- 17 Decembrie 2025
Databricks, startup-ul creat de românii Ion Stoica și Matei Zaharia, nouă investiție la evaluare de 134 mld. $
Databricks, ce are doi cofondatori de origine română, dezvoltă tehnologii pentru baze de date. Aceasta a fost fondată în anul 2013, de un grup de profesori de la University of California, Berkeley. Printre cofondatori se numără CEO-ul companiei, Ali Ghodsi, precum și doi informaticieni de origine română: Ion Stoica (președinte executiv al companiei) și Matei Zaharia (chief technologist).
Compania, care deservește peste 20.000 de clienți, se află deja printre puținele firme private din tehnologie evaluate la peste 100 miliarde dolari, ceea ce reflectă interesul puternic al investitorilor pentru infrastructura de date și AI.
Runda de finanțare a fost condusă de fonduri majore precum Insight Partners, Fidelity Management & Research Company și J.P. Morgan Asset Management, alături de investitori importanți precum Andreessen Horowitz, BlackRock sau Blackstone, potrivit unui comunicat de presă al Databricks.
Potrivit companiei, veniturile estimate la nivel anual au atins 4,8 mld. dolari, crescând cu peste 55% față de anul precedent, iar segmentele de produse AI și data warehousing depășesc fiecare 1 mld. dolari în acest indicator. În plus, Databricks a menținut flux de numerar pozitiv în ultimele 12 luni.
Conducerea a declarat că noile fonduri vor fi folosite pentru dezvoltarea de aplicații AI bazate pe date, susținerea produselor strategice precum Lakebase (bază de date pentru AI), Databricks Apps și Agent Bricks, precum și pentru achiziții viitoare și lichidități pentru creșterea numărului de angajați.
Creștere susținută și poziționare strategicăEvaluarea de 134 mld. dolari reprezintă o creștere considerabilă comparativ cu rundele anterioare.
Această evoluție în piața privată de capital vine pe fondul unei cereri tot mai mari din partea companiilor care caută soluții capabile să integreze date și AI la scară largă în operațiunile lor și sugerează încrederea investitorilor în abordarea Databricks pentru dezvoltarea aplicațiilor enterprise inteligente.
Databricks deservește peste 20.000 de clienți la nivel mondial, inclusiv companii mari precum AT&T, Bayer, Mastercard, Unilver, consolidându-și poziția de lider în soluții de date și AI pentru mediul enterprise.