Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea a IV-a)

După șase luni din 2018 vedem tot mai multe afaceri românești care țin pasul cu tendințele din piață și care lansează și lucrează la produse menite să rezolve probleme reale ale consumatorilor. Vă propunem o nouă serie de startup-uri românești a căror evoluție ar trebui urmărită cu interes pe parcursul acestui an.

Regulamentul GDPR a reprezentat elementul central al primei jumătăți de an, și, cel mai probabil va rămâne așa până la finalul lui 2018. Pentru că acest regulament intrat în vigoare pe 25 mai la întreg nivelul Uniunii Europene a avut un impact asupra tuturor business-urilor, fie ele mai mai sau mai mici, afacerile care au venit cu soluții pe acest segment se numără printre startup-urile românești pe care le să urmărești în 2018.

Totodată, un produs românesc de nișă aduce un grad de noutate în industria de fintech, schimbând fața industriei bancare, una dintre cele mai importante din România, la fel cum poate inova experiența a circa 6 din 10 români, în eventualitatea accesării serviciilor de creditare.

Nu în ultimul rând, deși a trecut puțin de etapa de startup, una dintre cele mai cunoscute și importante comunități destinate antreprenorilor creativi a lansat un program prin care îi încurajează pe cei care doresc să urmeze calea antreprenoriatului. Și, în plus, lucrează la diferite aplicații și automatizări de procese prin care să aducă tot mai mulți clienți pe platformă, dar să și ajute meșteșugarii care-și vând produsele.

Iată care sunt cele mai noi startup-uri românești pe care ar trebui să le urmăriți în 2018.

CredXP

Ionuț Ciută, Liana Pănătău și Robert Drăghici sunt studenți la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București.

Cei trei au participat la programul de pre-accelerare pentru startup-uri Innovation Labs și au ajuns până în finala competiției care sprijină tinerii care au o idee de startup tehnic ce poate schimba lumea și care poate fi o platformă pentru lansarea unei afaceri.

Ei au ales zona fintech, un ecosistem aflat în continuă dezvoltare, și au creat CredXP, un produs destinat industriei bancare, care funcționează pe baza inteligenței artificiale. În esență, produsul celor trei tineri este o soluție care ajută la prioritizarea dosarelor de credite.  

Astfel, cu ajutorul CredXP, funcționarii nu vor mai fi nevoiți să analizeze aleator dosarele, fără să știe dacă au șanse sau nu să fie aprobate, pentru că softul automatizează analiza dosarelor de credite primite de funcționarii bancari și le oferă calificative, ceea ce poate reprezenta o simplificare procedurală semnificativă.

Soluția CredXP va putea fi folosită de către șeful echipei de analiză, care va distribui apoi dosarele funcționarilor, economisind timp prețios din lanțul de aprobare și permițând o transparență și chiar predictibilitate asupra procesului.

Fondatorii CredXP plănuiesc lansarea oficială a produsului la care lucrează prin luna noiembrie a acestui an. Puteți citi pe larg povestea apariției CredXP și drumul la de la un proiect de licență la Innovation Labs în acest material.

AlterEgo

Regulamentul pentru Protecția Datelor a provocat multă rumoare și stres în Europa. Business-urile au fost nevoite să se alinieze la regulament până pe 25 mai. Dar nu toate au terminat. Ba chiar mai durează mult, așa că există și riscul de amenzi, dar și probleme cu utilizatorii. Pentru că GDPR nu înseamnă doar amenzi, ci poate însemna și pierderea încrederii utilizatorilor.

Ciprian Bof și echipa sa de la AlterEgo au creat un produs prin care pot să facă implementarea tehnică a GDPR automat, după obținerea documentației juridice necesare.

AlterEgo Technology securizează datele personale cu un tool foarte performant. Ciprian Bof descrie produsul lor ca un adăpost antiatomic. Practic, ei administrează datele personale pentru ca antreprenorii să nu le piardă și apoi să sufere responsabilitățile aduse de GDPR.

