Succesul la cutie: strategia DeviceHub.net, startup-ul care transformă fabricile prin tehnologie

Startup-ul de Internet of Things DeviceHub.net e una dintre poveștile de succes din România, în primul an oficial câștigând acceleratorul WARP și fiind acceptați în Challenge Up și în Seedcamp, probabil unul dintre cele mai influente acceleratoare din Europa. Pentru finalul anului fondatorii pregătesc o “cutie” inteligentă de business intelligence pentru liniile de producție, dar ar dori și o investiție anul viitor.

Internet of Things este unul dintre cele mai fierbinți domenii ale momentului pentru startup-uri. Cu toate acestea, puțini înțeleg efectele pe care le vor avea produsele acestea asupra lumii înconjurătoare. Dacă astăzi fabricile folosesc linii de producție automatizate, dar despre care nu au informații privind eficiența energetică, în viitor, cu ajutorul unor produse ca DeviceHub.net companiile vor putea să înțeleagă unde se pierd resurse și ar putea să economisească prin optimizarea consumului de energie electrică, de exemplu. DeviceHub.net e o platformă care devine un strat suplimentar în procesul de fabricație și oferă insight-uri utile și transormă industrii analoage într-unele conectate.

Am vorbit cu Cristiana Bogățeanu, fondator DeviceHub.net despre prezentul și viitorul unuia dintre cele trei startup-uri românești acceptate la Seedcamp, unul dintre cele mai mari acceleratoare din Europa. Întâlnirea a avut loc la Centrul de Creație Tehnică pentru Tineret, unde a început proiectul, gândit ca o zonă care ajuta tinerii să-și implementeze proiectele hardware. În 2013, din proiectul acesta s-a dezvoltat un startup fondat de Ionuț Cotoi, Constantin Crăciun și Cristiana Bogățeanu.

Prezentul DeviceHub.net

Cristiana Bogățeanu

În momentul de față DeviceHub.net sunt implicați în Challenge Up, organizat de Intel, Cisco și Deutsche Telekom, a cărui primă fază se va termina la începutul lui decembrie printr-un Demo Day la Londra, dar au fost acceptați și la Seedcamp, acolo unde au acces la numeroși mentori și investitori din rețeaua acceleratorului fondat în 2007.

“La Challenge Up ne-am luat angajamentul că vom livra un prototip pentru industrie și liniile de producție. Dezvoltăm un prototip cu Cisco, Deutsche Telekom și Intel. Pot să spun doar că va fi o cutie care aduce business intelligence în liniile de producție. Va fi mai mult decât data gathering. Noi vom prezice. Vorbim de mentenanță predictivă, intelligence, monitorizarea energiei și a consumului electric pentru reducerea costurilor”, a explicat Cristiana Bogățeanu.

În momentul de față, DeviceHub.net are cinci clienți, printre care se numără Valrom, un client din zona karting-ului, care le va folosi produsul pentru date de telemetrie, dar și un client din zona de video surveillance din Brașov.

Acceleratoare inteligente

Nu doar tehnologia oferită trebuie să fie inteligentă, ci și alegerea acceleratoarelor și a finanțării. Un startup nu trebuie să fugă după orice investiție, doar de dragul de a avea cash. Acest lucru a fost reiterat și în discuția pe care am purtat-o cu unul dintre fondatorii acestei companii.

Banii sunt ieftini. Alergăm după potențiali investitori care au un knowledge necesar în zona de Internet of Things

“Am avut o strategie de a aplica la acceleratoare. Ne-am uitat după programe care pot contribui și pot aduce valoare adăugată produsului nostru. Banii sunt ieftini. Alergăm după potențiali investitori care au un knowledge necesar în zona de Internet of Things și au un networking puternic pentru a ne recomanda”, a spus Bogățeanu.

“Am auzit startup-uri care se apucă de 100.000 de lucruri. Dacă ai un startup, alege un produs, alege piața, schițează-ți posibilii parteneri, alege sistemul de monetizare și apoi aplică la un accelerator. Cu cât ești mai dispersat, cu atât șansele tale de eșec sunt mai mari”, spune cofondatoarea DeviceHub.net.

Chiar și alegerea Challenge Up și Seedcamp nu a fost întâmplătoare, iar faptul că au fost acceptați la Londra arată potențialul de business al românilor. “Challenge Up ne ajută să dezvoltăm un prototip integrabil în tehnologii deja existente pe liniile de producție. Dacă ni se vor ridica veniturile, valoarea companiei va fi mai mare. Odată ce vom face asta, cu ajutorul conexiunilor Seedcamp vom putea ridica o investiție mai mare”, a explicat Cristiana.

DeviceHub.net | Create infographics
Investiție la anul

Ionuț Cotoi

Planurile DeviceHub.net sunt, în primul rând, terminarea produsului și a platformei și să înceapă să vândă către clienți. De asemenea, cofondatorii își doresc ca produsul lor să fie testat în cât mai multe fabrici, din acest motiv sunt dispuși să-l ofere 30 de zile gratuit pentru a vedea efectele pe care le-ar avea asupra unei linii de producție.

De asemenea, DeviceHub.net își dorește să ridice și o finanțare, pentru a crește echipa și pentru a duce produsul către cât mai mulți clienți. “Ne dorim să ridicăm o investiție la anul. Nu vrem să ne vindem ușor. Startup-ul nostru a fost înființat legal în martie anul acesta. E un început bun, ne curtează investitori, dar nu vrem să ne vindem pentru bani ieftini. Ne uităm atent la potențialii investitori care ne contactează”, explică Bogățeanu.

“Ne pregătim la anul pentru o rundă de investiții, dar în momentul în care vom demonstra mai mult decât astăzi că avem vânzări. Ne dorim să meargă vânzările atât de bine încât să refuzăm runda de investiții”, a explicat cofondatoarea DeviceHub.net.

Munca nu se termină niciodată

DeviceHub.net a început ca un produs pentru developeri și oameni care-și construiau singuri device-uri. După testarea pieței, ideea de a vinde un abonament lunar nu li s-a părut fezabilă fondatorilor. Și-au schimbat strategia și au decis să meargă către zona de industrie, acolo unde sunt clienți mari, cu nevoi complexe, iar produsul putea fi evaluat la un preț mai mare.

Constantin Crăciun

Cristiana spune clar că munca la un produs software, așa cum este DeviceHub.net e una permanentă. “În software apare mereu ceva nou, din cerințele clienților. Produsul nostru se testează continuu. Când am intrat în WARP aveam 800 de utilizatori și credeam că stăm foarte bine, dar am primit un feedback foarte bun care ne-a adus cu picioarele pe pământ”, explică Bogățeanu. “Noi susțineam atunci că suntem o platformă, dar ne-au spus clar cei de la WARP că nu avem decât un produs, cel mult. Ca să ai o platformă, trebuie să faci utilizatorii și datele să interacționeze în permanență”.

În momentul de față, pe lângă cei cinci clienți care testează produsul în fabrici, DeviceHub.net are 2.000 de utilizatori pe platforma sa online open source. Aceștia pot lua produsul gratuit și îl pot folosi pentru a-l implementa în diverse proiecte, cum ar fi case inteligente, becuri smart sau automatizări.

Citește mâine pe start-up.ro povestea fondării DeviceHub.net “Dacă lumea râde de cum am început noi, să râdă, ca să-i ajute”



Citeste si