Startup-ul românesc Directimo „pivotează” și vizează atragerea unei investiții de 2 mil. euro

Start-up tech românesc Directimo “pivotează” modelul de business și își dezvoltă tehnologia proprie pentru a deveni primul marketplace la nivel global dedicat investițiilor în locuințe de vacanță.

Ca parte a strategiei de creștere, Directimo își propune expansiunea accelerată în 25 de destinații până la finalul anului 2023 și atragerea unei investiții seed de 2 milioane de euro (40% de la investitori business angels și 60% de la fonduri de venture capital).

Directimo oferă date reale despre subpiețe, prețuri, venituri din chirii și alte informații importante pentru achiziție, colectate din teritoriu în urma unui proces riguros. Pe lângă informații, cumpărătorii au acces la o selecție de proprietăți recomandate din fiecare destinație acoperită. Clienții pot compara, evalua și cumpăra proprietățile și, în același timp, beneficiază de suport complet, inclusiv legal și administrativ, totul printr-o singură interfață ușor de folosit.

“Există un mare potențial să ajutăm piața cumpărătorilor internaționali care au nevoie de informații structurate și comparabile - de la diferențe între zone și beneficii sau constrângeri pentru a înțelege ce li se potrivește în raport cu stilul de viață al fiecăruia. Pentru locuințele de vacanță sunt importante, de asemenea, și criteriile legate de taxe, structura de property management, flexibilitate și costuri pentru închiriere și mai multe aspecte ascunse - de la taxe și impozite, până la particularități locale”, a declarat Matei Maloș, CEO și co-fondator al platformei proptech Directimo.

Un nou model de business cu potențial global pentru Directimo

Piața imobiliară este caracterizată printr-o lipsă a transparenței și de încredere la nivel internațional, cu excepția Statelor Unite ale Americii. Spre exemplu, site-urile cu anunțuri imobiliare din Europa sunt exclusiv locale și nu au parametri specifici de căutare pentru locuințe de vacanță (de exemplu: distanța până la plajă, distanța față de magazine, costuri de întreținere, variante de închiriere, taxe și comisioane). Rețelele de agenții nu au produse dedicate acestui segment și, în plus, investitorii sunt limitați la o singură piață, când de fapt și-ar dori să compare între mai multe variante similare din Spania, Portugalia, Grecia, Italia sau Franța.

Noul model de business al Directimo este un model apropiat de colaborarea buyer agent - seller agent. În cazul modelului propus de Directimo, seller agent este agentul local, care cunoaște cel mai bine zona și proprietățile.  În SUA, în peste 60% dintre tranzacții, este implicat și un buyer agent,  pe baza datelor National Association of REALTORS (NAR),  ceea ce arată importanța unui consultant dedicat în calitate de cumpărător și a unei opinii secundare (second opinion) în cazul unei tranzacții cu valoare ridicată. Astfel, comisionul se împarte între cei doi agenți la fel ca pe piața din SUA.

“Diferența principală este că modelul nostru de buyer agent se bazează pe aplicația digitală, unde cumpărătorul primește datele obținute din analiza rapoartelor de piață și din interviuri cu cele mai mari agenții prezente în acel segment de piață și interviuri cu minim trei agenți locali, în fiecare dintre cele mai calitative subpiețe, plus interviuri cu property managers, avocați și consultanți locali specializați în fiscalitate. Pe fiecare destinație și submarket curatoriem o listă scurtă cu cele mai bune oferte pe segmentele de piață upper-middle, premium și luxury”, explică Matei Maloș, CEO Directimo.

Investițiile în tehnologie vor fi alocate dezvoltării aplicației Directimo și dezvoltării platformei pentru actualizarea prețurilor în timp real și o platformă de analiză predictivă.

Locuințele secundare au devenit la fel de utilizate precum cele principale în perioada post-Covid-19, iar majoritatea investitorilor s-au obișnuit să-și deruleze activitățile de la distanță și pot fi convinși greu să revină într-un oraș aglomerat.

La nivel global, se estimează o creștere de 33% a gradului de ocupare pentru închirieri pe termen scurt în anul 2023, potrivit datelor Airbnb. În criza din 2008, deși turismul de business a scăzut considerabil, turismul recreativ nu a fost afectat. Datorită veniturilor din chirii care pot depăși dobânda bancară și a cererii ridicate, locuințele de vacanță reprezintă unul dintre cele mai căutate refugii antiinflaționiste pentru protejarea capitalului, potrivit Directimo.

Cererea ridicată este generată și de contextul geopolitic cu multiple puncte de tensiune, dar și de criza energetică. Posibile convulsii sociale, generate de impactul inflaționist, pot accentua migrația temporară din marile orașe către zone sigure și cu infrastructură adecvată.

Aproximativ 70% din investitorii particulari sunt atrași de caracterul versatil al acestui tip de proprietate: utilizare personală limitată, în vacanțe cu familia, sau închiriere către prieteni, dar și ca posibilă locuință pentru pensionare.

Directimo a înregistrat peste 2,7 milioane de euro în comisioane generate în ultimele 24 de luni, 800 de tranzacții, dintre care 36% cu clienți repetitivi. De asemenea, este lider de piață, cu o cotă de peste 20%, pe segmentul de locuințe de vacanță în România. Echipa de 21 de persoane, cu rezultate și experiență internațională în real estate, proptech, ecommerce, tech marketing și operațiuni.



Citeste si