- 22 Octombrie 2018
Garderoba Infinită, startup-ul care pune în mișcare hainele nepurtate de femei
Adriana Ancuța a cofondat Garderoba Infinită alături de Andreea Cartu, și spune că face parte din acea categorie de antreprenori care riscă să intre în afaceri cu cea mai bună prietenă. Puteți urmări discuția cu Adriana în videoul de mai sus.
Garderoba Infinită este un startup foarte tânăr pe piață, înființat acum 3 luni. Acesta se adresează unei niște specifice, respectiv, femeilor care au în garderoba lor produse pe care le-au purtat o dată sau niciodată, nu ai avut timp să le returneze sau au așteptat un moment mai bun pentru a le purta.
Iată principalele declarații ale ei:
„Pentru aceste haine pe care noi le considerăm „garderoba pasivă” venim cu această soluție în economia circulară, în sensul că ele pot intra în portofoliul nostru, cu o etapă de selecție și pot ajunge la femei care sunt atente la bugetul lor, care au trecut de etapa cumpăratului compulsiv și știu foarte bine ceea ce vor.”
„Ar fi fost chiar culmea să nu vină ideea asta unor femei. Am citit undeva că doar 20% din haine ajung să fie purtate în majoritatea timpului, moment în care am văzut o oportunitate de afaceri. Soluția noastră era să porți mai mult și să plătești mai puțin. Ideea a fost aprobată de majoritatea femeilor cu care am vorbit în perioada de validare.”
„A durat destul de mult de la tatonarea pieței și lansarea propriu-zisă. Recunosc că am căzut într-o capcană, cea a entuziasmului. Acum un an, am organizat un eveniment în care invitam femeile să cumpere sau să închirieze haine. La momentul acela, marea noastră atracție o reprezenta închirierea de haine și ne gândeam că asta ar fi o soluție potrivită pentru nevoile femeilor, și ne limitam doar la zona Bucureștiului și doar la corporatiste. Au fost aproape 450 de femei care au cumpărat bilet la eveniment și, astfel, au validat ideea noastră.”
Între timp, Adriana a intrat în Fonder Institute, unul dintre cele mai mari programe de preaccelerare și de lansare de startup-uri din lume, apărut în Silicon Valley, unde a înțeles că au nevoie să pivoteze, așa că s-au orientat mai mult spre partea de cumpărare.
„Sunt haine pe care noi le preluăm de la femei, le fotografiem, le urcăm pe site, ne ocupăm de livrarea lor, iar produsele pot fi cumpărate sau închiriate. Ponderea este de 1 la 10, în condițiile în care o femeie închiriază o haină, în timp ce altele 10 o cumpără. Într-o perioadă de 2-3 ani de zile ne așteptăm ca proporția aceasta să se echilibreze.”
„Unul dintre motivele pentru care femeile ar spune mai ușor „da” acestui model business este că hainele pe care le cumpără sau închiriază vin de la persoane de încredere.”
„Am avut un plan realist și un plan optimist și ne ținem de planul realist. Dorința noastră a fost să crește m cu 50% de la o lună la alta. Într-un an de zile ar trebui să ajungem la 1.000 de tranzacții, cu produse atât închiriate, cât și cumpărate, pe lună.”
„Noi nu suntem un marketplace în momentul de față, întrucât acoperim toate zonele operaționale, așa că ne-am propus ca în primele luni să folosim un adaos comercial. Produsele vin la noi cu prețul de la vânzător, iar noi adăugăm un procent decent, pentru că, în esență, scopul nostru este ca produsele acelea să fie repurtate. ”
„Accelerarea este posibilă doar cu o investiție. Am fost la acceleratoare pe care le-am întâlnit din ianuarie, când m-am înrolat în Founder Institute,deși recomandarea lor este să nu faci asta. Să nu o faci nici pe durata programului, nici după aceea, până nu ești dedicat în totalitate startup-ului. Noi am făcut toate greșelile astea ca să nu ne pară rău că am fi putut face altfel.”