- 6 Ianuarie 2021
Startup-uri românești pe care să le urmărești în 2021
A fost unul dintre cei patru câștigători ai AdvancingAI, primul program de accelerare din România dedicat business-urilor de inteligență artificială, și unul dintre programele de accelerare care s-au finalizat în luna decembrie a anului trecut.
Startup-ul a primit 100.000 de euro din partea GapMinder VC. MeetGeek este un asistent virtual pentru întâlniri eficiente, care ia notițe, trimite agenda întâlnirii și se asigură că progresul acțiunilor rezultate în urma acesteia este urmărit într-un mod eficient.
Un tool destul de util pentru echipe în contextul muncii de la distanță în 2020 pandemic, și, de ce nu, chiar și din 2021 înainte, mai ales că angajații își doresc tot mai mult un mediu de lucru hibrid (împărțit între birou și casă), sau chiar cu work from anywhere chiar și după ce pandemia va fi ținută sub control.
WattoEchipa Watto lucrează la dezvoltarea primei rețele regionale de stații de încărcare destinată mașinilor electrice personale și comerciale, în cadrul unor ecosisteme ce vor integra energie solară, baterii pentru stocarea acesteia, cafenele, spații pentru vehicule comerciale și cea mai inovativă tehnologie existentă.
Românii se numără printre finaliștii programului de accelerare InnovX-BCR (au fost parte din grupa de scaleups), totodată fiind câștigătorii marii finale pe România a competiției internaționale PowerUp!Challenge by InnoEnergy.
WATTO dezvoltă în România și Europa Centrală și de Est prima rețea integrată de stații de încărcare de mare putere pentru vehicule electrice. Este unul dintre startup-urile care, în 2019, a atras o primă finanțare din partea fondului de investiții Early Game Ventures. În primăvara anului trecut, echipa era în discuții pentru o nouă rundă de finanțare de câteva milioane de euro, necesară pentru construcția stațiilor pilot.
Aflați mai multe despre Watto aici.
iziBACiziBAC este un instrument digital care contribuie la creșterea performanței învățământului românesc, fiind o alternativă de pregătire pentru examenul de Bacalaureat.
iziBAC este un startup românesc lansat în 2017 care dezvoltă aplicații mobile educaționale. Produsul iziBAC este o aplicație mobilă cross-platform (Android și IOS) care utilizează cadrul de gamificare Octalysis și concepte de psihopedagogie pentru a induce o experiență de învățare optimă, fără anxietate sau percepția efortului intelectual. Conținutul educațional oferit de profesorii parteneri este adaptat sub forma unui quiz ce utilizează avantajele micro-learning și sub formă de lecții video și audio dinamice și captivante.
Compania, care este evaluată la circa 1,6 milioane de euro și țintește la venituri de peste 8 milioane de euro în următorii 5 ani, s-a listat în luna decembrie a anului trecut pe platforma SeedBlink și a strâns 160.000 de euro.
Dincolo de pregătirea pentru Bacalaureat, iziBAC mai oferă și cursuri de educație nonformală ce acoperă goluri din curricula oficială privind pregătirea adolescenților pentru lumea reală, cursuri precum educație financiară, antreprenorială, civică.
După ce au ajuns în acceleratorul BCR InnovX, fondatorii Raluca și Adrian Stratulat vor să dezvolte platforma în străinătate, dar și pentru educație antreprenorială. Ei au contribuit la dezvoltarea modulelor educaționale de pe site-ul Școala de Business, lansat de către BCR.
KFactoryKFactory este un startup Industry 4.0 care își propune să inoveze întregul proces de producție prin înțelegerea modului în care toate variabilele implicate influențează performanța acestuia.
KFactory vine în întâmpinarea companiilor de producție ce doresc să crească performanța utilajelor industriale și a operatorilor, toate acestea având ca rezultat creșterea profitabilității.
Având la bază conceptele de Industrial Internet of Things (IIoT) și Machine Learning, cumulate cu experiența din industriile IT și producție a fondatorilor, KFactory a reușit în scurt timp să crească cu până la 25% performanța pentru clienții săi, oferind în același timp un model accesibil de subscripție lunară (SaaS).
În vara lui 2020, echipa KFactory anunța faptul că va primi o finanțare de 215.000 de euro pentru dezvoltarea și implementarea planului de afaceri pe urmatorii ani, finanțare coordonată de Sparking Capital, în calitate de Lead Investor, în parteneriat cu platforma de equity crowdfunding SeedBlink și investitori privați (business angels).
La mijocul lunii octombrie, fondatorii KFactory, Adrian Dima și Vlad Cazan, anunțau faptul că startup-ul lansează ca parte integrată din platforma sa un concept inovativ, prima echipă de ingineri virtuali dedicați industriei producătoare. Această nouă verticală a platformei KFactory este dezvoltată în parteneriat cu Druid și UiPath, folosind platforma Druid pentru a pregăti inginerii virtuali specializați în producție și tehnologia UiPath pentru a extrage datele necesare din diverse surse digitale. Comunicarea standard dintre personal și inginerii virtuali se face prin Microsoft Teams.
