- 10 August 2018
Tabăra Startup Your Life – învață cum să-ți promovezi afacerea în 2019
”Sunt multe trenduri, dar unul care se aplică tuturor companiilor, indiferent de stadiul lor, ar fi originalitatea”, spune Gabriela Bejan, specialist în marketing și comunicare și fondatoarea agenției Digital Tailors. Gabriela va fi, și de această dată, unul dintre mentorii taberei Startup Your Life (ediția din toamnă va avea loc între 11 și 14 octombrie) și va ține workshop-urile de marketing.
Gabriela Bejan va vorbi despre dezvoltarea strategiei de marketing, atât offline, cât și online, pentru a te promova mai bine.
”Startup-urile și brand-urile își caută din ce în ce mai mult o voce unică, o personalitate care să îi scoată din anonimat. Un alt trend dacă îi putem spune așa ar fi preocuparea față de client: companiile sunt din ce în ce mai customer-centric, mai preocupate de nevoile reale ale clienților și văd relația asta, în sfârșit, ca pe o relație bidirecțională. Clientul este din ce în ce mai puțin un target și din ce în ce mai mult un partener într-o relație de business”.
Cumpără de aici un bilet pentru tabăra Startup Your Life. Ai reducere 25% până pe 1 septembrie.
Gabriela împarte elementele cheie de marketing pentru 2 categorii: companiile mici și mijlocii (care nu își permit să introducă tehnologii revoluționare în strategiile de marketing) și companiile mari care își permit să pună la dispoziția clienților lor tehnologii de ultimă oră. Astfel, fondatoarea agenției Digital Tailors vine cu o serie sfaturi utile pe baza cărora companiile ar putea să-și construiască strategia de marketing pentru anul viitor.
Pentru companiile mici- Mesaje de marketing care au un scop: mesajele cheie de marketing sunt orientate spre ținta finală sau nevoia clientului, din ce în ce mai puțin despre de ce sunt produsele bune și mai mult despre cum ajută ele/sunt utile în viața clienților.
Tabăra Startup Your Life: învață de la cei mai buni cum să-ți conduci echipa.
- Optimizing the top of the funnel: cred că vedem din ce în ce mai mult strategii pentru top of the funnel din ce în ce mai bine gândite, cu bătaie lungă; companiile deja își știu procesele de achiziție, cum se rarefiază cumpărătorii de la o etapă la alta și se vor face din ce în ce mai multe optimizări pentru atragerea de lead-uri de calitate din prima, nu mai mergem pe volume, testăm canalele mult mai atent și luăm decizii în baza cifrelor.
- Mai multe investiții în unelte de marketing: noi cu Digital Tailors suntem de doar 1 an și câteva luni pe piață, dar dacă la început vedeam interesul și preocuparea pentru marketing software doar la clienții străini, astăzi vedem aceeași preocupare și la clienții din România. Produse precum Intercom, Branch, InnerTrends, Buffer - tool-uri care ajută la data attribution și o mai bună înțelegere a datelor sunt din ce în ce mai folosite și privite ca o investiție firească pentru rezultate bune.
Cumpără de aici un bilet pentru tabăra Startup Your Life. Ai reducere 25% până pe 1 septembrie.
- Transparență, o relație deschisă cu clienții și comunitățile din jurul brandului: advertising-ul așa cum îl știm noi astăzi, cu mult PPC și bannere care invadează spațiul utilizatorilor oriunde pe Internet nu mai funcționează. Oamenii cred din ce în ce mai mult, cu procente care merg spre 80 - 90% în anumite studii, doar în recomandările altor persoane. De aceea un alt trend (care e deja implementat cu succes) va fi construirea de comunități în juruș unui brand. Cu multă transparență, o relație deschisă în care nu mai păcălești utilizatorul: cumpără asta că e super mega ofertă, ci mai curând îl atragi în misiunea brandului tău, în misiunea lor, îi fidelizezi, le comunici provocările, obstacolele, problemele.
- Live videos/shows: Aici e un trend care se leagă de faptul că cele mai multe platforme de socializare schimbă formatele de publicitate. De la Facebook care are tot felul de tipuri de reclame, până la Instagram și IG TV. Deci, cumva, schimbarea formatelor schimbă și modul în care companiile creează content. Un trend mare-mare cât inima noastră, cel puțin în anul următor, vor fi live videos/live shows. Video e deja pe val, dar show-urile live, autentice, în care audiența să participe activ cred că vor fi the next thing pe care brandurile le pot alege ca strategie de marketing, de ce nu?
La case mari vorbim și de bugete mari, deci de tehnologii cu impact. Din punctul de vedere al Gabrielei Bejan, trendurile ar fi următoarele:
- Conținut vizual interactiv
- Propriile rețele de socializare: poate nu asta va fi denumirea exactă, dar avem câteva companii din State cu care interacționăm și care își creează cumva propria rețea de socializare pentru clienți, prospecți, fani și iubitor de frumos. Își aduc tot conținutul creat de-a lungul timpului în acelați loc, în aceeași platformă custom developed, creează spații de chat/messaging app dedicate și fac un fel de club cu circuit deschis pentru comunitatea lor.
- Internet of Things
- Voice Search & AI and Robotics
Cumpără de aici un bilet pentru tabăra Startup Your Life. Ai reducere 25% până pe 1 septembrie.
”Pe scurt, marketing-ul și advertising-ul așa cum îl știm noi astăzi, cu mult PPC, bannere peste tot, reclame intruzive, nu mai funcționează. Deja sunt multe situații în care problema nu mai este de buget, ci de acel ad blindness pe care încă nu știm cum să îl depășim. Deci până când vedem noi modele de advertising, care să fie mult mai orientate pe câștigul utilizatorului și tratarea lui ca pe un partener de business (un fel de marketing afiliat dar la scară largă) cred că trendurile vor fi în direcțiile de mai sus: comunități, optimizare multă și transparență”, mai spune Gabriela Bejan, pe care o poți întâlni între 11 și 14 octombrie la Poiana Brașov dacă îți cumperi unul dintre biletele disponibile pentru tabăra Startup Your Life.