Startup-uri românești despre care am scris în 2022, de urmărit în 2023 - partea a VII-a

Continuăm lista noastră despre startup-uri care ne-au atras atenția în 2022, despre care am scris în acest an, și pe care le vom urmări și în 2023, cu o serie de startup-uri din zona de travel și HoReCa. Fie că ne ajută să avem o experiență frumoasă în călătorie sau la restaurant, ori ne ajută să descoperim o altă față a orașelor, aceste startup-uri merită incluse pe lista noastră, dar și a voastră, ca viitori clienți.

Lista aceasta nu este una exhaustivă. Nu vom mai repeta startup-uri și fondatori despre care am scris constant în acești ani. Evident că merită menționați, însă e clar că se dezvoltă de la sine și că vom scrie în continuare despre ei pe măsură ce apar noutăți despre business-urile lor.

În această listă ne vom concentra pe startup-urile cu care am vorbit în acest an, care au trecut printr-un moment important în 2022, cum ar fi extinderi, exituri sau investiții.

Aceasta este cea de-a șaptea parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada sărbătorilor de iarnă, când vom intra și noi într-o pauză binemeritată, fără a uita, însă de cei mai interesanți jucători din acest ecosistem de startups din țara noastră.

Descoperiți mai jos noi companii care ne-au atras atenția în 2022 și despre care am scris în acest an.

ialoc

ialoc.ro este o soluție de rezervări în HoReCa. ialoc.ro are 2.300 de restaurante listate pe platformă și peste 500 sunt parteneri semnați care folosesc platforma pe un abonament și care pot afla mai multe despre clienții lor. Astfel, ialoc vrea să aibă cât mai multe restaurante listate, chiar dacă acestea nu sunt plătitoare, pentru ca utilizatorii să aibă de unde alege.

Din acest an, ialoc.ro are deja pe piață un produs nou, pe care vrea să-l promoveze pentru a crește: o modalitate prin care clienții să poată plăti cu cardul la restaurante și să lase bacșiș, totul cu un QR code de pe masă.

Despre cum vrea ialoc să te ajute să plătești nota la restaurant și să lași bacșiș am povestit pe larg în acest interviu.

Tulipr

Tulipr este o soluție pentru organizatorii de evenimente, dar și pentru toți oamenii care caută furnizori pentru un eveniment corporate sau privat.

Platforma agregă furnizori din toate zonele necesare bunei desfășurări a unui eveniment și facilitează legătura dintre cei care vor un eveniment și cei care au resursele pentru organizarea acestuia.

Platforma ia forma unui booking de servicii pentru evenimente. Furnizorii își pot lista ofertele, iar clienții rezervă direct și fără efort. Tulipr își rezervă un success fee sub forma unui procent din valoarea contractelor, dar sunt în proces de schimbare a modelului de business.

Tulipr este un startup fondat de Ioana Dragomir și Larisa Burcă.

Ioana are o experiență de peste 12 ani în Digital Transformation, timp în care a condus numeroase proiecte de process optimization în Procurement, Finance & Accounting, HR, Master Data Management s.a. pentru clienți globali.

Larisa are Master în Administrarea Afacerilor și a studiat in Portugalia. Și-a început cariera în cadrul unui startup din Barcelona care organiza și evenimente pentru Real Madrid și FC Barcelona, continuând apoi ca event manager.

Mai multe detalii despre Tulipr puteți descoperi într-un interviu pe larg realizat cu fondatoarele platformei.

Poftigo

Echipa Poftigo a dezvoltat o aplicație care se comportă ca un asistent virtual pentru restaurante și clienți. 

În esență, Poftigo este un asistent virtual care facilitează procesul de comandă în restaurant și eficientizează operațiunile unui local, în timp ce urmărește scăderea timpilor de comandă și servire pentru a crește satisfacția clienților.

Echipa este formată din Irinel Lazăr, care are rolul de sales manager și aduce în proiect o experiență de 16 ani ca manager de restaurant, Iani Tararache și Ionuț Dragu, entuziaști ai tehnologiei, fiecare cu câte 15 ani experiență în software development, dar și în antreprenoriat, dezvoltând editura pentru copii Katartis.

Poftigo oferă un meniu digital mai ușor de răsfoit de către clienții localurilor și, pe cealaltă parte, reduce stresul ospătarilor care au mereu la îndemână comenzile, dar și schimbările în timp real, fiind notificați dacă apare vreo modificare de la client.

