- 14 Septembrie 2019
Teama că vor fi înlocuiți de roboți îi face pe angajați să învețe noi abilități digitale
Totodată angajatii consideră că actualii angajatori ar trebui să-i ajute să dobândească noi abilități digitale.
Majoritatea angajaților chestionați, 61%, consideră că impactul tehnologiei asupra muncii lor de zi cu zi este pozitiv, iar 77% sunt dispuși să învețe noi abilități sau să se pregătească pentru un alte profesii.
”În Europa Centrală și de Est vedem că oamenii sunt din ce în ce mai conștienți că tehnologia și automatizarea vor schimba semnificativ piața forței de muncă și că locurile lor de muncă vor fi afectate. PwC s-a angajat într-o inițiativă ambițioasă de perfecționare digitală în Europa Centrală și de Est, nu doar pentru profesioniștii PwC, ci și pentru clienți și pentru a promova această problemă importantă la nivel regional”, a declarat Nick Kós, CEO al PwC Europa Centrală și de Est.
Sondajul a fost realizat în rândul a peste 22.000 de adulți din 11 țări (Australia, China, Franța, Germania, India, Olanda, Polonia, Singapore, Africa de Sud, Marea Britanie și SUA), pornind de la studiile PwC care arată că 30% din locurile de muncă sunt expuse riscului de automatizare până la mijlocul anilor 2030. De asemenea, PwC Global CEO Survey 2019 arată că disponibilitatea competențelor este o preocupare majoră pentru 79% dintre directorii generali.
”Tehnologia va contribui la dispariția unor locuri de muncă și, în același timp, la crearea unora noi care vor avea nevoie de competențe digitale sporite. Transformarea economiei și a pieței muncii datorită tehnologiei va afecta atât angajații, cât și angajatorii. Din acest motiv, companiile și autoritățile trebuie să arate deschidere, să se adapteze schimbărilor și, bineînțeles, să investească în educație și formare profesională pentru a obține cât mai multe beneficii din acest proces”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Principalele concluzii ale sondajului PwC- Oportunitățile și atitudinile variază semnificativ în funcție de nivelul de educație, țara din care provin, gen și vârstă.
- Peste o treime (34%) dintre adulții fără educație școlară sau formare după școală spun că nu învață abilități digitale noi, comparativ cu 17% dintre absolvenții de facultate.
- Bărbații cred mai mult decât femeile că tehnologia va avea un impact pozitiv asupra locurilor de muncă și sunt mai dispuși să învețe noi abilități (80% dintre bărbații chestionați spun că fac acest lucru față de 74% dintre femei).
- 69% dintre tinerii între 18 și 34 de ani sunt optimiști cu privire la impactul tehnologiei asupra locurilor de muncă, comparativ cu 59% dintre persoanele între 35 și 54 de ani și 50% dintre cei peste 55 de ani.