Studiu Stailer: piața saloanelor de înfrumusețare – oportunități și provocări

Potrivit unui studiu realizat de Stailer, platformă de rezervări online pentru saloanele de înfrumusețare, peste 80% dintre saloanele de înfrumusețare și stiliștii autorizați estimează că veniturile vor crește în primul trimestru din anul 2022, în varful pandemiei de Covid-19, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel, 39,5% dintre antreprenorii din industria de beauty estimează o creștere a încasărilor de 10-20% în primul trimestru din 2022 în comparație cu primele trei luni din 2021,  23,3% dintre proprietarii de saloane văd un avans de 20-50%, în timp ce 16,3% sunt mai optimiști (creștere de cel puțin 50%).

Doar 14% mizează pe o stagnare a veniturilor, iar 3,5% văd o scădere la început de 2022.

Fiscalizarea industriei de beauty din România a accelerat, iar concurența neloială a început să fie eliminată prin portarea utilizatorilor în circuitul digital și prin posibilitatea de a face programări online la saloane și stiliști autorizați în ultimul an, după ce a fost lansată și dezvoltată la nivel național platformă de rezervări online pentru saloanele de înfrumusețare Stailer.

Mai mult de jumătate (61,6%) dintre saloanele de înfrumusețare și barbershop au raportat o creștere a veniturilor în 2021, în revenire față de anul 2020, în timp ce pentru 12,8% între unități afacerile au fost în stagnare, iar 26,6% dintre saloanele chestionate de Stailer au înregistrat scăderi ale încasărilor.

În 2020, primul an al pandemiei, industria locală de înfrumusețare a fost la un pas de colaps, context în care concurența neloială reprezentată de munca la negru a ajuns la cote alarmante.

O revigorare a acestui sector de activitate, în care activează peste 37.000 de specialiști (PFA-uri și SRL-uri), a început 2021, când a fost permisă organizarea de evenimente private, precum nunți, botezuri, petreceri și alte evenimente festive.

“Digitalizarea a limitat din efectele negative ale pandemiei asupra industriei de beauty, iar agregarea saloanelor într-un singur loc, pe o platformă care se adresează strict sectorului de beauty, a crescut calitatea serviciilor și a oferit utilizatorilor să aleagă dintr-o gamă variată de servicii, să compare calificative și să aleagă cea mai potrivită ofertă”, a declarat Andrei Ursachi, CEO și co-fondator al Stailer.

Aproape jumătate (47,7%) din saloane și stiliști afirmă că prețurile pentru serviciile de înfrumusețare au crescut între 10 și 20% în pandemie, doar 5,8% au crescut prețurile cu 20-50%, în timp ce doar 3,5% au redus tarifele, iar 41,9% le-au menținut constante.

Instabilitatea generată de varianta Omicron a virusului Covid-19 este principala preocupare în legătură cu dezvoltarea activității saloanelor de înfrumusețare (37,2%), fiind urmată de presiunea creșterii costurilor de operare și scăderea veniturilor disponibile ale clienților, care reprezintă o problemă prioritară pentru 26,7%, respectiv 24,4% dintre saloane de înfrumusețare. Lipsa forței de muncă și a specialiștilor reprezintă o preocupare principală pentru 11,6% dintre respondenții studiului realizat de Stailer.

Platforma de rezervări online pentru saloane de înfrumusețare Stailer se află în mijlocul procesului de digitalizare a industriei de beauty. Conceptul a luat naștere în urmă cu 12 luni, iar în prezent 1.040 de saloane din 40 orașe sunt prezente pe platformă. Stailer a atras investiții de 1,2 milioane de euro în primul an de activitate.

Studiul Stailer a fost realizat pe un eșantion reprezentativ în rândul saloanelor medii și mari din România, cu 86 de respondenți. 

 



Citeste si