Startup-ul oferă restaurantelor posibilitatea de a configura de la 0 localul, inclusiv meniul, astfel încât operațiunile să fie cât mai simplificate și să fie nevoie doar de un click pentru a înțelege ce și când vor clienții.

Am scris povestea pe larg a Poftigo în acest material.

Bookingham

Din acest an, Bookingham a devenit o platformă de rezervări online dedicată strict domeniului HoReCa. După aproape 2 ani de teste și experimente cu parteneri din mai multe industrii ale orașelor mari, Bookingham a decis să se nișeze pe HoReCa, pentru a servi cât mai bine nevoilor existente pe piață.

Prezentă deja în Cluj-Napoca, București, Timișoara, Brașov, Oradea, Sibiu, Târgu-Mureș, Alba-Iulia, Baia Mare și Satu Mare, platforma de rezervări online se lansează în alte 29 de orașe din țară.

Pentru anul în curs, scopul platformei a fost acela de a atinge targetul de 1.000.000 de rezervări procesate anual. Bookingham vine ca o soluție completă pentru digitalizarea și dezvoltarea restaurantelor, barurilor, pub-urilor, cafenelelor și cluburilor din marile orașe din România.

Meet Locals

Startup-ul Meet Locals, care vrea să ofere experiențe turistice în România și nu numai, a ajuns la 300 de experiențe în platformă și vrea să se extindă în 2023.

De asemenea, la mijlocul acestei luni fondatorii anunțau faaptul că sunt în căutarea unei investiții de 250.000 de euro în perioada următoare pentru accelererarea dezvoltării platformei.

Afacerea lansată în Constanța are la bază un sistem de rezervari în care sunt integrate diverse activități, de la tururi ghidate, trasee montane, excursii, zbor cu parapanta, rafting, lecții de ski, până la transferuri, sau degustări de vin, lecții de gătit, intrări la spa.

Meetlocals are în portofoliu peste 300 experiențe, acum în majoritatea României, cu scopul de a avea furnizori din toate orașele mari până la începutul lui 2023. Nume mari se regăsesc în lista lor, pornind de la Therme, Ana Hotels, Activ Tours, Museum of Senses, Selfie Musem, Crame din Dobrogea sau Valea Prahovei, Parcuri de aventură.

Despre Meet Locals am povestit pe larg în acest articol.

Questo

Startup-ul românesc Questo, care creează experiențe și jocuri în toate orașele lumii, a lansat la mijlocul lunii noimebrie platforma Questo Creators Room, prin care oricine poate construi propriul joc de explorare urbană. Produsul a fost listat pe Product Hunt, platforma de promovare a noilor produse și startup-uri, și la scurt timp ajunsese pe locul 3.

Questo este un startup care creează jocuri de explorare urbană. Practic instalezi aplicația și poți să descoperi orașul prin intermediul unor jocuri ce te plimbă prin cele mai interesante locuri, în funcție de temă.

Pentru a accesa jocurile, care sunt o modalitate diferită de a descoperi un oraș străin, trebuie să plătești pentru accesarea lor, iar de astăzi Questo deschide platforma pentru oricine dorește să creeze astfel de experiențe.

Questo este un startup fondat de Claudiu Petria și Alex Govoreanu, iar în 2021 au primit o investiție de 1,5 milioane de dolari pentru extindere.

Cu Claudiu Petria am povestit și în cadrul proiectului Gram de Curaj. Poți vedea discuția cu el aici.

Manna Foods

Nu este chiar un startup de HoReCa, însă nu putem încheia această listă fără să menționăm și despre noutățile Manna Foods. 

Startup-ul românesc Manna Foods, care a inițiat dezvoltarea primei imprimante alimentare 3D concepută să funcționeze în sistem vending-machine, vine cu un nou concept menit să inoveze industria alimentară, și mai exact, categoria produselor ready-to-eat. Este vorba despre ODA, o serie de preparate gătite, gata de consumat, sub formă de one-bite (o singură mușcătură) tablet food.

ODA poate înlocui mesele principale dar vine și cu opțiunea de deserturi proteice și cafea. Mâncarea gătită tabletată ODA poate fi furnizată și în pachete cu ajutoare alimentare pentru situații speciale și de urgență, precum: crize medicale (pandemii), dezastre naturale, rezerve alimentare de stat, tabere de refugiați sau zone izolate.

Un interviu video realizat cu Mădălina Ilie și povestea pe larg a startup-ului Manna Foods, românii care pun țara noastră pe harta inovației mondiale în printarea alimentară 3D, găsiți aici.



Citeste si