuieli operaționale inițiale. În funcție de rezultatele 2025 vom decide dacă suntem deschiși la creștere accelerată sau vom crește organic în perioada următoare.

Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?

Nu suntem singurii integratori de curierat, e o piață destul de dinamică și versatilă dar pe de altă parte și nevoile clienților sunt exact la fel. Există o nișă pentru fiecare iar direcția noastră este clar asumată spre a oferi cel mai ridicat nivel de calitate și de know-how. Super puterea noastră constă tocmai în mix-ul de knowledge implicat iar acest lucru se vede și din deschiderea partenerilor dar și din nivelul clienților accesați deja cu care discuțiile evoluează foarte natural, clienți mai mari ca și volume decât cei pentru care ne pregătisem inițial.

Dacă ar fi să explici bunicilor ce face startup-ul tău, cum ai face asta în câteva rânduri.

Iți ia orice tip de pachet și ți-l livrează oriunde în lume în cele mai bune condiții și costuri.

Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?

Lipsa de predictibilitate. Noi suntem relativ noi pe piață dar putem deja să spunem că mediul atât pe verticala noastră cât și în mod general s-au schimbat radical. Noi am fost prevăzători și vom putea în continuare să oferim un raport preț/calitate foarte avantajos deoarece ne-am negociat condițiile corect cu principalii furnizori.

Unde va fi startup-ul în 2026? Care sunt milestone-urile pe care vreți să le atingeți?

Este dificil de spus. Conform BP-ului am fi deja profitabili și deja pregătim deschiderea unor noi linii de business. Dar milestone-ul cel mai important pentru noi și care ne-ar garanta creșterea ar fi să reușim să păstrăm gradul mare de satisfacție al clienților chiar și la 1000 de clienți activi.

Cea mai grea întrebare pe care ai pune-o tu într-un interviu către… tine?

Dacă ar fi să renunț la viața de antreprenor, care ar fi lucrul care mi-ar lipsi cel mai mult și cum aș umple acel gol?

Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența ta de până acum?

Nu vă îndrăgostiți de idee ci de problema sau problemele pe care le veți rezolva. Dacă înțelegeți cu adevărat problema, veți găsi soluții care chiar aduc valoare. Și cel mai important, poate, înconjurați-vă de oameni mai buni decât voi.

Pitch deck ParFlex by start-up.ro



Citeste si