- 9 Octombrie 2017
Startup Your Life: cum îți prezinți startup-ul în fața investitorilor
În esență, cum să se prezinte pe ei și afacerea lor indiferent de context: la evenimente de networking, la o prezentare în fața investitorilor sau a partenerilor de afaceri.
În ceea ce privește relația cu investitorii, un pitch bun face diferența între acordarea finanțării și un refuz categoric. Iar pentru a le atrage atenția, ar trebui să le oferiți informații despre business-ul vostru și să-i faceți să înțeleagă de ce ar fi bine să investească în afacere, precum și ce return of investment vor avea la final.
”Oferiți-le informații despre piață, unde vă aflați voi, ce target aveți, ce tracțiune aveți în acel moment, adică număr de clienți, utilizatori, cu ce vă diferențiați față de concurență. Un investitor nu se uită doar la ce faceți voi, ci și la capacitatea de execuție. De aceea este important să dovediți ce puteți face. Cam toți avem idei, însă dacă nu avem o traiectorie bine stabilită, nu contează”, a spus Gabriela Bejan.
Astfel, în momentul în care decideți să vă prezentați în fața unui investitor un lucru bine de luat în seamă este să știți o multitudine de cifre care au de-a face cu afacerea voastră și cu piața pe care activați (de exemplu, povestițile despre modul în care a fost acceptat produsul vostru, cum este perceput de piață).
Oferiți-le informații despre piață, unde vă aflați voi, ce target aveți, ce tracțiune aveți în acel moment, adică număr de clienți, utilizatori, cu ce vă diferențiați față de concurență.
”Nu ignorați informațiile concrete ce țin de business, adică cifre despre piață și competiție, tracțiune - utilizatori, clienți, parteneri, potențialul local/regional/global, unique value proposition & unique selling proposition, informații care, de multe ori se pot contopi, care este valoarea produsului și cu ce este el relevant pentru clienții tăi, testimoniale și feedback de la utilizatori”, a precizat Gabriela în cadrul trainingului de la Startup Your Life.
Unul dintre sfaturile ei s-a concentrat pe realizarea unui pitch deck, adică suportul care vă ajută să vă structurați informațiile relevante pe care le să prezentați investitorilor. În esență, acesta să conțină 5 direcții:
- - Nevoia pe care o rezolvați.
- - Cum îi ajutați pe oamenii din audiență.
- - Experiența pe care o aveți în verticala/industria pe care o abordați, de ce ar trebui să vă folosească produsul.
- - Echipa – oamenii de marketing, de produs, de vânzări, care sunt ambasadorii produsului vostru.
- - Storytelling – modalitatea în care este îmbrăcată informația. Prezentarea ar trebui să curgă în mod natural.
”Poveștile personale prind foarte bine pentru că este mai ușor să relaționezi cu audiența. În plus, o experiență personală oferă credibilitate produsului”, a adăugat Gabriela Bejan.
Photo by Phil Coffman on Unsplash