- 8 Decembrie 2020
Startup-ul edtech iziBAC se listează pe SeedBlink. Caută fonduri pentru extindere în SUA
SeedBlink listează iziBAC, instrument digital care contribuie la creșterea performanței învățământului românesc, fiind o alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat.
iziBAC este un startup românesc lansat în 2017 care dezvoltă aplicații mobile educaționale. Produsul iziBAC este o aplicație mobilă cross-platform (Android și IOS) care utilizează cadrul de gamificare Octalysis și concepte de psihopedagogie pentru a induce o experiență de învățare optimă, fără anxietate sau percepția efortului intelectual. Conținutul educațional oferit de profesorii parteneri este adaptat sub forma unui quiz ce utilizează avantajele micro-learning și sub formă de lecții video și audio dinamice și captivante.
Detaliile listării iziBAC pe SeedBlink pot fi accesate aici.
Compania educațională iziBAC, ce oferă o alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat printr-o experiență digitală de tip joc mobil, plănuiește să închidă o rundă de finanțare în valoare de 160.000 de euro pentru continuarea efortului de dezvoltare.
iziBAC a încheiat un acord pentru aproape jumătate din dimensiunea rundei cu un investitor privat; diferența de 100.000 urmează să reprezinte o oportunitate pentru investitorii din rețeaua platformei de crowdfunding SeedBlink. Listarea pe SeedBlink va avea loc pe 8 decembrie.
Compania, înființată în 2017, a investit prin bootstrapping peste 250.000 de euro în dezvoltarea produsului său și a reușit să atingă 42.000 descărcări și peste 3000 de utilizatori activi lunar.
“Sunt profesor de mai bine de 8 ani de zile și în cariera mea am învățat că cele mai bune rezultate educaționale sunt obținute atunci când elevul este relaxat și complet angrenat în experiența de învățare. Și acest lucru se obține cel mai ușor printr-o experiență de joacă. Studiile arată că utilizarea unor mecanici de joc atent calibrate conduc la o creștere spectaculoasă a retenției informației (cu până la 90%) și la o creștere masivă a atenției elevului (cu 70%). Ne dorim să schimbăm paradigma în educație și perspectiva asupra jocurilor mobile - departe de a fi o distragere de la învățare, jocurile educaționale pot sa reprezinte fundamentul său. Educația poate fi distractivă”, declară Raluca Stratulat, fondatoarea proiectului.
În prezent compania numără 8 membri, cu expertize complementare, de la dezvoltare software, expertiză educațională, game design etc. Pentru realizarea conținutului educațional, echipa iziBAC a colaborat cu mai bine de 30 de profesori de renume național pentru a pune la dispoziția elevilor quiz-uri și alte resurse educaționale. Utilizând un studio foto-video dedicat pentru acest scop, compania colaborează activ cu profesori pentru a realiza lecții audio și video captivante, concepute conform conceptului “edutainment” - informație utilă, prezentată într-un format dinamic și captivant.
Dincolo de pregătirea pentru Bacalaureat, iziBAC mai oferă și cursuri de educație nonformală ce acoperă goluri din curricula oficială privind pregătirea adolescenților pentru lumea reală, cursuri precum educație financiară, antreprenorială, civică. Acestea sunt realizate în parteneriat cu entități de renume la nivel național, precum Entrepreneurship Academy, Școala de Valori.
“Misiunea noastră este să deservim nevoile educaționale ale elevilor de liceu. Acest lucru se traduce în obiective de business prin creșterea pâlniei de vânzări, a retenției și satisfacției utilizatorilor dar mai ales în monetizarea valorii oferite de funcționalități premium. Modelul nostru este unul freemium, în care mereu vom oferi valoare pentru utilizatorul gratuit, dar vom încerca să angrenăm o economie a învățării, în care să implicăm cei mai capabili profesori și chiar elevi, în spiritul conceptului de peer to peer learning - ne dorim să creăm o comunitate de tineri care învață, se joacă și descoperă împreună frumusețea cunoașterii”, adaugă Adrian Stratulat, CBDO iziBAC.
Am povestit pe larg despre planurile de dezvoltare ale iziBac pentru acest an într-un material publicat la începutul lunii ianuarie.Sumele atrase vor fi utilizate pentru a continua efortul de dezvoltare, prin implementarea de funcționalități cheie, precum un mod de joacă multiplayer, o platformă de lecții audio și video, extinderea mecanicilor de joc, dezvoltare de funcționalități pentru agregarea unei comunități de învățare și integrarea unui sistem de testare psihometrică bazat pe AI alături de partenerii de la Brio, o altă companie care s-a lansat cu succes pe platforma SeedBlink.
“La nivel mondial, doar 5% din sectorul educațional este digitalizat, chiar și în 2020. Pandemia COVID-19 a scos în evidență aceste neajunsuri și ne forțează sa ne digitalizăm. Sectorul Edtech este într-o creștere spectaculoasă - 16.3% CAGR, urmând să crească de 2.5 ori până în 2025 și să atingă $404 mld. Este timpul să apreciem atât nevoia de transformare la nivel sectorial cât și oportunitatea investițională în educație”, declară Adrian Stratulat
“Suntem foarte bucuroși că vom continua seria listărilor din domeniul ed-tech, cu un startup cu multă energie pozitivă, care deja atrage elevii către procesul de învățare prin metode inovative de gamification. Având în vedere că algoritmii pot fi exportați și către alte sisteme educaționale, sperăm să punem umărul ca o companie românească să revoluționeze procesul de învățare la nivel internațional”, afirmă Andrei Dudoiu, co-fondator și CEO SeedBlink.
Planuri de expansiune internațională, pe piața pregătirii pentru SATSAT-ul este un examen standardizat utilizat pentru admiterea în instituțiile de educație superioară din Statele Unite ale Americii. Anual este dat de 2.2 milioane de elevi din SUA și un total de 3 milioane la nivel internațional, în 7000 de centre din 170 de țări. Caracterul său global, precum și competiția drastică pentru a ajunge în Ivy League (cele mai apreciate universități din SUA) crează o piață propice pentru perturbare prin inovație. Dimensiunea pieței era de $6.5 mld. la nivelul 2019 și se așteaptă o creștere susținută în următorii ani.
“Cu lecțiile adunate în România, plănuim să lansăm o variantă de iziBAC dedicată să ofere o experiență de învățare prin joc (game-based learning) pentru examenul SAT. Pentru realizarea curriculei vom colabora cu profesori aflați în top 5 la nivel mondial pe College Board. Este o piață extrem de interesantă, unii părinți plătind până la 10.000 dolari pentru pregătirea copilului lor”, adaugă Raluca Stratulat.