"Am construit un mix de protocoale prin care infromațiile traversează mai multe niveluri de securitate pentru a preveni cyberattack-urile sau pierderile accidentale, astfel încât antreprenorii să se concentreze pe creșterea business-urilor nu pe administrarea datelor personale", spunea recent Bof.

Și pentru că aveau dezvoltată tehnologia de consumator și voiau să facă extensia către zona de B2B, au dezvoltat un sistem de drag and drop, prin care introduci documentul în care firma are datele personale în sistemul AlterEgo, iar apoi se generează automat toate procesele și drepturile prevăzute de GDPR.

Breslo

Breslo.ro este cea mai mare comunitate creativă din România. La începutul acestui an marketplace-ul lansat în urmă cu un deceniu l-a recrutat pe Andrei Dumitrașcu, fostul Marketing Manager al PepsiCo România, în funcția de CEO și a început o nouă etapă de dezvoltare, motiv pentru care intră pe lista noastră de afaceri pe care ar trebui să le urmăriți în 2018.

De exemplu, de curând Breslo a inițiat programul #PrimaMie, prin care își dorește să îi susțină pe cei care doresc să urmeze calea antreprenoriatului în domeniul creativ. Prin intermediul programului #PrimaMie, Breslo pune la dispoziție toate instrumentele necesare celor care își doresc să facă Handmade de la Zero și își transforme pasiunea într-un business.

”Avem până în momentul de față 60 de persoane interesate de programul nostru pe care le așteptam să debuteze. Am avut și un concurs derulat pe pagina de Facebook Breslo, al cărui premiu era un pachet #PrimaMie. Peste 170 de magazine s-au înscris iar concursul a avut un reach de 21.000 de persoane”, ne-a precizat Andrei Dumitrașcu, CEO-ul Breslo.

În momentul de față comunitatea Breslo numără peste 200.000 de pasionați ai handmade-ului, din aceștia numărul de magazine active zilnic fiind undeva în jurul valorii de 1.000. Totodată, astăzi pe Breslo se pot regăsi peste 125.000 de produse handmade cât și materiale pentru meșteșugărit.

”Pentru 2018 estimez o creștere a valorii tranzacțiilor pe Breslo de 8%, în condițiile unei creșteri asemănătoare a numărului de useri ai platformei și o evoluție a valorii medii per comandă de +5% comparativ cu anul anterior. Dacă ne gândim la inventarul de produse, ținta noastră este să închidem 2018 cu peste 150.000 de produse handmade și materiale pentru meșteșugărit”, adaugă CEO-ul Breslo.

Potrivit lui Andrei Dumitrașcu, pentru 2018 principala dorință în ceea ce privește dezvoltarea platformei este de a fi mai aproape de comunitatea creată în jurul Breslo pentru a înțelege și alte oportunități de dezvoltare. ”Acesta este motivul pentru care anul acesta am lansat proiectul BresloTalks, prin care ne propunem să batem la pas toată țara pentru a asculta și a discuta cu comunitatea Breslo. Nu mai mult de o zi, într-un cadru prietenos, vorbim despre ce merge bine, ce ar putea merge și mai bine pe platforma noastră, ne uităm la trendurile pieței și batem în cuie idei mișto. Am început cu București, urmează și alte locații”, spune Dumistrașcu.

Un alt plan pentru acest an vizează lansarea aplicației Breslo, ținând cont ca peste 65% din tranzacțiile de pe platformă sunt pe mobil. Și, nu în ultimul rând, CEO-ul Breslo dorește să finalizeze o serie de automatizări ale proceselor de promovare și on-boarding în cadrul platformei Breslo.

”Principala investiție în acest an se va duce către zona de dezvoltare a aplicației de mobil. Evident, în paralel, există o serie de “fine-tunning” pe care le aducem platformei Breslo.ro, astfel încât să răspundem solicitărilor magazinelor partenere dar și clienților finali. Nu în ultimul rând, vom continua comunicarea în social-media, cu scopul de a îmbunătăți constant brand-awarness-ul Breslo”, a mai spus Andrei Dumitrașcu.

Citiți și:

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea I)

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea a II-a) 

Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2018 (Partea a III-a)



Citeste si