Echipa KFactory de ingineri virtuali este un concept unic care acoperă procesele verticale dintr-o fabrică, cum ar fi producția, mentenanța, calitatea și lanțul de aprovizionare intern, stimulând adoptarea sistemelor digitale, fără dificultatea și complexitatea proiectelor de integrare.
Despre Kfactory puteți citi pe larg în acest articol din seria „Mindset de Antreprenor”.
FinqwareFinqware este o platformă de open banking care digitalizează procesele băncilor din toată lumea. Se folosește de reglementările europene PSD2 pentru a putea integra în cadrul aplicațiilor și proceselor băncilor toată această liberalizare.
Anul trecut, Finqware a colaborat cu Banca Transilvania pentru lansarea NEO Control, prin care clienţii pot consulta detalii despre conturile personale deschise la fintech-uri sau bănci cu activitate în România, cum ar fi Revolut, ING, BCR şi Unicredit. Facilitatea NEO Control a fost dezvoltată de Banca Transilvania împreună cu Finqware, fintech românesc care oferă soluţia de agregare a datelor.
De la începutul lui 2020 românii de la Finqware au reușit să digitalizeze mare parte din piața bancară din Croația. Puteți citi pe larg un material despre cum au trecut cei de la Finqware de starea de urgență și despre reușitele lor de la începutul lui 2020. Totodată, la finalul lunii martie românii intrau în bootcamp-ul grupei de startups a programului de accelerare InnovX-BCR, menit echipelor cu cifra de afaceri între 100.000 și 1 milion de euro. Despre experiența programului și modul în care i-a ajutat prezența într-un accelerator puteți afla din acest material.
Despre Finqware poți citi pe larg în articolul scris pe start-up.ro.
XvisionÎn domeniul imagisticii medicale, Xvision aduce inovația în spitale, optimizând durata de diagnostic și timpul medicilor prin analiză AI a radiografiilor. xVision a fost bine primit de piața din România, realizând parteneriate de colaborare cu peste 20 de spitale și analizează lunar peste 10.000 de radiografii.
Xvision este o aplicație automată de analiză a radiațiilor X care poate genera și diagnostica o radiografie obișnuită prin furnizarea unei hărți termice a ariilor de interes din imagine. Are la bază AI şi tehnologia deep learning şi care poate fi integrată cu sistemele PACS (Picture Archiving Communication Systems) care fac parte din componenta informatică a sistemelor medicale.
Aveau deja o serie de spitale din țară alături de care lucrau și înainte de declanșarea pandemiei, chiar de la finalul lui ianuarie anunțând faptul că au semnat un acord cu Spitalul Județean din Timișoara. Rând pe rând, noi spitale au adoptat soluția Xvision pentru a lucra mai eficient și a identifica mai rapid semnele bolii.
La începutul lunii iunie 2020, Consiliul Județean Timiș anunța parteneriatul cu Xvision urmând ca timp de 6 luni, spitalele din județ să beneficieze de un soft pentru identificarea a 17 patologii ale aparatului respirator, inclusiv în cazul pacienților cu Covid-19.
Despre Xvision am scris într-un articol amplu în cadrul proiectului Descoperă AI.
CartloopCartloop a fost surpriza anului trecut. Startup-ul a fost câștigătorul competiției Startup Spotlight organizată de How to Web, plecând acasă cu premiul-investiție de 225.000 de euro. Platforma Cartloop a fost lansată de Andrei Negrău și Lisa Popovici, în luna aprilie 2020, cu intenția de a aduce experiența online mai aproape de cea dintr-un magazin fizic. De la lansare și până în acest moment din 2021, Cartloop a generat clienților venituri de 2 milioane de dolari.
Cartloop, platforma de marketing conversațional, ajută comercianții online să îi convingă pe clienți să cumpere produsele din “coș” în cazul în care au părăsit site-ul fără să finalizeze comanda. Rata de conversie a Cartloop este de 3-5 ori mai mare decât a competitorilor.
Platforma Cartloop este utilizată de sute de clienți din Statele Unite, Canada, Marea Britanie și Australia. Aplicația se integrează cu un singur click în platforma Shopify, dar fondatorii își doresc ca la începutul anului viitor să fie disponibilă și pentru Magento, BigCommerce și WooCommerce.
În ultimele zile din 2020, echipa Cartloop anunța și listarea pe SeedBlink pentru o investiție. Întreaga tranzacție arată astfel: 100.000 EUR SeedBlink ELITE, 50.000 EUR TechAngels, 50.000 EUR GapMinder VC, 15.000 EUR T.A.N. Cluj-Napoca și 10.000 EUR Simple Capital. Acastă rundă este un follow on la rundă precedentă în care a investit numai GapMinder VC. Finanțarea atrasă în această rundă va fi utilizată pentru optimizarea soluției, fondatorii vizând atragerea de clienți noi și extinderea pe plan global din 2021. Extinderea va începe cu Europa, primele țări vizate fiind Spania, Franța și Germania.